با نحوه روشن کردن انواع پکیج دیواری آشنا شوید 09125014907

با نحوه روشن کردن انواع پکیج دیواری آشنا شوید 09125014907


برای استفاده از پکیج دیواری باید ابتدا نحوه روشن کردن آن را به خوبی یاد بگیرید. روشن کردن پکیج دیواری کار آسانی است اما باید با علائم و دستورالعمل‌های اولیه در مورد پکیج دیواری تان آشنا باشید. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه روشن کردن انواع پکیج دیواری آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

🔴چگونه پکیج ایران رادیاتور را روشن کنیم؟

پکیج های ایران رادیاتور یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین نمونه های پکیج در بازار هستند. اگر پکیج شما نیز از این برند ایرانی است برای باز کردن آن باید کلید خاموش و روشن دستگاه را روی عدد یک بگذارید. با این کار چراغ سبز بالای دکمه روشن میشود. قبل از روشن کردن پکیج ابتدا باید شوفاژ هواگیری شود که برای این کار کافی است شیرهای رفت و برگشت شوفاژ را باز نمایید. فشار دستگاه باید روی 5.1 باشد و اگر فشار کمتر از این مقدار بود حتما باید شیر کوچک مشکی رنگ زیر پکیج را باز کنید تا فشار به 5.1 برسد. برای تنظیم دلخواه نیز کافی است ترموستات شوفاژ را چرخانده روی دمای دلخواه ببرید تا چراغ سبز آن روشن شود. پس از روشن شدن پکیج و تنظیم دما و فشار آن باید شیر ورودی به دستگاه را به صورت دستی باز کنید. حال با روشن شدن شعله یک چراغ نارنجی رنگ نیز روشن میشود و چراغ سبز مربوط به دمای دلخواه نیز روشن میشود.

روشن کردن پکیج دیواری

🔹نکات مهم

اگر شعله روشن نشود چراغ قرمز رنگ خواهد بود که برای حل این مشکل باید کلید راه اندازی مجدد دستگاه را روشن کنید.  برای دما نیز چراغی هایی اختصاصی وجود دارد که در صورت چشمک زدن یک یا دو یا سه تا از این چراغ ها باید به دنیال پیدا کردن مشکل سیستم و رفع آن باشید. اگر در هنگام باز کردن شیر آب داغ مصرفی، چراغ های دما روی پکیج ثابت نبوده و به صورت دو تا دو تا به سمت جلو روشن میشوند جای نگرانی نیست. این حالت زمانی پیش می آید که دستگاه در حال کار برای گرم کردن آب است. اگر نتوانستید خودتان مشکل روشن نشدن شعله پکیج و یا هر مشکل دیگری در مورد پکیج های ایران رادیاتور را رفع کنید میتوانید با کارشناسان آچار تماس بگیرید.

🔴چگونه پکیج‌ بوتان را روشن کنیم؟

برای باز کردن پکیج بوتان ابتدا بهتر است شناختی کلی در مورد دکمه های موجود روی صفحه کنترل آن داشته باشیم. بر روی صفحه کنترل این برند از پکیج ها بخش های مختلفی برای کنترل فشار دستگاه، بخش تنظیم دمای دلخواه آب، بخش تنظیم دمای مدار گرمایش، چراغ های مربوط به عملکرد شوفاژ، وضعیت تابستانی و زمستانی پکیج و بخش مربوط به راه اندازی مجدد دستگاه میباشد. همین بخش ها در پکیج های دیواری بوتان نیز دیده میشود اما ممکن است تفاوت های جزئی داشته باشد. پکیج های بوتان در دو مدل پارما و پرلا در بازارها موجود است که در ادامه نحوه روشن کردن هر کدام را توضیح داده ایم.

🔴نحوه روشن کردن پکیج دیواری بوتان مدل پارما

برای روشن کردن پکیج دیواری بوتان مدل پارما باید به پنل دستگاه مراجعه کنید که درست در جلوی دستگاه واقع شده است. برای روشن کردن این مدل پکیج ابتدا شیر آب متصل به پکیج را باز کنید و سپس درجه فشار را تنظیم کنید. حال مطمئن شوید که شیرهای رادیاتورهای منزل باز است. پکیج دیواری مدل پارما بوتان دارای دو وضعیت تابستانی و زمستانی است. اگر در ایام گرم سال هستیم باید گرمایش شوفاژ را جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید و اگر در ایام سرد سال هستیم باید وضعیت زمستانی را برای شوفاژ روشن کنیم که دارای نقاط مشکی پررنگ و واضحی است. برای این کار کافی است گرمایش شوفاژ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. میتوانید دمای مورد نظرتان را انتخاب کنید و اگر میخواهید دمای دستگاه به حد بیشینه برسد باید دسته را به علامت سه خط نزدیک کنید. 

🔹نکات

برای گرم شدن آب پکیج و رفتن به وضعیت زمستانی دسته را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. هر چه چرخش دسته بیشتر میشود نقطه های سیاه پررنگ تر میشود. این مدل از پکیج های بوتان تنها یک دسته تنظیم کننده دارد که با آن میتوانید وضعیت زمستانی، وضعیت تابستانی و درجه بندی افزایش دمای پکیج را تنظیم کنید.

🔴نحوه روشن کردن پکیج دیواری بوتان مدل پرلا پرو

مدل پرلا پرو دارای پنل کنترلی مخفی است اما پیش از کار با این پنل ابتدا باید از باز بودن مسیر دوکش‌ها اطمینان حاصل کنید. حالا باید پنل را باز کنید و موارد لازم را روی نمایشگر بررسی کنید. ابتدا به صفحه نمایشگر پکیج نگاه کنید و فشار را روی 1.5 تنطیم کنید. اگر فشار کم شد کافی است شیر کوچک زیر پکیج را باز کنید تا درجه فشار به 1.5 برسد و سپس شیر را ببندید. فلکه آب مربوط به پکیج دیواری را باز کنید و مطمئن شوید که شیر رادیاتورهای منزل باز است.

🔹نکات مهم

در فصول سرد سال دستگاه را روی وضعیت زمستانی بگذارید. اگر میخواهید گرمای شوفاژ را بررسی کنید کافی است دست خود را از سمت شیر شوفاژ روی بدنه بگذارید. وقتی شوفاژ کاملا گرم شد اگر مدت زیادی است که از آن استفاده نکرده اید باید حتما هواگیری را انجام دهید. برای قرار دادن این پکیج در وضعیت تابستانی نیز باید ابتدا شیرهای رفت و برگشت مدار گرمایش را ببندید و سپس دسته گرمای آب مصرفی را در جهت موافق عقربه‌های ساعت بچرخانید.

🔴نحوه روشن کردن دیگر پکیج ها

روشن کردن دیگر پکیج های مشهور در بازار مانند پکیج های دیواری فرولی، وایلانت، ناوین و … کمی متفاوت با روشن کردن پکیج های ایران رادیاتور و بوتان است. برای استفاده از این پکیج ها ابتدا کافی است کمی در پنل کنترل آنها دقیق شوید تا بخش های مشابه پکیج های ایرانی را پیدا کرده و به راحتی آن را روشن و تنظیم نمایید. در ادامه نحوه روشن کردن این پکیج ها را نیز توضیح داده ایم.

🔴چگونه پکیج دیواری فرولی را روشن کنیم؟

برای روشن کردن پکیج دیواری فرولی باید ابتدا درجه فشار را تنظیم کرد. این پکیج ها مجهز به یک صفحه نمایشگر و دکمه‌های افزایش و کاهش میباشند. وقتی پکیج را روشن کردید نماد مربوط به شوفاژ و شیر آب روشن میشود و شما میتوانید با استفاده از دکمه های موجود تنظیمات این دو را تغییر دهید. برای روشن کردن پکیج لزومی ندارد به پنل کنترل توجه کنید تنها کافی است اتصالات را چک کرده و فشار را تنظیم کنید. برای تنظیم فشار باید دسته خاموش روشن را که دارای دو عدد 0 و 1 است روی عدد 1 تنظیم کنید.

🔹نکات مهم

پکیج های دیواری فرولی دارای دسته هایی جداگانه برای تنظیم دمای آب مصرفی و آب گرم شوفاژ است و شما هر زمان که بخواهید میتوانید این دسته ها را  جهت عقربه های ساعت حرکت داده و روی دمای مورد نظر خود تنظیم کنید. برای تنظیم پیشرفته برنامه های این پکیج و نحوه دقیق روشن کردن آن میتوانید از دفترچه راهنمای دستگاه کمک بگیرید. البته در صورتی که باز هم در این زمینه مشکل داشتید میتوانید از متخصصین ماهر در این زمینه کمک بخواهید.

🔴چگونه پکیج دیواری ناوین را روشن کنیم؟

پکیج دیواری ناوین ساخت کشور کره بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار میباشد به گونه ای که حتی در فشارهای کم آب نیز عملکرد خوبی دارد. این پکیج ها مجهز به نمایشگر دیجیتالی و نمایش کد خطا میباشند و شما میتوانید با کنترل از راه دور آن را روشن نمایید. البته برای روشن کردن این پکیج ابتدا باید فشار آن را در محدوده معین تنظیم کرده باشید. این پکیج ها میتوانند دمای آب گرم مصرفی را به 65 درجه سانتیگراد و گرمای شوفاژ را به 85 درجه افزایش دهند. پکیج دیواری ناوین قابلیت تنظیم برای وضعیت تابستانی و زمستانی را نیز دارد.

🔹سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با نحوه روشن کردن انواع پکیج های دیواری پرفروش در بازار آشنا کنیم. روشن کردن انواع پکیجهای دیواری تقریبا روش مشابهی داشته و به راحتی قابل انجام است. شما میتوانید با یادگیری علائم کاربردی مدل پکیج دیواری خود به راحتی آن را باز و بسته و تنظیم کنید. اگر سوال دیگری در زمینه روشن کردن پکیج دیواری و تعمیرات آن داشتید میتوانید با ما تماس بگیرید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *