برای نصب و استفاده از پکیج دیواری فن دار چه شرایطی لازم است؟09101898030

برای نصب و استفاده از پکیج دیواری فن دار چه شرایطی لازم است؟09101898030


در صورتی که نیاز به نصب، سرویس و یا تعمیر پکیج دیواری منزل خود دارید می توانید از متخصصین ” آچار” کمک بخواهید. متخصصین و تعمیرکاران خبره ” آچار” آمادگی خود را جهت هرگونه خدمات اعلام می دارند. ” خدمات آچار” شامل سرویس کردن و تعمیرات مانند سرویس کردن، عیب یابی و رفع مشکل پکیج  و آبگرمکن های دیواری شما عزیزان در مکان شما می باشد. فقط کافیست در تمام روزهای هفته با ما تماس بگیرید و از خدمات این مجموعه در هر نقطه از تهران استفاده نمایید.

🔵 پکیج دیواری فن دار چیست؟

⬅️پکیج دیواری فن دار یکی از بهترین و پرطرفدارترین انواع پکیج های دیواری است که با نصب آن دیگر نیازی به وجود دودکش ساختمان نخواهید داشت. هوای مورد نیاز سوختن در این پکیج ها در جایی بیرون از محل نصب دستگاه و در محیط آزاد تامین شده و به داخل دستگاه مکیده می شود.

⬅️پکیج دیواری فن دار دارای یک دودکش مخصوص دوجداره است. جداره خارجی این دودکش قطری در حدود 10سانتیمتر دارد و جداره داخلی قطرش 6 سانتیمتر است. دود حاصل از سوختن در پکیج دیواری فن دار از طریق جداره داخلی این لوله از دستگاه خارج شده و در هوای آزاد تخلیه می شود.

🔵نکات مهم در مورد استفاده از پکیج دیواری فن دار

  • ⚪️هیچ گاه به منظور استفاده از هوای محیط اطراف محل نصب دستگاه، جداره بیرونی دودکش را از آن جدا نکنید.
  • ⚪️دودکش پکیج دیواری فن دار باید به گونه ای قرار گرفته باشد که لوله آن با محیط آزاد در ارتباط باشد زیرا دود حاصل از دستگاه حتما باید به محیط بیرون از خانه تخلیه شود. از طرفی هوای مورد نیاز احتراق در دستگاه نیز باید از محیط بیرونی تامین شود.
  • ⚪️در صورتی که هنگام نصب دستگاه متوجه فاصله زیاد ( بیشتر از طول لوله دودکش دستگاه) بین پکیج دیواری و پنجره یا دیوار خارجی شدید باید این فاصله را با نصب زانو از بین ببرید. توجه داشته باشید که برای این کار باید از لوله رابط و زانوی مخصوص دو جداره پکیج دیواری فن دار استفاده کنید.
  • ⚪️طول لوله دودکش پکیج دیواری فن دار حداکثر 4 متر افقی است اما در صورت نصب زانو باید به ازاء هر زانو یک متر از این 4 متر کم کنید.

  • ⚪️قدرت مکش و دهش فن پکیج دیواری متناسب با 4 متر طول لوله دودکش آن است اما در صورت نصب زانو و کم شدن طول لوله دودکش دستگاه قدرت فن زیادتر شده و در نتیجه هوای ورودی بیشتری به درون محفظه احتراق پکیج دیواری کشیده می شود. در این حالت دستگاه دیگر راحت و سریع روشن نمی شود اما برای رفع این مشکل می توان از 2 حلقه فلزی موجود در کارتن پکیج استفاده کرد. این حلقه ها دو اندازه مختلف دارند (75 و 80 میلیمتر) و موجب کاهش دبی هوای ورودی به محفظه احتراق و سهولت در روشن شدن دستگاه می شوند.

⬅️در صورتی که طول لوله دودکش کمتر از 1 متر است باید از حلقه 75 میلیمتر و برای لوله دودکش بین 1 تا 1.5 متر باید از حلقه 75 میلیمتر استفاده کرد. اگر طول لوله دودکش بیش از 1.5 متر است دیگر نیازی به نصب حلقه های کم کننده دبی نخواهد بود.

  • ⚪️اگر مجتمع و خانه مسکونی شما دودکش مناسبی ندارد و یا دودکش آن کشش لازم را ندارد بهترین پکیج برای خانه شما پکیج دیواری فن دار است.
  • ⚪️پکیج های دیواری فن دار دارای دودکش های مخصوصی هستند که باید دود حاصل از احتراق دستگاه را به محیط بیرونی تخلیه کرده و هوای مورد نیاز پکیج را نیز از هوای آزاد به داخل پکیج دیواری بکشد. بنابراین این دودکش باید به گونه ای نصب شود که بتواند عملکرد درستی داشته باشد و به داخل دودکش ساختمان متصل نشود.

⬅️برای نصب دودکش مخصوص پکیج دیواری فن دار باید تمام استانداردها را رعایت کرده و از دستکاری آن خودداری شود.

🔵چه زمانی مجبور به نصب پکیج دیواری فن دار هستیم؟

  • ⚪️وقتی متراژ محل نصب کمتر از 120 متر باشد.
  • ⚪️وقتی لوله دودکش ساختمان استاندارد (15 سانتیمتر) نباشد.
  • ⚪️وقتی لوله دودکش 15 سانتیمتر است اما ارتفاع آن کمتر از 4 متر باشد.

⬅️گاهی ممکن است که با وجود استاندارد بودن اندازه لوله دودکش و مکش خوب آن باز هم مجبور به نصب پکیج دیواری فن دار شویم. در این حالت مشکل متراژ کم خانه (کمتر از 120 متر) مشکلی اصلی بوده است.

⬅️نصب دستگاه پکیج دیواری دودکش دار برای خانه هایی که متراژ کمتر از 120 متر دارند بسیار خطرناک است زیرا در این نوع پکیج ها اکسیژن لازم برای احتراق دستگاه از محیط داخلی تامین شده و میتواند خطرات زیادی به دنبال داشته باشد.

⬅️اگر مشتری با وجود علم به این مساله همچنان به دنبال نصب پکیج دیواری دودکش دار است باید همیشه یک دریچه را نزدیک به پکیج دیواری دودکش دار باز بگذارد تا هوای تازه مرتبا از بیرون وارد خانه شود.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *