پیاده سازی و اجرای نور مخفی با کناف(Knauf)

نورمخفی با کناف

پیاده سازی و اجرای نور مخفی با کناف(Knauf)

یکی از روش های نوین در نورپردازی استفاده از نور مخفی با کناف می باشد. سقف کاذب کناف برای تغییر در دکوراسیون انتخاب خیلی خوبی بوده و باعث می شود تا زیبایی سقف و محیط زندگی شما را دوچندان نماید. انتخاب مدل آن هم با توجه به طرح های متنوعی که دارد بسته به سلیقه افراد متنوع می باشد. آچار در زمینه اجرای انواع سقف کاذب کناف و نورپردازی در زیر آن خدمات ارائه خواهد داد که کافیست جهت اجرای آن با شماره همراه 09125014907 در آچار تماس بگیرید تا تیم حرفه ای را برای پیاده سازی کار کناف ارسال نماید.

کناف و اجرای نور مخفی در زیر آن

برای افرادی که نمی دانند کناف چیست باید بگوییم که کناف نوعی صفحه گچی روکش دار و سبک به نسبت گچ های معمولی می باشد که نوع جدیدی از گچ ساختمانی بوده و مزایای بیشتری نسبت به گچ های معمولی دارد و در ساختمان های مدرن کار گرفته می شود. کناف دارای طرح های متنوعی می باشد و اجرای آن از گچ ساختمانی زودتر صورت می گیرد. در مورد هزینه هم باید بگوییم که اجرای کناف از گچ کاری کمتر بوده و پس از اجرای آن ارتفاع سقف به میزان کمی پایین می آید.

در ابتدای کار باید باکس کناف یا همان سقف کاذب توسط تیمی حرفه ای نصب گردد و سپس با فیبرنوری و لامپ های LED یا لامپ های SMD در داخل سقف انجام خواهد شد. نورپردازی به این باکس کناف روی سقف جذابیت دو چندانی خواهد داد.

نصب نور مخفی با کناف و مزایای آن

استفاده از نور مخفی با کناف که به تازگی خیلی مد شده است و در معماری مدرن می تواند باعث شیک تر شدن فضای داخلی منزل شود. با نصب نور مخفی می توانید بخش هایی داخلی فضای ساختمان را به صورت درخشان و همینطور سه بعدی نشان دهید. از مزایای نصب نور مخفی در کناف یا سقف کاذب می توانیم به زیبایی، انعکاس نور، طراحی متفاوت و دوام آن اشاره نماییم. این نورپردازی می تواند در سلیقه های مختلف و در جاهای مختلف ساختمان اجرا شود که با توجه به طرح انتخابی پیاده خواهد شد.

به طور مثال برای استفاده از نور مخفی در پذیرایی یا اتاق خواب می توان از نور روشن استفاده کرد که فضا را بزرگ تر نشان می دهد. یا برای اتاق خواب از رنگ هایی که آرامش بخش می باشند مانند سبز در نور مخفی با کناف استفاده کرد. همچنین می توان از ریسه نور با رنگ های دکور هم بهره گرفت که هارمونی زیبایی را پدید می آورد.

مراحل اجرای نور مخفی با کناف

به طور کلی با اینکه کناف و سقف کاذب چیست و نصب نور مخفی در زیر آن آشنا شدید و در ادامه مراحل بیشتری از آن را خواهیم گفت. طراحی نور مخفی با کناف موردی سلیقه ای می باشد که می تواند به نظر طراح یا با توجه به فضایی که قرار است آنجا پیاده سازی شود، انتخاب شود.

پیاده سازی نور مخفی در پذیرایی و اتاق خواب

برای پیاده سازی طرح ها باید از خلاقیت هم استفاده کرد. برای داشتن یک سقف لوکس در پذیرایی باید به دکور هم توجه کرد. مثلاً انتخاب رنگ لامپ ها با رنگ پرده ها از خلاقیتی است که به کار زیبایی خاصی خواهد بخشید.

انتخاب رنگ نورپردازی هم نکته مهمی می باشد زیرا به طور مثال استفاده از رنگ لامپ سفید چشم را اذیت کرده و آزار می دهد. یا رنگ زرد باعث کوچک نشان دادن فضا می شود. می توان در این مواقع از ترکیب دو رنگ سفید و زرد استفاده کرد که باعث هماهنگی بیشتری در فضا باشد و باعث اذیت نشود.

ولی برای نورپردازی و اجرای آن در کناف در اتاق خواب یا پذیرایی باید دقت شود که نور به عنوان چراغ خواب در تاریکی شب تعبیه شود و باعث آرامش افراد گردد.

انتخاب نورپردازی در اتاق های خواب با توجه به سن افراد یا سلیقه و دکور آن ها متفاوت می باشد ولی بهتر است از رنگ های گرم مانند زرد، سبز، بنفش استفاده شود که جلوه زیباتری به اتقا ببخشد.

پیاده سازی نور مخفی در آشپزخانه

پیاده سازی نورمخفی در آشپزخانه هم روش جدید در نورپردازی داخلی می باشد که زیبایی آشپزخانه شما را چند برابر خواهد کرد. برای اجرای آن باید از لامپ هایی در بخش هایی از سقف استفاده شود که نور به صورت مستقیم و پایین تابیده شود و رنگ هایی متناسب با محیط کار گرفته شود. استفاده از نور مخفی در آشپزخانه باعث می شود که جلوه ای مدرن و فضایی با معماری شیک را داشته باشید.

پیاده سازی نور مخفی در راهرو

مهم ترین بخش اجرای نور مخفی در راهرو می باشد زیرا این بخش ورودی خانه بوده و بیشترین تاثیر را در فضا دارد. مدل ها و طرح های مختلفی برای اجرای نورمخفی در راهرو وجود دارد. می توان مدل کناف مارپیچ، کناف هندسی یا کناف خطی را می توان پیاده سازی کرد. برای رنگ نورپردازی هم می توانید با توجه به سلیقه دلخواهتان از رنگ های روشن و سرد مانند سفید استفاده کنید که بیشترین طرفدار را دارد. رنگ سفید جذابیت کناف را چندین برابر کرده و باعث بلند نشان دادن سقف منزل می شود.

نوع لامپ های مورداستفاده در نور مخفی با کناف

جهت نصب نورمخفی کناف از ریسه نور به اسم ریسه SMD و ریسه LED استفاده می شود. در ساختمان شیک و نوساز از این روش نورپردازی استفاده می کنند که طرفداران زیادی هم دارد و باعث محبوب شدن کناف سقف شده است. در این مدل نورپردازی خود لامپ ها یا ریسه دیده نمی شود و فقط بازتابی از نور که روی دیوار یا سقف می افتد باعث زیباتر دیده شدن فضا می شود.

نور مخفی با کناف

کاربرد ریسه LED:

از این مدل ریسه در اتاق های خواب، کنار پله، زیر کابینت آشپزخانه و یا در مواقعی در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود و در چند مدل نئون فلکسی، نواری و شلنگی تولید می شوند که برق کمی را مصرف می کنند.

کاربرد ریسهSMD:

این مدل ریسه هم در نورمخفی سقف اتاق ها به کار برده می شوند و تفاوت آن با قبلی این است که شفاف تر از آن ها هستند. این لامپ ها با ولتاژ برق 220 روشن می شوند.

خوبی استفاده از این ریسه ها این است که همه با هم نمی سوزند و می توان آن ها را تعمیر کرد. کل ریسه ضدآب بوده ولی باید بخش اول و انتهای آن را که ضدآب نیستند مراقبت شود.

هزینه اجرا و نصب نورپردازی مخفی کناف

اجرای نورمخفی کناف به عوامل مختلفی بستگی دارد که به نوع طرح و متراژ وابسته است. میزان استفاده از نور و پیاده سازی کناف و نوع متریال مورد استفاده می تواند در نوسان قیمت آن موثر باشد.

نتیجه گیری :

با اجرای نور مخفی با کناف آشنا شدید و متوجه شدید به چه میزان در جذابیت و زیبایی منزل شما موثر می باشند. انتخاب رنگ نورها با توجه به سلیقه شما و با نوع دکوراسیونی که انتخاب کرده اید، می باشد. می توانید نوع نورپردازی را با توجه به نوع مبل و پرده انتخاب کنید و برای اتاق خواب هم از رنگ های ملایم و آرامش بخش استفاده نمایید. شما برای پیاده سازی کناف در کل فضای ساختمان خود می توانید از تیم حرفه ای “آچار” کمک بخواهید. تیم آچار در زمینه های بازسازی منازل قدیمی، نقاشی ساختمان، بنایی و گچ کاری و … در خدمت شما عزیزان می باشد. کافیست هماهنگی های لازم را با شماره همراه 09101898030 ..سیاح انجام دهید تا تیم خبره و حرفه ای در مکان شما حاضر شوند.

می توانید مقاله زیر را هم مطالعه نمایید:

انواع نقاشی ساختمان و معرفی تکنیک های پرطرفدار آن

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *