انواع کولر گازی

خنک نکردن کولر گازی

انواع کولر گازی


🔷معرفی انواع کولرهای گازی

کولر گازی بهترین وسیله برای خنک کردن خانه در روزهای گرم تابستان است که داخل خانه را با سرمای زمستانی اش مطبوع و دلپذیر می کند. تحمل گرمای شدید تابستان مخصوصا در مناطق گرم کشور، بدون وجود انواع کولر گازی و اسپیلت ها تقریبا غیر ممکن است اما نکته مهمی که در مورد این نوع کولر گازی ها وجود دارد، نحوه انتخاب کولر گازی مناسب برای خانه شماست. کولر گازی ها در ابعاد اشکال مختلفی در بازار موجود هستند اما کدام کولر گازی برای خانه شما مناسب تر است؟در این مطلب شما را با مهمترین انواع کولر گازی و ویژگی های هر یک آشنا می کنیم تا در هنگام خرید همه چیز را دانسته و بهترین انتخاب را انجام دهید.

کولرگازی موجود در بازار به طور عمده سه نوع هستند:

  • کولر اسپلیت
  • کولر پنجره‌ای
  • کولرهای ایستاده

مدل های دیگری از انواع کولر گازی نیز موجود است اما به طور کلی از همین 3 نوع کولرگازی در خانه ها و ادارات استفاده می شود. هر کدام از انواع کولر گازی مزایا و معایب خاص خود را دارند. همه چیز به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد و مهمترین مساله انتخاب بهترین نوع کولر گازی متناسب با خانه شماست. در ادامه با ویژگی ها، مزایا و معایب هر یک از این سه نوع کولر آشنا می شوید.

🔷کولر پنجره‌ای

برق کشی این نوع کولر گازی ها ساده است و نیازی به برق کشی جداگانه ندارد. این کولر ها با با وصل کردن کابل برق به پریز راه اندازی شده و شروع به کار می کنند. برای نصب این کولر گازی ها دیگر نیازی به سوراخ کردن دیوار و رد کردن لوله های مسی از دیوار نمی باشد. کولر گازی های پنجره ای ابعاد متناسبی دارند و به راحتی درون پنجره جاسازی می شوند.

مزایای کولر گازی های پنجره ای

  • راه اندازی آسان
  • قیمت مناسب
  • خنک‌کنندگی زیاد

معایب کولر گازی های پنجره ای

  • مصرف برق به‌شدت بالا
  • وزن زیاد
  • سر و صدا کردن

🔷اسپلیت ها

اسپلیت ها یکی از پرکاربردترین و محبوبترین انواع کولرهای گازی هستند. اسپلیت ها گرانتر از کولرهای پنجره‌ای هستند اما مصرف برق به مراتب پایین تری دارند و به همین دلیل از نظر اقتصادی انتخاب بهترین برای منزل شما می باشند.

اسپلیت ها شامل دو تکه‌ی داخلی و بیرونی هستند که بخشی در بیرون از خانه و در هوای آزاد و تکه داخلی درون منزل نصب می شوند. اتصال این دو تکه بیرونی و داخلی از طریق لوله های مسی انتقال حرارت صورت می گیرد. لوله مسی به وسیله سوراخ کردن از دیوار رد شده و این دو تکه (یونیت) را به هم متصل می کند و به گونه ای جاسازی می شود که زیبایی دیوار داخلی را خراب نکند.

برای نصب اسپلیت ها به یک نصاب حرفه‌ای و ماهر نیاز خواهید داشت زیرا اتصال برق و رد کردن لوله های مسی نیاز به تجربه و تخصص دارد و برای افراد مبتدی کار سختی است. حداکثر فاصله‌ی مابین پنل و موتور که از طریق لوله های مسی به هم وصل می شوند، معمولا توسط شرکت سازنده کولرهای اسپلیت تعیین می شود. برای نصب کولرهای اسپلیت باید بین موتور و پنل، فاصله‌ ۵ تا ۱۰ متری در نظر گرفته شود و رعایت این مساله بسیار ضروری است. پس تنها در صورتی اقدام به خرید کولرهای اسپلیت نمایید که امکان ایجاد این فاصله وجود داشته باشد و در غیر این صورت بهتر است مدل های دیگر کولر گازی را خریداری نمایید.

معایب اسپلیت ها

یکی از مهمترین معایب کولرهای اسپلیت، جابه جایی سخت آن هاست. شما می توانید با شروع فصل زمستان کولر پنجره ای را به راحتی درآورده و تا فصل تابستان در انبار نگهداری کنید، اما اسپیلت ها باید همیشه در جایگاهشان ثابت باشند و یکی از اجزای جدایی ناپذیر دکوراسیون خانه شما هستند.

یکی از محاسن جالب کولرهای اسپلیت دوکاره بودن آن هاست. در واقع این کولرها را می توان هم به عنوان سرد کننده در تابستان و هم به عنوان گرم کننده در زمستان استفاده نمود و به همین دلیل به این کولرها، کولر سرد و گرم نیز گفته شود.

🔷کولرهای ایستاده

نوع سوم کولرهای گازی رایج در بازار به عنوان کولرهای ایستاده شناخته می شود که بیشتر برای مراکز صنعتی و گاهی برای مصارف خانگی انتخاب می شوند. این کولرهای بزرگ بهترین انتخاب برای اماکن عمومی پر رفت‌وآمد مانند ترمینال ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مساجد و… هستند. کولرهای ایستاده که به آن ها کولرهای یخچالی نیز گفته می شود برای مستاجر ها که اجازه ندارند در شکل خانه و دیوارها تغییری ایجاد کنند، انتخاب بسیار مناسبی هستند.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *