پاسخ به سوالات رایج درباره پکیج گرمایشی

پکیج گرمایشی

پاسخ به سوالات رایج درباره پکیج گرمایشی


پکیج های گرمایشی در حال حاضر محبوبترین سیستم های گرمایشی هستند که با مصرف بهینه گاز و ایمنی بالایشان جای خود را در اغلب خانه ها و آپارتمان ها بازکرده اند. با شروع فصل سرما و نیاز به آب گرم رادیاتورها و آب گرم در حمام، پکیج های دیواری مورد توجه بیشتری قرار می گیرند. اگر شما در خانه خود از پکیج های گرمایشی استفاده میکنید و یا قصد خرید یکی از آنها را دارید ممکن است سوالات متعددی برای شما مطرح شده باشد که در این مطلب قصد داریم به مهمترین این ابهامات پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

پکیج گرمایشی

🔴در چه شرایطی نصب دودکش دوجداره برای پکیج دیواری الزامی می باشد؟

دودکش یکی از مهمترین متعلقات یک وسیله گازسوز است که هم برای کارکرد آن اهمیت بسزایی دارد و هم ایمنی ساکنین خانه را فراهم میکند. دودکش هر وسیله گاز سوز مانند پکیج، بخاری، آبگرمکن، شومینه و … باید به صورت جداگانه باشد. نصب دودکش های دوجداره برای فضاهایی که متراژ آنها کمتر از ۶۰ متر مربع باشد بسیار مهم است.

🔴چگونه از قسمت های مختلف پکیج دیواری حفاظت کنیم؟

برای حفاظت از پکیج دیواری و همچنین تامین ایمنی لازم باید برای شیر گاز پکیج فیلتر گاز نصب نمود و برای قسمت مبدل ها نیز باید از فیلتر آب مغناطیسی یا پلی فسفات استفاده کرد. برای حفاظت از برد کنترل و صفحه نمایش نیز نصب محافظ برق میتواند آنها را در برابر نوسان برق و ولتاژ ایمن سازد.

🔴آیا پکیج دیواری میتواند با گاز مایع یا کپسول گاز نیز کار کند؟

بله! پکیج گرمایشی قابلیت کار با گاز مایع و کپسول گاز را دارد اما انجام این کار را حتما باید یه یک فرد متخصص و حرفه ای در این زمینه بسپارید. از انجام چنین کارهایی به صورت خودسرانه جدا خودداری فرمایید زیرا میتواند منجر به حوادث جبران ناپذیری شود.

🔴فشار استاندارد پکیج گرمایشی چقدر است؟

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که عقربه فشار سنج پکیج باید چه عددی را نشان دهد؟ قطعه ای بنام پرشر سوئیچ آب در پکیج ها تعبیه شده که وقتی فشار آب به کمتر ازbar0.6  کاهش یابد اجازه صدر دستور وصل را به پکیج نمیدهد. این کار برای جلوگیری از آسیب دبدن پکیج بسیار مهم است. به طور کلی فشار سنج پکیج در حالت نرمال باید فشاری در حدود bar1.50- 0.6 را نشان دهد.

🔴چگونه فشار آب داخل سیستم گرمایشی را تنظیم کنیم؟

برای تنظیم فشار داخل سیستم های گرمایشی مانند فن کوئل، پکیج، گرمایش از کف و رادیاتورها از شیرپرکن استفاده می شود. شیرپرکن دارای یک دسته پلاستیکی آبی یا مشکی رنگ است که در قسمت زیرین پکیج قرار دارد. اگر این دسته را به سمت چپ بچرخانید آب سرد وارد مدار گرمایش پکیج میشود و در این حالت عقربه فشار سنج نیز فشار بیشتری نشان میدهد. معمولا عقربه فشار سنج در این شرایط فشار ۱.۲ تا ۱.۵ بار را نشان میدهد. برای بستن  شیرپرکن نیز باید آن را به سمت راست بچرخانید.

🔴اگر بعد از تنظیم فشار پکیج، شیرپرکن را نبستیم چه اتفاقی میافتد؟

پس از تنظیم فشار پکیج باید حتما شیرپرکن را ببنیدید و در غیر این صورت فشار به تدریج افزایش پیدا کرده و وقتی به فشار 3 بار برسد شیر اطمینان پکیج فعال شده و پکیج دچار آبریزی میشود. در برخی از مناطق فشار آب در طول روز کم است و فشار دستگاه پکیج نیز پایین است که در این شرایط شیر اطمینان پکیج فعال نیست. اما در شب فشار آب زیاد میشود و از طرفی چون مصرف آب کم است ممکن است فشار دستگاه پکیج به یکباره بالا رفته و آبریزی شود. برای پیشگیری از این مساله بهتر است به محض تنظیم فشار، شیرپرکن را ببنیدید.

🔴استفاده از دودکش آکاردئونی برای پکیج گرمایشی مجاز است؟

خیر! طبق استانداردهای جاری نصب دودکش آکاردئونی یا همان دودکش فنری برای وسایل گازسوز ممنوع است.

گاهی ممکن است فشار دستگاه پکیج روی 1.5 بار بوده و شیرپرکن هم بسته باشد اما باز هم فشار آب در مدار گرمایش افزایش پیدا کرده و پکیج دچار آبریزی میشود. علت این مساله به احتمال بسیار زیاد خراب بودن شیرپرکن بوده و باید هر چه زودتر از یک تعمیرکار بخواهید آن را تعویض کند. در پکیج های فنر دار قطر دریچه های ورودی هوای تازه باید به اندازه اندازه ۸ سانتی متر باشد. اندازه استاندارد برای خروجی دودکش پکیج های فن دار نیز 10 سانتی متر است.

.

4 comments found

    اشکان

    بهمن 27, 1399 @ 0:57 ق.ظ

    با سلام پکیج ایران رادیاتور دارم، وقتی آب گرم را باز میکنم چشمک زن 40 30 به ترتیب دوتا دوتا تا به جلو میرود، اما آب را به خوبی گرم میکند و وقتی شیر را می بندم در حالت زمستانه هیچ چشمکی نمیزند و به خوبی کار میکند مشکل جیست

      حسین اسماعیلی

      مرداد 2, 1400 @ 1:54 ب.ظ

      فقط کافیست در تمام روزهای هفته با آچار تماس بگیرید و از خدمات این مجموعه در هر نقطه از تهران استفاده نمایید.

    کیان موبایل ۰۹۲۰۳۲۲۹۰۳۱

    مرداد 4, 1400 @ 2:17 ب.ظ

    سلام روز بخیر برای جایی کوهستانی و سرد که گاز شهری نیست ایا میشه پکیج با کپسول گاز مایع نصب کرد ایا کارایی داره؟اگر بله برای مساحت ۱۳۰متر چه مدلی پیشنهاد میکنید ؟
    ایا اب گرم کن دو گانه سوزبرقی گازی با همون کپسول گاز کارایی بیشتر از پکیج باکپسول داره؟که یه جورایی کف خونه و هم لوله کشی اب گرم به صورت مارپیچ رد کنیم که گرم هم بشه؟لطفا زود جواب بدید میشه بمن جواب و اس به موبایل بفرستید؟؟؟ممنونم

    پاسخ سوالات پیکج گرمایشی پکیج گرمایشی سایت شیراز تعمیرات پکیج

    شهریور 7, 1400 @ 5:44 ب.ظ

    […] پاسخ به سوالات رایج درباره پکیج گرمایشی بدین شرح است: […]

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *