انواع لوله های جدیدپلاستیکی با کارایی بالا در لوله کشی 09101898030

انواع لوله های پلاستیکی

انواع لوله های جدیدپلاستیکی با کارایی بالا در لوله کشی 09101898030


انواع لوله های جدید پلاستیکی پلی اتیلن وپولیکا از پرکاربردترین لوله ها در لوله کشی آب و فاضلاب هستند که از مهمترین آنها میتوان به لوله های پلاستیکی پی وی سی، لوله های پلاستیکی PE، لوله های پلاستیک ABS، لوله های پلاستیک PP و لوله های پلاستیکی CPVC اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع لوله های پلاستیکی و مزایا و معایب هر یک آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

🔷لوله های PVC (پلی وینیل کلراید)

لوله های PVC یکی از پرکاربردترین انواع لوله های پلاستیکی در لوله کشی فاضلاب هستند که مزایای متعددی دارند. برای اتصال این لوله ها ابتدا باید سطح آنها را کاملا تمیز کرده و وقتی کاملا خشک شدند با استفاده از چسب مخصوص آنها را چسب نموده و 15 دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شوند. از مهمترین مزایای این لوله ها وزن کم آنها، عدم نیاز به رنگ آمیزی این لوله ها، نصب آسان و سریع نسبت به سایر لوله ها و مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی می باشد. این لوله ها معایبی نیز دارند که مهمترین آنها عبارتند از عدم استحکام کافی در برابر سرما، تغییر شکل در اثر حرارت و مقاومت کم جداره لوله ها.

انواع لوله های پلاستیکی

🔷لوله های پلی اتیلن PE

یکی دیگر از لوله های پرکاربرد در لوله کشی فاضلاب هستند که نسبت به لوله های PVC ضخامت و چگالی بیشتری دارند. این لوله های سیاه رنگ مقاومت بسیار زیادی در برابر سیاالات داشته و به همین دلیل برای لوله کشی شبکه توزیع آب شهری کاربرد دارند. لوله های پلی اتیلن را به روش اتصال جوش حرارتی و جوش سر به سر به هم متصل میکنند. از مهمترین مزایای لوله های پلی اتیلن میتوان به مقاومت بالا در برابر خوردگی، پوسیدگی، سایش و ضربه و همچنین وزن کم، انعطاف پذیری و جمع شوندگی بالا، مقاومت کافی در زمان زلزله، اتصالات بسیار محکم و فاقد نشتی، مقاومت کافی در برابر تابش خورشید و هزینه پایین در نصب و تعمیر اشاره کرد.

انواع لوله های پلاستیکی

🔷لوله پلی پروپیلن PP

لوله های پلی پروپیلن برای نصب در سیستم های آبرسانی کوچک بهترین انتخاب هستند. این لوله ها غالبا به رنگ سفید یا سبز ساخته شده و برای اتصال آنها باید از روش جوش حرارتی (اتو) استفاده کرد. این کار باید با ذوب سطح خارجی لوله و سطح داخلی اتصال صورت گیرد.

انواع لوله های پلاستیکی

🔷لوله هاي پلی بوتیلن PB

این لوله ها به دلیل انعطاف پذیری بالا و مزایای زیادی که دارند برای نصب در شبكه لوله كشي بسیار مناسبند. از مهمترین ویژگی های این لوله ها مقاومت بالای آنها در سرمای شدید است به طوری که حتی پس از انجماد نیز ترک نمیخورند. این لوله ها دمای بالا (تا حدود 80 درجه سانتیگراد) را نیز تحمل میکنند. همین مقاومت بالا در طیف دمایی سرد و گرم موجب شده که این لوله ها برای لوله کشی سیستم آب سرد و گرم مناسب باشند. دیگر مزایای این لوله ها عبارتند از: مقاومت بالا در برابر فشار زیاد سیالات، تحمل گرما و سرمای زیاد و مقاومت کافی در برابر نور خورشید.

🔷لوله پنج لايه

لوله های پنج لایه تلفیقی از فلز و پلیمر هستند. این لوله ها برای رفع مشکلات لوله های فلزی و پلاستیکی تولید می شوند و سطح کیفی بالاتری را به خریداران عرضه میکنند. لوله های پنج لایه دچار پوسیدگی و خوردگی نمی شوند و عیوب لوله های پلاستیکی را نیز کاملا برطرف کرده اند. معایب اصلی لوله های پلاستیکی شامل احتمال نفوذ اکسیژن، عدم تحمل کافی در دماهای بالا، ضريب انبساط زياد و … است که این عیوب با ساخت لوله های پنج لایه کاملا برطرف شد.

🔷لوله های سوپر پایپ

این لوله ها به عنوان بهترین لوله های پنج لایه شناخته می شوند که از ترکیب فلز و پلیمر ساخته شده اند. این لوله ها از يك لوله آلومينيومي، دو لايه پليمر و دو لايه چسب مخصوص تشکیل شده اند که تلفیقی از مزایای لوله های فلزی و پلاستیکی را دارا می باشند. این لوله ها مانند لوله های فلزی نفوذ ناپذیر بوده و  استحکام کافی در برابر فشار و حرارت دارند و از طرفی مانند لوله های پلیمری در برابر خوردگي ، زنگ زدگي ، رسوب و پوسيدگي بسیار مقاومند. این لوله ها دوام بالایی داشته و تا صد سال کارایی دارند. لوله های سوپر پایپ بهترین انتخاب برای لوله کشی تمام تاسيسات ساختمانی هستند.

انواع لوله های پلاستیکی

🔷ساختار لوله های سوپر پایپ

لوله سوپر پایپ شامل يك لوله آلومينيمي با جوش طولي اولتراسونيك بوده که نقش اصلی را در پیشگیری از نفوذ اکسیژن و مقاومت کافی در برابر فشار و حرارت دارد. در ساخت این لوله ها از پليمر جديد PEOC استفاده شده که دوام این لوله ها را بسیار زیاد میکند.

انواع لوله های پلاستیکی

🔷مهمترین مزايای لوله های پنج لايه

لوله های سوپر پایپ مدرن ترین و بهترین لوله های ساخته شده هستند که مزایای زیادی برای نصب در تاسیسات مختلف شهری دارند. از مهمترین مزایای این لوله ها میتوان به وزن بسیار کم و حمل آسان، نصب سریع و آسان، مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی، زنگ زدگی و رسوب، انعطاف بسیار زیاد، مقاومت بالا در برابر ضربه و مواد شیمیایی، عدم نفوذ اکسیژن به درون این لوله ها، عدم لجن زدگی و تغییر رنگ آب، هموار بودن سطح داخلی لوله و افت فشار بسیار ناچیز، بهترین انتخاب برای لوله کشی توکار، ضریب انبساط طولی بسیار کم و … اشاره کرد.

🔷انتخاب لوله برای لوله کشی ساختمان

برای لوله کشی فاضلاب ساختمان گزینه های متعددی پیش روی شماست. شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود بهترین لوله ها را برای لوله کشی فاضلاب ساختمان خود انتخاب کنید اما ما لوله های پلی اتیلنی و upvc را به شما پیشنهاد می کنیم.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *