رفع صدای لوله آب ساختمان 09194992983

علت صدای لوله آب ساختمان

رفع صدای لوله آب ساختمان 09194992983


صدای تق تق، ضربه زدن و لرزش لوله های آب داخل هر خانه ای باعث سلب آسایش آنجا می شود بنابراین علت صدای لوله آب ساختمان را پیدا و آنرا رفع کنید. فشار زیاد آب، رسوب آبگرمکن دیواری یا پکیج می تواند از دلایل اصلی وجود صدای لوله آب ساختمان باشد از این رو بهتر است سریعا این مشکل را حل کنید. در صورت حل نکردن مشکل صدای لوله آب امکان نشتی لوله آب، خراب شدن آبگرمکن دیواری یا پکیج بر اثر رسوب و حتی سست شدن اتصالات لوله های آب وجود دارد.

سر و صدای لوله های آب ساختمان هر کدام به حالت های مختلفی بستگی دارد که چگونه صدا ایجاد می شود تا بتوانید مشکل را برطرف کنید. نسب سختی گیر مغناطیسی باعث جلوگیری از رسوب آبگرمکن دیواری و صدای لوله آب می شود. البته وجود فشار آب زیاد ساختمان هم مزید بر علت است که با سنجیدن فشار آب توسط فشارسنج می توانید مطلع شوید.

تماس با آچار با شماره همراه 09194992983 سیاح

🔵حالت های مختلف صدا دادن لوله های آب ساختمان

  1. جریان آب گرم داخل لوله های ساختمان
  2. ایجاد صدا هنگام بستن شیر آب گرم یا سرد
  3. هنگام جریان آب سرد داخل لوله های ساختمان
  4. زمان بستن تمامی شیرآلات ساختمان

🔵علت صدای لوله آب هنگام جریان آب گرم داخل لوله های ساختمان

هنگامی که شیر آب گرم را باز می کنید ممکن است با صدای تق تق مواجه شوید. این صدا تا زمان بستن شیر آب گرم تمام نشود که مسلما به دلیل استفاده از لوله های پلیمری در لوله کشی ساختمان است. با اینکه لوله های پلیمری مزایای بالایی نسبت به لوله های فلزی دارند اما تحمل دمایی پایین تری نسبت به آب گرم دارند. با جریان یافتن آب گرم داخل لوله های پلیمری با شل شدن لوله ها و به طبع صدای تق تق لوله ها مواجه خواهید شد.

نحوه رفع مشکل

1)عایق بندی لوله های پلیمری توسط لوله کش ساختمان

2)ایجاد فضای کافی اطراف لوله های پلیمری

با ایجاد فضای کافی اطراف لوله های پلیمری هنگام جریان آب گرم با دمای بالا، لوله ها فضای کافی برای تغییرات عرضی و طولی دارند.09125014907 سیاح تماس بگیرید

تماس با آچار با شماره همراه


🔵علت صدای لوله آب هنگام بستن شیر آب گرم و سرد

اگر با بستن شیر آب گرم و سرد صدای تق تق و ضربه لوله آب می شونید به دلیل ایجاد پدیده آبکوبش یا ضربه قوچی است. این سر و صدای لوله آب حتی هنگام استفاده از فلاش تانک توالت و کار کردن ماشین لباسشویی هم به گوش می رسد.به واقع هنگامی که شیر آب باز است جریان آب با سرعت بالایی ایجاد می شود که با بستن شیر آب گرم و سرد ناگهان سرعت آب آهسته می شود و باعث ایجاد فشار مکانیکی می شود که به آن پدیده آبکوبش یا ضربه قوچی گفته می شود. در این حالت حتی امکان سست شدن اتصالات لوله یا ترک خوردن لوله ها آب امکان پذیر است.

نحوه رفع مشکل

برای رفع مشکل پدیده ضربه قوچی باید محفظه هوا یا دفع کننده ضربه قوچ آب نصب کنند. با نصب محفظه های هوا که شبیه لوله های T شکل است در صورت تشخیص هوا درون لوله ها سریعا هوا را دفع می کند و آب را داخل آن جایگزین می کند.قابلیت دفع صدای لوله آب را حتی هنگام پدیده ضربه قوچی دارید کافیست دستورالعمل های زیر انجام دهید.

1)شیر فلکه اصلی آب در ساختمان را قطع کنید.2)بالاترین شیر آب در ساختمان را باز کنید و همزمان با آن پایین ترین شیر آب در خط لوله آب ساختمان را که معمولا در خارج از ساختمان قرار دارد، باز کنید.3)حال اجازه دهید تمام آب درون لوله ها تخلیه شود. 4)در این زمان به نوعی لوله ها را هواگیری می کنید.سپس شیر آب پایینی را بسته و شیر فلکه را باز کنید. 

پدیده ضربه قوچ آب


🔵علت صدای آب هنگام جریان آب سرد داخل لوله های ساختمان

این حالت از صدای لوله آب به هنگام جریان آب سرد تنها به دلیل فشار آب زیاد ساختمان است. هنگامی که فشار آب داخل لوله های آب افزایش یابد آب به صورت جست و خیزکنان در لوله حرکت می کند که باعث ایجاد لرزش هایی در لوله می شود و این لرزش ها سبب خوردن لوله به دیوار شده و همین موضع صدای ضربه یا تق تق را ایجاد می کند.

نحوه رفع مشکل با فشارسنج آب

برای اینکه میزان فشار آب ساختمان را بسنجید کافیست تمامی شیرآلات آب را ببندید و تنها نزدیکترین شیر آب نزدیک به فلکه اصلی را باز کنید در صورتی که فشار آب بیشتر از حد استاندارد یعنی 40 – 80 بود باید با کمک نصب شیرهای کاهنده فشار آب ساختمان را کم کنید.


🔵علت صدای لوله آب ساختمان هنگام بستن تمامی شیرآلات

چهارمین حالت صدای تق تق و ضربه لوله آب هنگام بستن تمامی شیرآلات انجام می شود زمانی که جریان آب وجود ندارد. در این حالت صدای ایجاد شده به دلیل تجمع رسوبات در داخل مخزن آبگرمکن یا پکیج است و این صدا به دلیل آزاد شدن حباب های هوا از داخل رسوبات داخل مخزن دستگاه به وجود می آیند. صدا تا حدی بالاست که گمان می کنید از لوله های درون دیوار شنیده می شود.

نحوه رفع مشکل با رسوب زدایی آبگرمکن دیواری و پکیج

برای رفع صدای لوله های آب در این حالت تنها کافیست رسوب زدایی آبگرمکن دیواری یا پکیج را با نصب سختی گیر مغناطیسی انجام دهید. نصب سختی گیر مغناطیسی تنها توسط لوله کش ماهر باید انجام شود تا مانع از آسیب به آبگرمکن یا پکیج شود.

رسوب زدایی آبگرمکن دیواری به روشن پمپی

وجود صدا در لوله های آب ساختمان موضوعی نیست که بتوان به راحتی از آن چشم پوشی کرد، بلکه باید این نوع صداها را به عنوان زنگ خطری در بروز مشکلات بیشتر همچون نشتی لوله آب، خراب شدن آبگرمکن و پکیج و سست شدن اتصالات لوله های آب به حساب آورد.

09

تماس با آچار با شماره همراه 09125014907

Summary
علت صدای لوله آب ساختمان
Article Name
علت صدای لوله آب ساختمان
Description
در صورت حل نکردن مشکل صدای لوله آب امکان نشتی لوله آب، خراب شدن آبگرمکن دیواری یا پکیج بر اثر رسوب و حتی سست شدن اتصالات لوله های آب وجود دارد.

11 comments found

    دوست

    خرداد 3, 1399 @ 5:58 ق.ظ

    باسلام خدمت شما و سپاس از پاسخگویی شما:
    شیر آب اهرمی توالت هنگام باز بودن صدا میدهد طوری که انگار با شدت آب خارج می شود غرغر یا کرکر شدید می کند.
    علاوه بر اون همسایه پایین ما چند وقته اعلام میکنه چکه بعضی وقتها خیلی کم میاد از همون ناحیه تقریبا ولی چون سقف سرویسشو سقف کاذب زده معلوم نیست از چی و کجا هست؟ من حدس زدم شاید بخار خودسقف کاذب باشه. البته بگفته همسایه، همیشه بعد از مصرف زیاد آب این چکه میاد و خیلی کم هست و بعد قطع میشه. ولی یه ناحیه شون رو که دیدم یه خط اب بود زرد شده بود. میگفت شما کردید.
    با این اوصاف یه دور کامل اب دوغ ریختم(سیمان و آب)بازهم بعد یک ماه معترض شد یه قطره آب میاد من شیر توالت رو باز کردم و خیلی خیلی سفتش کردم چون یه تعمیرکار مسن و سالخورده قبلا برای تعمیر مغزی یکم شل بسته بود انگار. داخلش هم با پیکوشتی تمیز کردم گرفتگی نبود.
    دور لوله داخل دیوار هم خشک خشک بود!
    دلیل صدا و چکه بنظرتون چی میتونه باشه؟ الان همسایه میگه داره حالشون احساس میکنه نم میزنه؟! یکم ادم حساسی هست. ممنون میشم فرصت فرمودید در اسرع وقت راهنمایی کنید.

      حسین اسماعیلی

      اسفند 7, 1399 @ 3:43 ب.ظ

      دوست گرامی میتوانید در تهران با شماره تلفن 09127650852تماس بگیرید

    احسان

    فروردین 31, 1400 @ 0:22 ق.ظ

    سلام ما هنگامیکه شیر آب گرم وسرد روباز میکنیم صدای میده که وقتی کسی آشپزخونس صدا به صدا نمیرسه خواهشا کمکم کنید چکارکنم

    محمود رضا

    تیر 14, 1400 @ 11:11 ب.ظ

    سلام و خسته نباشید

    محمد

    شهریور 10, 1400 @ 1:43 ب.ظ

    سلام،من در طبقه سوم يك اپارتمان پنج طبقه زندگي ميكنم،ب طور مداوم وشبانه روزي،صداي ضربه از سقف و ديوارها شنيده ميشه كه تقريبا فواصل يكسان و شدت يكساني دارن،حدودا هر ده تا بيست ثانيه،با بررسي متوجه شدم از كانال محل عبور لوله هاي اب هست و از سمت بالا شنيده ميشه ،سال ٨٥ساخته شده ،موتور خونه داره اپارتمان وواحد پكيج نداره ودرون كمد ديواري در گوشه،كمد،دريچه اي براي دسترسي به لوله هاي اب و قطع و وصل اب واحد وجود داره،اين صدا مداوم و درسكوت شب بيشتر ازاردهنده هست،ممنون ميشم علت احتمالي روبگين

      محمد

      دی 25, 1400 @ 1:54 ق.ظ

      منم مشکل شما رو دارم. و متاسفانه نتونستم حلش کنم. ممنون میشم اگه راهکاری پیدا کردین به منم بگین محمد جان. منم محمدم و دقیقا طبقه 3🥺🥺

    مکوندی

    دی 28, 1400 @ 9:57 ق.ظ

    سلام یه صدای مرموز مثل صدای ویبره مبایل دائم تو ساختمان من و واحد روبرویی شنیده میشه واقعا اسایش و از ما گرفته

    امیر

    اسفند 26, 1400 @ 8:33 ب.ظ

    سلام محمد جان
    من طبقه دوم ساختمان ۵ طبقه هستم که ۱۰ سال ساخته و دقیقا مشکل شما را دارم.
    اگه راه حلی پیدا کردید لطفا به اشتراک بگذارید.
    بسیار سپاسگزارم
    امیر

    محسن

    اردیبهشت 13, 1401 @ 10:05 ب.ظ

    من در طبقه سوم یک آپارتمان ۵ طبقه ۱۰ واحدی هستم.
    گاهی اوقات صدای دلخراشی از لوله های بالای سقف به گوش میرسد .مثل صدای اگزوز سوراخ شده .حتی زمانی که ما از آب استفاده نمی کنیم. لطفا” راهنمائی فرمائید

      علی ستاری

      شهریور 13, 1401 @ 7:16 ب.ظ

      سلام :
      شیراهرمی سینک طرفشویی ماکه طبقه چهارم هستیم وقتی که آبگرم باز میکنیم صدای چکشی میده،وطبقه اول هم مثل ماست،واین مشکل از وقتیکه پمپ آب را درشوفاژخانه بعلت نبود آب در طبقات بالا را نصب کردیم اینطور شده.لطفا راهنمایی کنید .
      باتشکر

    علی ستاری

    شهریور 13, 1401 @ 7:16 ب.ظ

    سلام :
    شیراهرمی سینک طرفشویی ماکه طبقه چهارم هستیم وقتی که آبگرم باز میکنیم صدای چکشی میده،وطبقه اول هم مثل ماست،واین مشکل از وقتیکه پمپ آب را درشوفاژخانه بعلت نبود آب در طبقات بالا را نصب کردیم اینطور شده.لطفا راهنمایی کنید .
    باتشکر

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *