دلایل تغییر ناگهانی دمای آب پکیج، 09101898030

تغییر دمای آب پکیج

دلایل تغییر ناگهانی دمای آب پکیج، 09101898030


یکی از مشکلات پکیج ها گرم و سرد شدن ناگهانی دمای آب است. این اتفاق بیشتر در فصل های بهار و تابستان که آب گرمی در رادیاتورها عبور نمیکند پیش می آید. این مشکل را اغلب ما بارها تجربه کرده ایم اما چرا این اتفاق می افتد؟ سرد و گرم شدن نگهانی آب حمام بیشتر ناشی از کمبود آب و کم فشار بودن آن در اغلب مناطق کشور است. پکیج ها در فشار بالای آب به خوبی کار میکنند اما با کاهش این فشار ممکن است با افت یک باره دمای آب مواجه شویم. در مواردی که فاصله محل نصب پکیج تا حمام بیش از 10 متر باشد این مشکل شدیدتر نیز مشود. علاوه بر مشکل فشار آب دلایل دیگری نیز میتواند موجب سرد و گرم شدن ناگهانی آب پکیج شود. در ادامه مهمترین دلایل گرم نبودن آب حمام در شروع باز کردن شیر حمام و یا نوسان دمای آب دوش را به طور کامل بررسی میکنیم.

دلایل تغییر ناگهانی دمای آب پکیج

🔶فشار آب ورودی منزل نوسان دارد

کم و زیاد شدن فشار آب ورودی به منزل را میتوان مهمترین دلیل تغییر ناگهانی دمای آب پکیج دانست. وقتی جریان آب ورودی به پکیج دچار نوسان میشود سیستم ممکن است به دلیل عدم تشخیص جریان آب پکیج را روشن و خاموش کند و در نتیجه آب حمام ممکن است به یک باره سرد یا گرم شود. اگر زیاد با این مشکل مواجه میشوید فشار آب ورودی را چک کنید. در بعضی از ساختمان های برای حل مشکل کم فشاری آب از پمپ های افزایش فشار استفاده می کنند که در صورت تنظیم نبودن این پمپ ممکن است با مشکل سرد و گرم شدن ناگهانی آب مواجه شوید. برای پیشگیری از این مشکل باید پمپی که نصب میکنید متناسب با حجم آب مخزن باشد تا جریان آب با فشار یکنواخت به پکیج وارد شود.

در بعضی مناطق نیز فشار آب به طور کلی کمتر از حد لازم است و مشکل سرد و گرم شدن ناگهانی آب به وفور دیده میشود. برای حل این مشکل نصاب باید پکیج را به گونه ای نصب کند که ارتفاع شعله متناسب با فشار آب ورودی باشد.

🔶مبدل ثانویه پکیج دچار گرفتگی شده

معمولترین علت نوسان دمای آب حمام ها جرم گرفتگی مبدل ثانویه است. برای رفع این مشکل باید مبدل را اسید شویی کرد. برای پکیج های تک مبدل باید مبدل اصلی را اسیدشویی کرد و برای پکیج های دو مبدل باید مبدل ثانویه را اسیدشویی کنیم. معمولا پکیج های دو مبدله باید هر دو سال یک بار اسید شویی شوند. توصیه میکنیم که انجام این کار را حتما به فردی حرفه ای و خبره در این زمینه بسپارید.

🔶پکیج تا محل حمام فاصله زیادی دارد

در برخی خانه ها مخصوصا در خانه های بزرگ که نقشه خوبی نداشته اند فاصله بین پکیج دیواری تا محل حمام بیش از حد استاندارد است. در این حالت آب در لوله ها مسیری طولانی میپیماید تا به دوش حمام برسد و درطول مسیر ممکن است دمای خود را از دست بدهد. بهترین راهکار برای حل این مشکل، عایق کردن لوله آب گرم یا استفاده از سیستم های گردش آب گرم است. راهکار دیگر که کمی هزینه بر اما بسیار موثر است، نصب یک آبگرمکن دیواری در کنار حمام است که حتما باید توسط نصاب حرفه ای انجام شود.

نصب دستگاه های حرارتی تنها باید توسط نصاب حرفه ای انجام شود. برای نصب هر نوع سیستم حرارتی اعم از آبگرمکن های یا انواع پکیج های گرمایشی باید از یک فرد متخصص و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. علاوه بر این هر گونه تغییر در لوله کشی ساختمان باید توسط یک فرد حرفه ای و تحت قوانین سازمان نظام مهندسی انجام شود تا از بروز هر گونه حادثه ناشی از اعمال این تغییرات پیشگیری شود. اجرای سیستم لوله کشی بدون نظارت و تایید کارشناسان نظام مهندسی در صورتی که موجب بروز حادثه شود مشمول رسیدگی قانونی بوده و فرد خاطی باید جریمه پرداخت کند و یا حتی ممکن است با مجازات تعزیری روبرو شود.

🔶چگونه جرم گرفتگی مبدل پکیج را باید برطرف کرد؟

اسیدشویی بهترین روش برای رفع جرم گرفتگی از مبدل پکیج است که برای آن از اسید دی اسکلر 33 درصد استفاده می کنند. برای انجام این کار باید حتما مبدل را کاملا از آب تخلیه کرده باشیم. برای مواردی که گرفتگی خیلی شدید باشد باید از پمپ برای اسید شویی استفاده کرد.

سنسور آب گرم خراب شده

یکی دیگر از دلایل عمده در تغییرات ناگهانی دمای آب خراب بودن سنسور آب گرم است.

جریان سنج یا فلومترپکیج خراب است

پکیج هایی که مجهز به حسگر هستند در صورت خرابی جریان سنج ممکن است دبی آب را اشتباه اعلام کنند. در این حالت وقتی آب باز میشود پیام اشتباه به برد الکترونیک ارسال میشود که میتواند موجب قطع و وصل شدن شعله پکیج و تغییر ناگهانی دمای آب شود.

دلایل تغییر ناگهانی دمای آب پکیج

خراب بودن سوئیچ جریان سنج

اگر سوئیچ جریان سنج خراب شده باشد وقتی آب گرم را بازمیکنیم گرم است اما وقتی آب سرد را نیز بازمیکنیم آب به کلی سرد است. برای رفع این مشکل نیز باید از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

ارتفاع بیش از حد شعله

شعله باید ارتفاعی در حدود سه چهارم محفظه سوخت داشته باشید و اگر این ارتفاع بیشتر شود موجب بالارفتن دمای آب تا 60 درجه و خاموشی ناگهانی شعله شود. برای رفع این مشکل باید ارتفاع شعله را به وسیله شیر ماژوله یا از طریق برد کنترل کننده به حد استاندارد تنظیم کرد. رفع این مشکل نیز تنها توسط تعمیرکار انجام شود.

دلایلی دیگری نیز میتواند منجر به سرد و گرم شدن آب پکیج شود. خراب بودن فشار فن که موجب قطع و وصل شدن مداوم فن میشود یکی از دلایل احتمالی است. اگر پمپ پکیج سوخته یا ضعیف شده باشد نیز این مشکل ممکن است رخ دهد. در این حالت پمپ نمیتواند آب را با سرعت مناسب به جریان بیندازد که موجب گرم شدن بیش از حد آب در مدار حسگر دما و خاموش شدن ناگهانی شعله میشود. وقتی آب داغ از مدار خارج شد شعله دوباره روشن میشود که موجب گرم شدن ناگهانی آب میشود. خرابی سنسور شوفاژ نیز از دیگر دلایل احتمالی سرد و گرم شدن ناگهانی آب پکیج است که کمتر دیده شده است.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *