انواع اتصالات در لوله کشی ساختمان= 09125014907 سیاح

نقش اتصالات در لوله کشی ساختمان:

انواع اتصالات در لوله کشی ساختمان= 09125014907 سیاح


در لوله کشی ساختمان اتصالات نقش مهمی را بر عهده دارند که کاربردهای مختلفی را هم خواهند داشت. در صورت نیاز به لوله کشی ساختمان خود می توانید با مجموعه آچار تماس بگیرید.

⬅️نقش اتصالات در لوله کشی ساختمان=09125014907

  • 👈متصل کردن لوله ها در طول های مختلف به هم و بدست آوردن طول لوله مورد نظر
  • 👈ایجاد پیوستگی های لازم و تغییر جهت در مسیر لوله کشی

اتصالات متنوعی در لوله کشی ساختمان به کار می روند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. برخی از این اتصالات و کاربردهای آنها را در زیر آورده ایم:

◀️بوشن ها مغزی ها و تبديل ها برای ایجاد پیوستگی در لوله کشی ساختمان ضروری هستند.

◀️سه راه، چهار راه و زانوها برای ایجاد تغییر مسیر در لوله کشی به کار می روند.

◀️برای تبديل قطر دهانه لوله و اتصالات از تبدیل ها استفاده می کنند.

◀️برای بستن دهانه لوله از کلاهک (کپ) و برای کور کردن دهانه از لوله در پوش استفاده می کنند.

◀️شیر فلکه ها برای قطع ووصل کردن آب لوله کشی کاربرد دارند و با توجه به جنس، قطر و فشار کار در انواع متعددی ساخته می شوند.

 و …

در ادامه این مطلب شما را با انواع اتصالات ساختمانی و کاربرد هر یک در لوله کشی ساختمان آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

⬅️انواع اتصالات در لوله کشی ساختمان کدام است؟

👈لوله مغزی

در لوله کشی ساختمان لوله های با طول بزرگتر از 30 سانتیمتر را به عنوان تک لوله و لوله هایی با طول کمتر از 30 سانتیمتر را که دو سر آن رزوه شده باشد به عنوان لوله مغزی می شناسند.

👈سه راهها

سه راهها یکی از پرکاربردترین اتصالات در انشعاب لوله ها هسنتند که انواع و اندازه های متعددی از آنها در بازار موجود است. سه راهها برای ساخت انشعاب های 90 درجه کاربرد دارند و همواره انشعاب هایی با زاویه قائمه ایجاد می کنند.

👈چهار راه

یکی دیگر از اتصالات پرکاربرد در لوله کشی ساختمان که در اندازه های مختلفی ساخته می شوند. چهار راه در واقع نوعی سه راه است با این تفاوت که یک خروجی ديگر نیز مقابل نافی دارد. این چهار راه خروجی بر روی صفحه ای مشترک و عمود بر هم قرار گرفته اند.

👈درپوشها

درپوشها از جنس برنج یا چدن بوده و برای بستن انتهاي لوله بوشن دار و اتصالات داراي رزوه مادگی کاربرد دارند. در پوش سر چهار گوش بر جسته يا مغزی برای اندازه های کوچک و در پوش سر شش گوش برای اندازه های بزرگتر به کار می روند.

👈مهره ماسوره

مهره ماسوره بیشتر در خطوط لوله كشی و تعمیرات آن کاربرد دارد. مهره ماسوره ها در انواع مختلفی ساخته می شوند و کاربردهای زیادی دارند. اتصالاتی بوجود آمده از مهره ماسورها به سادگی قابل باز شدن است.

مهره ماسورها دارای رزوه هایی سه قسمتی هستند که دو قسمت از آن به دو سر لوله ها پیچ می شود و قسمت سوم نیز در عین درگیر بودن با رزوه قسمت اول میتواند بر روی قسمت دوم بلغزد و دو تکه را به هم متصل نگه دارد.

👈بوشن

یکی دیگر از اتصالات مهم در لوله کشی ساختمان بوده که اغلب از چدن يا آهن چكش خوار و يا برنج ساخته شده اند. در هنگام لوله کشی ساختمان باید سر هر شاخه یک عدد بوشن بسته شود.

اغلب بوشن ها دارای رزوه راستگرد بوده اما نوع چپگرد آن نیز در صورت نیاز قابل ساخت است. روپيچ توپيچ يا دنباله نوع دیگری از بوشن ها هستند که رزوه روپيچ دارند.

◀️در لوله کشی ساختمان بوشن ها بیشتر برای تبديل اتصال انتهای رزوه شده (خارجی) لوله به اتصالی با اندازه بزرگ تر کاربرد دارند. این بوشن ها در واقع يك روپيچ- توپيچ شبیه به در پوش تو خالی و با دو دهنه به قطر هاي مختلف هستند که می توانند قطر را کاهش یا افزایش دهند.

👈كلاهكهای لوله

یکی دیگر از اتصالات مهم در لوله کشی ساختمان هستند که برای  بستن لوله يا اتصالی كه دارای رزوه روپيچ باشد کاربرد دارند. کلاهک ها نیز از جنس چدن آهن چكش خوار و برنج می باشند.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *