ارور E81 پکیج ایران رادیاتور 09101898030

ارور E81 پکیج ایران رادیاتور

ارور E81 پکیج ایران رادیاتور 09101898030

پکیج های ایران رادیاتور ممکن است بعد از مدتی که کار می کنند دچار مشکلاتی شوند و خطاهایی را نمایش دهند که برای افراد مبتدی که آشنایی با تعمیرات ندارند ناآشنا می باشد. در مدل های آنالوگ پکیج ایران رادیاتور ارور های 40، 70 و 80 به دلایل مختلفی از جمله گرفتگی مسیر گردش آب، عدم چرخش صحیح آب در سیستم و … رخ می دهد. این مورد در پکیج های دیجیتال ایران رادیاتور نیز ممکن است رخ دهد که به ارور E81 پکیج ایران رادیاتور معروف است.

در صورتی که شما هم در منزل یا محل کارتان از پکیج‌های ایران رادیاتور استفاده می‌کنید و در مورد خطاهای رایج آن اطلاعاتی ندارید می توانید یکسری از این خطاها را خودتان برطرف نمایید. در غیر این صورت می توانید برای برطرف نمودن خطاها و تعمیرات پکیج از تعمیرکاران ” آچار” کمک بگیرید تا در اسرع وقت در مکان شما حضور یابند. آچار می تواند نصب، عیب یابی، تعمیرات انواع پکیج دیواری را انجام نمایند. در هر جای تهران می توانید با ما تماس گرفته و از حضور تعمیرکاران در رفع مشکل بهره ببرید.شماره همراه 09125014907=تماس با آقای سیاح

می توانید مطالب زیر را هم مطالعه کنید:

تعمیر پکیج

حال به صورت مفصل همه دلایل بروز این ارور را خدمتتان معرفی می نماییم .

دلایل بروز خطای E81

این ارور می تواند بر اثر بسته بودن شیرهای رفت و برگشت شوفاژ، بسته بودن شیرهای بالا و پایین رادیاتورها، گرفتگی صافی برنجی برگشت، رسوب گرفتن مبدل اصلی، رسوب گرفتن مبدل ثانویه، خرابی بای پاس، سوختگی سیر موتوری، رسوب گرفتن فرن بای پاس و نیمه باز و نیمه گرفته بودن مسیر، خرابی پمپ سیرکولاسیون، بلند بودن شعله پکیج، خراب بودن ترمیستور گرمایشی و بسته بودن ابرونت هواگیری روی پمپ.

گرفتگی مدار در شوفاژ

از علل شایع برای ایجاد ارور E81 گرفتگی در مدار شوفاژ است که این خطا به دلیل استفاده نادرست از پکیج صورت می گیرد. به طور مثال فردی بدون این که ولوم شوفاژ که بر روی پکیج است را روی صفر بگذارد شیرهای زیر پکیج را می بندد و یا شیرهای رادیاتور را می بندد می تواند باعث ایجاد خطای E81 بشود. دلیل اصلی گرفتگی مدار رسوبات شدید می باشد که باید این خطا با کمک افرادی که در این زمینه متخصص می باشند دیده شود و توسط آن ها شستشو گردد زیرا این رسوبات باعث گیر کردن در صافی برگشت در رادیاتور می شوند و آن را می بندند.

کار نکردن پمپ دستگاه

در صورتی که پمپ دستگاه درست کار نکند و یا از کار بیوفتد باعث می شود آب در سیستم گردش نداشته باشد و زمانی که بیش تر از حد داغ شود و یا به جوش بیاید می تواند باعث ایجاد این خطا شود. معمولاً در بیش تر این موارد پمپ نمی تواند تعمیر شود و باید عوض گردد.

گرفتگی در مبدل ثانویه

گرفتگی در مبدل ثانویه و یا مبدل صفحه ای مشابه حالت اول یا گرفتگی می باشد. در این مورد وقتی آبگرم باز می شود در داخل مبدل ثانویه آب گردش خوبی ندارد و باعث می شود حرارت بالا رود. نتیجه کار باعث سرد و گرم شدن آب مصرفی و یا ایجاد خطاهای مختلف از جمله خطای E81 می شود.

رسوب در مبدل اصلی

رسوب در مبدل اصلی یکی از حالت های گرفتگی می باشد که کم تر ایجاد می شود و می تواند باعث بروز خطای E81 خواهد شد.

خرابی سنسور حد دستگاه

این خطا هم از مواردی است که می تواند کم و بیش اتفاق بیوفتد. ممکن است سنسور دستگاه خراب شود که خطای E81 را نشان دهد.

مشکل در ترمیستور

ممکن است ترمیستور ntc در شوفاژ مشکل پیدا کند و خرابی ntc باعث می شود که دستگاه دچار مشکل گردد. خراب شدن ntc باعث می شود که شوفاژ مشکل پیدا کرده و دما را به درستی نشان ندهد و در نتیجه شعله خاموش نشده و باعث بالا رفتن بیش از حد حرارت می گردد.

بالا بودن بیش تر از حد شعله در دستگاه

در صورتی که شعله در شوفاژ بیش تر از حد بالا باشد دما به صورت ناگهانی بالا می رود و باعث کار کردن سنسور حد شده و خطای E81 را نشان می دهد. البته به صورت معمول شعله ممکن است با دستکاری ناشیانه افراد، بالا رود و خود به خود از حالت تنظیمش خارج نخواهد شد.

در مدل های آنالوگ پکیج ایران رادیاتور ارور های 40، 70 و 80 به دلایل مختلفی از جمله گرفتگی مسیر گردش آب، عدم چرخش صحیح آب در سیستم و … رخ می دهد. این مورد در پکیج های دیجیتال ایران رادیاتور نیز ممکن است رخ دهد که به ارور E81 پکیج ایران رادیاتور معروف است.

حال به صورت مفصل همه دلایل بروز این ارور را خدمتتان معرفی می نماییم .

نحوه رفع ارور E81

  1. در هنگام بروز این مشکل، باید ابتدا از باز بودن شیرهای رفت و برگشت پکیج و رادیاتورها مطمئن شد.
  2. باید از سالم بودن پمپ سیرکولاسیون نیز اطمینان حاصل کرد. برای این کار باید پیچ روی پمپ سیرکولاسیون را باز نمایید تا بتوانید آن را چک فرمایید.
  3. پکیج را در حالت تابستان تنظیم کنید. شیر آب کرم را باز کنید و همزمان به لوله رفت شوفاژ دست بزنید. هدف از این کار این است که اطمینان حاصل کنید دستگاه آب قاطی نمی کند. نشانه آب قاطی کردن سیستم این است که لوله رفت شوفاژ از لوله آب گرم داغ تر می شود. اگر این مشکل مسجل شد، باید به سرکشی فرن بای پاس و شیر موتوری بپردازید.
  4. اگر پکیج شما چند دقیقه کار می کند و سپس این ارور را می دهد، احتمال دارد درپوش ایرونت هواگیری بسته باشد.
  5. ممکن است شعله دستگاه خیلی بلند باشد که این مشکل پیش می آید.

نتیجه گیری:

با تمام توضیحاتی که در مورد رفع عیب و حل این مشکل داده شد، بسیاری یا توانایی انجام آن را ندارند یا ترجیح می دهند کار را به کاردان بسپارند تا خیالشان راحت تر شود. زیرا قطعا یک متخصص وقتی کار را انجام دهد، ایمنی کار بسیار بالاتر می رود و همچنین احتمال وقوع مجدد مشکل بشدت کاهش می یابد. از این رو گروه آچار انجام تعمیرات تخصصی پکیج، کولر گازی، شوفاژ و لوله کشی ساختمان را به صورت تخصصی خدمت شما عزیزان انجام می دهند. می توانید از طریق سایت آچار و شماره های تماس این گروه معتبر ارتباط برقرار کرده و از خدمات این گروه بهره مند گردید.

 شماره همراه 09125014907=تماس آقای سیاح

12 comments found

    Armin

    خرداد 2, 1398 @ 10:33 ق.ظ

    با سلام و تسکر از مطالب مفیدتون،من همه موارد رو چک کردم ،پکیج در حالت زمستان خوب کار میکنه اما در حالت تابستانی که میزارم ارور E81 میده،ایرادش از کجاست؟

      حسین اسماعیلی

      دی 23, 1399 @ 8:43 ب.ظ

      با سلام لطفا با کارشناسان آچار تماس حاصل بفرمایید

    قدرت رهبری

    مهر 12, 1398 @ 3:19 ب.ظ

    ارور e81پشت سرهم درحالت تابستانی

      حسین اسماعیلی

      دی 23, 1399 @ 8:44 ب.ظ

      با سلام لطفا با کارشناسان آچار تماس حاصل بفرمایید

    علی

    بهمن 8, 1398 @ 9:19 ب.ظ

    سلام. واقعا ممنون .کارم راه افتاد.دمت گرم بابت راهنمایی های کارسازتون

      حسین اسماعیلی

      دی 23, 1399 @ 8:44 ب.ظ

      خواهش میکنیم دوست گرامی

    حسین

    فروردین 14, 1399 @ 9:47 ب.ظ

    سلام من پکچ ایران رادیاتور L 28 سال 95 خریدم تا الان که اوایل 99 هست هر یک یا دو ماه به علتی خراب میشه و تعمیر کار میارم تا الان چهار میلیون سیصد برام خرج تراشیده حالم از این مدل پکچ بهم میخوره الانم یه دفعه خاموش شده و E81 میده چه تابستونه چه زمستونه فن کار میکنه چیکار کنم از شر این پکچ راحت بشم شما به عنوان متخصص چه دستوری میفرماید .

      حسین اسماعیلی

      دی 23, 1399 @ 8:44 ب.ظ

      با سلام لطفا با کارشناسان آچار تماس حاصل بفرمایید

    حامد

    تیر 9, 1399 @ 2:01 ق.ظ

    سلام خسته نباشید واقعان ممنونم از اطلاعاتی که دقیقان درست و بکار امد بنده بود پکیج خونه راه افتاد درست شد.متشکر از سایت و اطلاعات مفیدتون

      حسین اسماعیلی

      دی 23, 1399 @ 8:44 ب.ظ

      خواهش میکنیم دوست گرامی

    حسن نوراللهی

    اردیبهشت 12, 1400 @ 11:38 ب.ظ

    سلام خسته نباشید،پکیج ما ایران رادیاتور هست،ارور e81 میدهد،وقتی آب گرم را باز میکنیم تا زمانی که شیر آب گرم را نبستیم ارور نمیدهد،وقتی شیرآب بسته شد ارور میدهد

    Elahe

    آبان 16, 1400 @ 10:54 ق.ظ

    سلام،خیلی ممنونم بابت مطالب ارزشمندتون
    مشکل پکیجم برطرف شد🌸

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *