روش های افزایش فشار آب 09125014907

راه های افزایش فشار آب خانه

روش های افزایش فشار آب 09125014907


در صورتی که مدت زیادی است که از کاهش فشار آب خانه رنج می برید بهتر است دلایل افت فشار آب را بررسی کنید و نسبت به رفع آنها اقدام کنید. کاهش فشار آب می تواند به دلیل رسوبات لوله های آب گرم، خراب شدن شیرآلات و حتی وجود نشتی لوله های آب باشد که بهتر است با رفع آنها باعث افزایش فشار آب خانه شوید. کاهش فشار آب می تواند به سه دسته تقسیم بندی شود: کاهش فشار آب در یکی از شیرهای آب ، مشکلات کم فشاری آب که به تازگی رخ داده است و در آخر ممکن است در طولانی مدت با کاهش فشار آب مواجه شده باشید. در این مقاله سعی می کنیم روش هایی برای افزایش فشار آب خانه شرح دهیم که در صورت برطرف نشدن مشکل بهتر است با لوله کش ساختمان تماس بگیرید.

برای افزایش فشار آب خانه ممکن است نیاز به تعویض لوله های آب قدیمی داشته باشید یا اینکه به دلیل کاهش فشار آب نیاز به نصب پمپ آب خانگی داشته باشید. هر مشکلی که در منزل یا محل کارتان پیش می آید قابل حل می باشد. با کارشناسان آچار شما عزیزان می توانید با شماره تلفن لوله کش ساختمان سایت آچار تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل شما را حل کند.

🔷افزایش فشار آب خانه در یک شیر

🔹بررسی کردن سیستم هوا دهنده شیر آب

در قسمت پایین هر شیر آب یک سیستم هوا دهنده وجود دارد که با کمک انبردست یا آچار می توانید پیچ آنرا باز کنید. با باز کردن سیستم هوا دهنده اگر رسوبات داخل آن وجود دارد آنرا تمیز کنید و سپس آنرا ببندید. توجه داشته باشید که اگر کثیفی قطعات سیستم هوادهنده شیر بیش از انتظار است آن را به مدت ۳ ساعت در مخلوطی به نسبت مساوی از سرکه و آب قرار دهید.

یکی از دلایل کاهش فشار آب گرم حمام می تواند وجود رسوبات داخل سردوش حمام باشد. خوب است که هر دو ماه یکبار سردوش حمام را به مدت ۱۰ ساعت در محلول سرکه قرار دهید تا جرم و رسوبات آن از بین برود. برای سردوش‌هایی که جدا نمی‌شوند مقداری سرکه را در کیسه پلاستیکی ریخته و با کش دور سردوش ببندید.

🔹باز کردن شیر آب

برخی اوقات ممکن است درست نبستن شیر آب باعث کاهش فشار آب شود بنابراین با باز کردن و مجدد بستن شیر آب می توانید مشکل را حل کنید.

🔹تعمیر کردن شیر آب

برخی اوقات پارگی واشر شیر آب یا حتی خراب شدن مغزی شیر آب دلیل افت فشار شیر مربوط است. شما می توانید با تعمیر شیر آب و تعویض مغزی شیر آب نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

🔷نحوه رفع کاهش فشار آب در کوتاه مدت

🔹وجود رسوبات داخل لوله های آب سیستم گرمایشی

برخی اوقات ممکن است لوله های آب گرم رسوب داشته باشند یا اینکه قطر لوله های آبگرمکن دیواری کوچک باشد. قطر لوله‌های آب گرم حداقل باید ۱۹ میلی متر باشند. همچنین وجود نشتی در مخزن یا دریچه از دیگر دلایل افت فشار آب گرم است.

🔹وجود نشتی در لوله های آب 09125014907

در صورتی که لوله های آب نشتی داشته باشند به مرور زمان با کاهش فشار آب خانه مواجه خواهید شد. می توانید با دستگاه نشتی یاب لوله آب تمامی لوله های ساختمان را بررسی کنید.

وجود نشتی در لوله های آب

🔹وجود نشتی در سرویس بهداشتی

مقداری رنگ خوراکی داخل تانک یا مخزن توالت فرنگی بریزید، بدون اینکه سیفون را بزنید چند ساعتی صبر کنید. مجددا توالت فرنگی را بررسی کنید اگر رنگ خوراکی بدون کشیدن سیفون وارد کاسه توالت شده باشد نشانه وجود نشتی در مکانیزم توالت فرنگی است.

🔹کنتور آب را بررسی کنید

ممکن است در ظاهر نشتی در لوله های آب وجود نداشته باشد برای اینکار بهتر است دو ساعت شیرهای آب را باز نکنید و عدد روی کنتور را یادداشت کنید اگر بعد از دو ساعت عدد روی کنتور بیشتر شد حاکی از وجود نشتی لوله های آب است که کاملا نامحسوس است و تنها توسط لوله کش ساختمان و با استفاده از نشت یاب قابل مشاهده است.

🔹بررسی شیر فلکه اصلی آب

در برخی اوقات ممکن است شما شیر فلکه اصلی آب را تا آخر باز نکرده باشید.

🔷مشکلات کاهش فشار آب ساختمان در طولانی مدت

🔹تعویض لوله های آب قدیمی

اگر لوله های آب خانه شما به رنگ نقره ای است این نوع لوله های آب از جنس گالوانیزه هستند که اغلب به دلیل رسوبات، جریان آب را مسدود می کنند. بهترین روش برای افزایش فشار آب تعویض لوله های آب قدیمی و جایگزینی آنها با لوله های مسی یا پلاستیکی است.

🔹استفاده از فشار سنج آب

با استفاده از فشار سنج آب؛ خروجی آب از تمامی شیرآلات منزل را بررسی کنید و با فشار آب استعلامی از سازمان آب وفاضلاب منطقه خود مطابقت دهید در صورتی مغایرت به منطقه اطلاع دهید.

استفاده از فشار سنج آب

🔹چک کردن قطر لوله های آب  ساختمان

قطر لوله های آب باید بین 19 الی 25 میلی متر باشد در صورت کاهش سایز لوله های آب باید لوله های آب را تعویض کنید.

Summary
افزایش فشار آب خانه
Article Name
افزایش فشار آب خانه
Description
کاهش فشار آب می تواند به دلیل رسوبات لوله های آب گرم، خرابی شیرآلات و حتی وجود نشتی لوله های آب باشد که بهتر است با رفع آنها باعث افزایش فشار آب خانه شوید.
Category

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *