چگونه از یخ زدن پکیج دیواری در فصل زمستان جلوگیری کنیم؟

عیب یابی پکیج دیواری

چگونه از یخ زدن پکیج دیواری در فصل زمستان جلوگیری کنیم؟

در صورتی که نیاز به سرویس و یا تعمیر پکیج دیواری منزل خود دارید می توانید از متخصصین ” آچار” کمک بخواهید. متخصصین و تعمیرکاران خبره ” آچار” آمادگی خود را جهت هرگونه خدمات اعلام می دارند. ” خدمات آچار” شامل سرویس کردن و تعمیرات مانند سرویس کردن، عیب یابی و رفع مشکل پکیج  و آبگرمکن های دیواری شما عزیزان در مکان شما می باشد. فقط کافیست در تمام روزهای هفته با ما تماس بگیرید و از خدمات این مجموعه در هر نقطه از تهران استفاده نمایید.

⬅️پکیج دیواری جایگزین بسیار مناسبی برای آبگرمکن و موتورخانه است که می تواند آب گرم مصرفی و آب گرم گرمایش را همزمان برای خانه شما تولید کند. یکی از مشکلات شایع در مورد پکیج دیواری احتمال یخ زدگی لوله های آن در فصل زمستان است. در این مطلب شما را با نحوه پیشگیری از یخ زدگی پکیج در فصل زمستان آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.

پکیج های دیواری دارای دو برنامه زمستانه و تابستانه متفاوت هستند که در این جا مقصود برنامه زمستانی پکیج دیواری است.

🔷برنامه تابستانی پکیج به صورتی تنظیم شده است که وقتی شما شیر آب گرم را باز کنید سنسور دستگاه فشار باز شدن شیر را دریافت کرده و پکیج به صورت اتوماتیک روشن می شود. با روشن شدن مشعل، پکیج به سرعت آب گرم مورد نیاز را تولید خواهد کرد. به محض بستن شیر آب گرم پکیج نیز خاموش می شود.

🔷برنامه زمستانی پکیج با برنامه تابستانی آن متفاوت است. در حالت زمستانی پکیج هر دو عملکرد تولید آب گرم مصرفی و آب گرم گرمایش رادیاتور و مدارهای گرم کننده را بر عهده دارد. در این حالت نیز اولویت اول سیستم تولید آب گرم مصرفی است.

🔷در حالت زمستانی وقتی شیر آب گرم را باز میکنید سنسور برقی مربوط به رادیاتور قطع شده و تا زمانی که شیر آب گرم باز است مدار آب گرم رادیاتور متصل نخواهد شد. پس از بستن شیر آب گرم مدار آب گرم رادیاتور مجددا به راه می افتد. پکیج دیواری در حالت زمستانی همیشه آب گرم مصرفی را برای شما فراهم میکند.

🔷یخ زدگی لوله های پکیج زمانی اتفاق می افتد که شما مدتی بسیار طولانی از پکیج استفاده نکنید. ساختار و سیستم اغلب پکیج های دیواری به صورت خودکار از یخ زدگی آنها جلوگیری می کند. معمولا با مراجعه به  دفترچه راهنمای پکیج دیواری میتوانید از این ویژگی پکیج دیواری خود مطمئن شوید.

🔷یخ زدگی لوله ها در پکیج هایی که در فضای خارجی نصب شده بیشتر دیده می شود. یخ زدن پکیج دیواری در فصل زمستان میتواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. برای رفع یخ زدگی پکیج دیواری دو راهکار کلی وجود دارد.

⬅️راهکار اول

⚪️شیر گاز را باز کنید و دوشاخه پکیج را نیز به پریز برق وصل کنید. این روش معمولا مشکل یخ زدگی لوله های پکیج را برطرف می کند.

⬅️راهکار دوم

⚪️راه کل دوم برای پیشگیری از یخ زدگی لوله های پکیج، افزودن ماده ضد یخ زدگی مخصوص رادیاتور به سیستم شوفاژ است. برای این کار به هیچ وجه از ضد یخ اتومبیل استفاده نکنید زیرا ممکن است به پکیج آسیب وارد کند.

⚪️برای رفع یخ زدگی پکیج دیواری بهتر است دستگاه را در حالت حداقل ظرفیت تنظیم کنید. پکیج های دیواری دیجیتال و آنالوگ، سیستم ضد یخ خودکار متفاوتی دارند.

⚪️سیستم اتوماتیک ضد یخ پکیج های دیواری دیجیتال:

برای یخ زدایی پکیج های دیواری دیجیتال باید شیر گاز دستگاه را باز نگه داشته و پکیج را برق متصل کنید تا عقربه فشار سیستم بین عدد 1 تا 1.5 بار بایستد.

⚪️سیستم اتوماتیک ضد یخ پکیج های دیواری آنالوگ (B,M,E):

⬅️برای رفع یخ زدگی این پکیج ها باید شیر دستگاه را باز کرده تا عقربه فشار پکیج دیواری بر روی عدد 1 تا 105 بار بایستد. همزمان کلید دستگاه را روشن کرده و کلیدهای مربوط به آب گرم و شوفاژ را در وضعیت 0 بگذارید.

⬅️در صورت بروز هر گونه خطا باید به دفترچه راهنما مراجعه کرده و با توجه به کد خطای نشان داده شده اقدام به تعمیر پکیج دیواری نمایید. اگر باز هم مشکل حل نشد بهتر است با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *