کولر گازی اینورتر وی چه تفاوتی با کولرگازی دی سی اینوتر دارد؟

کولر گازی اینورتر وی

کولر گازی اینورتر وی چه تفاوتی با کولرگازی دی سی اینوتر دارد؟


کولر گازی اینورتر وی و دی سی اینورتر هر دو از کولر گازی های کم مصرف محسوب می شوند که برخلاف کولرگازی های قدیمی تر مصرف برق بسیار پایینی دارند. کولر گازی اینورتر (INVERTER V)  و کولری گازی های (D C INVERTER) کولر گازی های کم مصرف و فوق کم مصرف هستند که هم مصرف برق پایین و هم بازدهی بسیار بالایی دارند. در صورتی که نیاز به نصاب ماهر یا تعمیرات انواع کولرهای گازی خود دارید می توانید با مجموعه ” آچار” تماس حاصل نمایید.

🔵کولر گازی DC Inverter

در این نوع کولر گازی از تکنولوژی دی سی بهره برده شده که درون کمپرسور نوعی برد الکترونیکی وجودد دارد و زمانی که دمای محیط به حد اندازه خود می رسد دستگاه کولر گازی دی سی اینورتر خاموش نشده و تنها دور موتور کم کی گردد. این مساله باعث می شود که در اوج مصرف برق این تغییر دور استارت را حذف کند و مصرف برق را بسیار کاهش دهد.

🔵کولر گازیInverter V

این نوع کولر گازی مدل خازنی هم گفته می شود و دارای خازنی می باشد و دور متغیر ندارد. سیستم آن به نوعی طراحی شده است که مصرف برق را به حداقل R410 می رساند.

🔵تفاوت در نوع گاز مبرد سیستم

👈اولین تفاوت این دو نوع کولر گازی کم مصرف، نوع گاز مورد استفاده در سیستم مبرد آنهاست. کولر های دی سی اینورتر که تکنولوژی مدرن تری دارند دارای گاز مبرد R410A هستند. این گاز با مصرف انرژی بسیار کمی میتواند گرما را انتقال دهد و در نتیجه این نوع کولر گازی ها مصرف برق کمتری خواهند داشت. کولر گازی های دی سی اینورتر بهترین انتخاب برای مناطق معتدل و نیمه گرمسیری هستند. در کولرهای اینورتر وی از گاز مبرد R22 استفاده شده که با مصرف انرژی بیشتری گرما را انتقال میدهند. این گازها بیشتر در کولر های قدیمی با موتور سنگین به کار می روند و در کولرهایی با موتور سبک روتاری نیز از این گاز استفاده می شود. کولرهای اینورتر وی برای مناطق گرم و حاره ای بهترین انتخاب هستند.

🔵تفاوت در جریان برق

👈سیستم الکتروموتور کولرگازی های D C INVERTER به جریان برق مستقیم DC متصل بوده و با آن تغذیه می شود. دراین کولرها به جای آهنربای القایی از مغناطیس دائمی استفاده شده که تاثیر بسیار مهمی در کاهش مصرف برق داشته است. از طرفی به دلیل متصل بودن به جریان برق DC، این کولرها نیازی به راه اندازی اولیه نداشته و الکتروموتور و کمپرسور کولر با کمترین نیاز به توان و سرعت روشن می شوند. در این کولرها سرعت و توان متناسب با نیاز کم یا زیاد می شود. این کولرها به دلیل اتصال به جریان برق DC میتوانند سرعت را کنترل کرده و کمپرسور میتواند با توجه به نیاز کار کند. در این حالت کمپرسور در اکثر مواقع با توان کم و مصرف برق پایین کار کرده و در عین حال سرمای محیط نیز حفظ می شود.

🔵چگونه یک کولر گازی فوق کم مصرف را تشخیص دهیم؟

برای شناسایی کولرهای دی سی اینورتر یا همان کولرهای فوق کم مصرف باید به برد آن توجه کنید. برد این کولرها در بالای آنها قرار داشته و کاملا قابل مشاهده است. برای اطمینان از فوق کم مصرف بودن کولر می توانید قسمت بالای کمپرسور را باز کرده و برد دی سی را ببینید. روش دیگر این است که نصاب در هنگامی که کولر کار می کند با استفاده از آمپرسنج مصرف برق را مشاهده و کنترل نموده و فوق کم مصرف بودن آن را تشخیص دهد. کولرهای اینوتر وی برد الکترونیکی اینورتر ندارند اما به جای آن دارای خازن اینورتر بوده که به مصرف پایین برق بسیار کمک می کند.

👈کولرهای ایونوتر وی و دی سی اینوتر در ظرفیت های برابر مصرف برق متفاوتی دارند. به طور کلی کولرهای دی سی اینورتر در ظرفیت های برابر با کولرهای اینورتر وی مصرف برق پایین تری دارند.

👈به صورت خلاصه و کلی سیستم دی سی اینورتر را کولرهای  گازی فوق کم مصرف و کولرهای گازی اینورتر خازنی را کولر گازی های کم مصرف می نامند.البته این نکته را باید گفت که کولر گازی دی سی اینورتر فقط 2 آمپر از کولر گازی اینورتر خازنی برق  کمتری را مصرف می کنند و هزینه تعمیر و تعویض کولر خازنی از دی سی بسیار کم تر است.

5 comments found

    جعفر رئیسی

    خرداد 11, 1400 @ 4:13 ب.ظ

    سپاس از مطالب ارزنده شما ولی برای اینجانب که تعمیرکار هستم فرق اینورتر وی و دیسی اینورتر کامل توضیح داده نشده است. آیا برد اینورتر دی پنل بیرونی در کولرهای اینورتر وی چگونه هست؟ آیا این نوع کولر ها برد PFC برای تبدیل برق متناوب و مستقیم ندارند؟ آیا کمپرسور آنها تک فازند؟ اینورتر در کولرهای اینورتر وی چه چیزی را تبدیل به چه چیز دیگر میکند؟

    مجید رییسی

    آذر 6, 1400 @ 12:14 ب.ظ

    چه سایت مسخره ای . هیچی جواب ندادید.جعفر رییسی 11 خرداد سوال پرسید خب جوابشو بدین دیگه.

    اسحاقی

    فروردین 18, 1401 @ 2:58 ب.ظ

    مطالب بسیار گنگ و نامفهوم و توضیحات داده شده ناکافی و بعضاً غلط است.

    اسحاقی

    فروردین 18, 1401 @ 2:59 ب.ظ

    مطالب بسیار گنگ و نامفهوم و توضیحات داده شده ناکافی و بعضاً غلط است.

    اسحاقی

    فروردین 18, 1401 @ 3:00 ب.ظ

    مطالب بسیار گنگ و نامفهوم و توضیحات داده شده ناکافی و بعضاً غلط است.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *