رایج ترین باورهای غلط درباره کولر گازی ها

کولر گازی ها

رایج ترین باورهای غلط درباره کولر گازی ها


کولر گازی بهترین وسیله خنک کننده برای مناطقی با آب و هوای بسیار گرم یا گرم و مرطوب است که در صورت نگهداری صحیح و سرویس سالیانه میتواند عمر مفیدی در حدود 10 تا 15 سال داشته باشد. جهت کسب اطلاع در مورد نحوه تعمیر یا تعویض کولر گازی و آخرین قیمت ها میتوانید با کارشناسان آچار در تماس باشید.

کولرگازی ها بهترین و رایج ترین ابزار خنک کننده است که در حال حاضر در اغلب نقاط جهان به عنوان یک خنک کننده رایج مورد استفاده قرار می گیرد. هر چند امروزه همه افراد کولرگازی را به عنوان یک ابزار خنک کننده برتر می شناسند اما باورهای غلط زیادی در مورد این وسیله با ارزش در میان مردم وجود دارد. در این مطلب سعی کرده ایم مهمترین باورهای غلط درباره کولر گازی را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

🔷کولرگازی مصرف برق بسیار زیادی دارد!

اغلب مردم فکر میکنند کولرگازی ها بیشترین مصرف برق را در خانه دارند و زیاد شدن قیمت فیش برق  فقط به مصرف برق کولر گازی مرتبط است. این مساله در مورد کولر گازی ها پنجره ای تا حدودی صدق میکند اما امروزه انواع اسپلیت های کم مصرف و فوق کم مصرف به بازار آمده که مصرف برق به مراتب پایین تری از تصور ما دارند.

🔷کولرگازی هوا را خشک میکند!!!

گرفتن رطوبت و خشک کردن هوا یکی دیگر از باروهای غلط در مورد کولرگازی ها است. این مساله در اغلب اوقات نادرست است زیرا سیستم این خنک کننده ها به گونه ای طراحی شده که رطوبت بیش از حد هوا را گرفته و هوایی خنک و معتدل در خانه ایجاد کنند. البته توجه داشته باشید در صورتی که کولر گازی در توان بسیار بالایش استفاده شود ممکن است رطوبت را بیش از حد گرفته و هوا را خشک نماید. پس بهترین کار این است که از توان مناسب کولر گازی استفاده کنیم.

🔷کولر گازی فقط در فصل تابستان کاربرد دارد.

بسیاری از افراد نمی دانند که کولرگازی را می توان در زمستان نیز استفاده کرد. کولر گازی ها جدید علاوه بر سرمایش، قابلیت ایجاد گرمایش را نیز دارند و میتوانند در زمستان هوا را گرم و دلپذیر نمایند. برخی نیز تصور می کنند کولر گازیهای سرمایش و گرمایش، گرانتر از کولر گازیهای فقط سرمایش هستند اما این مساله در واقع بالعکس است. کولر گازی های فقط سرمایش دارای موتور سنگین پیستونی و کمپرسور بزرگتر و گرانتری هستند و به همین دلیل گرانتر از کولرگازی های سرمایش و گرمایش هستند.

کولر گازی زود خراب میشود!

این نیز باوری غلط است. در واقع کولر گازی نیز مانند هر وسیله برقی دیگر نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. اگر کولر گازی سالیانه سرویس شود میتواند تا سالها بدون هیچ مشکلی کار کند و کمترین خرابی و هزینه را داشته باشد. این سرویس شامل نظافت فیلترها و در صورت نیاز تعویض آنها و بررسی سایر بخش های کولر گازی به صورت سالیانه است.

🔷کولر گازی ها در زمستان ارزانتر می شوند!

برخی به اشتباه گمان میکنند قیمت کولر گازی در فصل زمستان کمتر از قیمت آن در فصل گرماست. این یک تصور غلط است زیرا کولر گازی ها به دلیل کاربرد گرمایشی و سرمایشی تفاوت قیمت چندانی در فصل گرما و سرما ندارند.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *