علت سرریز شدن آب از کولرگازی چیست؟

علت سرریز شدن آب از کولرگازی چیست؟


🔸چرا آب از کنار یا زیر کولر سرریز می کند؟

یکی از مشکلات معمول در کولرگازی ها آبریزش کولر گازی است که بیشتر در فصول گرم سال اتفاق می افتد. ریزش آب کولر گازی می تواند موجب آسیب به گچ دیوارها، خراب شدن کاغذدیواری و فرش خانه شما شود. از طرفی سرریز شدن آب کولرگازی می تواند به خود کولر گازی صدمه زده و شما را در روزهای گرم سال با مشکل مواجه کند.

آبی که از کولر سرریز می شود از کجا می آید؟ چرا آب از کنار یا زیر کولر سرریز می کند؟ در این مطلب شما را با علت ریزش آب کولر گازی و نحوه برطرف کردن آن آشنا می کنیم.

مهمترین دلیل سرازیر شدن آب از کولر گازی تخلیه نشدن صحیح آب تولیدی آن است. آب کولرگازی باید از طریق لوله درین (شیلنگ تخلیه آب) تخلیه شود اما اگر به هر دلیلی این آب به داخل کولر برگردد، از زیر یا کنار آن سرازیر می شود. در این حالت آب به صورت قطره قطره می ریزد و عملرد کولر گازی با مشکل مواجه می شود.

وقتی لوله درین به دلایل مختلف مانند تا خوردن یا بسته شدن یا لجن گرفتن کیپ شود تخلیه آب دچار مشکل شده و در این حالت آب سرریز می شود. هرگاه آب کولر گازی سرریز کرد مهمترین کاری که باید انجام دهید بررسی لوله تخلیه است.

لوله تخلیه دقیقا در قسمت زیرین پنل داخلی کولر گازی قرارگرفته است. برای دسترسی به لوله تخلیه دو روش وجود دارد:

🔸بلند کردن پنل داخلی کولر گازی

در این روش ابتدا باید قسمت زیر خارهای زیرین پنل را باز کنید و سپس پنل داخلی را از قسمت پایین گرفته و با زاویه 70 درجه به طرف بالا بلند کنید. در حین بلند کردن پنل داخلی باید از یک وسیله مثل یک انبردست یا کاسه و … به عنوان اهرم استفاده کرده و پنل داخلی را با آن ثابت نگه دارید.

حالا به راحتی می توانید لوله تخلیه را دیده و وارسی کنید. در صورت گرفتگی لوله باید برای باز کردن آن اقدام کنید. مراقب باشید که پنل را خیلی بالا نبرید زیرا این کار می تواند موجب شکسته شدن گیره بالای آن و افتادنش شود.

🔸باز کردن قاب پنل داخلی کولر گازی

روش دیگری نیز برای دسترسی به لوله تخلیه وجو دارد که همان باز کردن قاب جلویی پنل داخلی است. لوله تخلیه بیشتر کولرهای گازی با این روش وارسی و سرویس می شود. باز کردن و بستن قاب کولر گای یک کار کاملا تخصص است و فقط باید توسط تعمیرکار مجرب انجام شود زیرا بی دقتی در باز کردن قاب کولر می تواند باعث شکسته شدن خارهای قاب پنل داخلی شود. اگر خارهای قاب پنل داخلی شکسته شوند کولر گازی در هنگام کار صدای گوش خراشی تولید می کند.

برای رفع مشکل سرریز کردن آب از کولر گازی حتما از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *