نصب انواع آبگرمکن گازی 09125014907

نصب انواع آبگرمکن گازی 09125014907

نصب وتعمیرات آبگرمکن دیواری وجرمگیری ورسوب زدایی جهت افزایش فشارآبگرم

آبگرمکن های گازی یکی از پرکاربردترین وسایل گرمایشی هستند که برای نصب آنها باید تمامی اصول و نکات ایمنی را رعایت کرد. عدم توجه به ضوابط و قوانین در نصب این آبگرمکن ها میتواند منجر به حوادث جبران ناپذیر و خسارت های جانی و مالی زیادی شود. بنابراین با رعایت نکات ایمنی پیش از نصب، هنگام نصب و پس از آن میتوانیم با نهایت آسودگی خیال از این وسایل گازسوز استفاده کنیم. شما عزیزان می توانید کارهای فنی منزل خود را به گروه خدماتی ” آچار” سپرده و از انجام درست آن ها مطمئن باشید.

🔵قبل از نصب آبگرمکن گازی به این نکات توجه کنید:

برای نصب آبگرمکن گازی ابتدا باید تمامی تاسیسات لازم در ساختمان فراهم شده و لوله کشی آب گرم و سرد کامل انجام شده باشد. محل نصب آبگرمکن گازی را جایی انتخاب کنید که به انشعاب لوله گاز کاملا نزدیک باشد و نیازی به لوله کشی طولانی نباشد. محل نصب آبگرمکن باید جایی از خانه باشد که امکان نصب لوله خروج دودکش وجود داشته باشد. آبگرمکن باید در محلی قرار گیرد که هوای لازم برای احتراق آن وجود داشته و در عین حال آسیبی برای تهویه هوای درون خانه بوجود نیاورد. محل نصب آبگرمکن را جوری انتخاب کنید که ارتفاع لازم را داشته باشد به طوری که نزدیک به دریچه دودکش بوده و طول قسمت عمودی تا کلاهک دودکش در حدود ۲۵۰ میلی متر باشد. آبگرمکن باید جایی نصب شود که به راحتی بتوان پیلوت آن را مشاهده کرد.

آبگرمکن های گازی

 

◀️دیگر نکات

محل نصب آبگرمکن گازی باید ارتفاعی در حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ سانتی متر از کف و فاصله افقی حداقل 40 سانتی متر از دیگر وسایل نفت سوز یا گازسوز داشته باشد. فاصله استاندارد دیوار مقابل تا محل نصب آبگرمکن نیز حداقل یک متر و فاصله با دیوار یا کابینت مجاور حداقل 10 تا 15 سانتی متر است. دیواری را برای نصب آبگرمکن گازی انتخاب کنید که از مصالح باکیفیت ساخته شده و کاملا محکم، صاف باشد تا تحمل وزن دستگاه را داشته باشد و در زمان زمان سوراخ کاری و نصب رول پلاک مقاومت کافی داشته باشد.

🔵در هنگام نصب آبگرمکن گازی به این نکات توجه کنید:

برای نصب لوله کشی گاز آبگرمکن حتما از شیلنگ استاندارد مخصوص و بست ایمن استفاده کنید و در صورت بیش از حد بودن فشار گاز ورودی در مسیر آن گاورنر گاز نصب کنید تا فشار گاز کنترل شود. برای آبگرمکن هایی که از سوخت مایع استفاده می کنند باید رگلاتورهای استاندارد نصب نمود. دودکش آبگرمکن گازی باید مستقل از دیگر وسایل مانند هود و بخاری باشد. هنگام نصب مطمئن شوید که لوله دودکش کاملا به آبگرمکن متصل بوده و مجاری آن باز است. نکته مهم دیگر این است که برای نصب آبگرمکن به لوله های آب ساختمان هیچگاه از لوله های خرطومی یا شیلنگ فشار ضعیف استفاده نکنید.

🔵نصب آبگرمکن گازی در چه محل هایی ممنوع است؟

  • از نصب آبگرمکن گازی در مکان های بسته ماند زیرزمین که تهویه کافی ندارند جدا خودداری فرمایند زیرا خطر گازگرفتی را به دنبال دارد. بنابراین حمام به دلیل وجود بخار آب و کمبود اکسیژن مکان مناسبی برای نصب آبگرمکن نخواهد بود.
  • همچنین نصب آبگرمکن در مکان های تنگ و کم جا مانند اتاق خواب کوچک، رختکن، توالت و انباری ممنوع است.
  • از نصب آبگرمکن در آشپزخانه های کوچک و کم جا که درب حمام و رختکن در آن باز میشود جدا خودداری نمایید.
  • برای نصب آبگرمکن در چنین مکانی باید حداقل 30 متر مکعب فضا وجود داشته باشد و دارای دودکش و پنجره نیز باشد.
  • نصب آبگرمکن گازی در بالای اجاق گاز نیز ممنوع است و هیچگاه یک آبگرمکن را برای دو واحد مسکونی نصب ننمایید.
  • هر طبقه و هر واحد مسکونی باید دارای آبگرمکن و دودکش مستقل به خود باشد تا هر گونه خطر احتمالی به حداقل برسد.
آبگرمکن های گازی

🔵پس از نصب آبگرمکن گازی این موارد را در نظر داشته باشید:

پس از نصب و استفاده از آبگرمکن گازی باید هر چند وقت یک بار شیلنگ گاز را با کف صابون بررسی نمایید و از نشتی نداشتن آن اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که هر کدام از قطعات آبگرمکن دچار مشکل شد باید تعمیر آبگرمکن را تنها به تعمیرکاری مجرب و حرفه ای بسپارید و در صورت نیاز به تعویض قطعات باید به نمایندگی مربوطه مراجعه نموده تا قطعات اصل و باکیفیت خریداری نمایید.

🔵آبگرمکن های گازی فن دار

برخی آبگرمکن های گازی مجهز به فن هستند که عملکرد اصلی آن خروج محصولات ناشی از احتراق در سیستم است. هر بار که شما شیر آبگرمکن را باز میکنید این فن نیز به کار افتاده و سیستم روشن می شود. وقتی شیر آب را میبندید نیز اول آبگرمکن خاموش شده و کمی بعد فن آبگرمکن گازی خاموش می شود. آبگرمکن های دارای فن ایمنی بهتری نسبت به دیگر آبگرمکن ها داشته و خطر گازگرفتگی در آنها بسیار کمتر است.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *