علت آب دادن رادیاتور شوفاژ.. 09125014907

علت آب دادن رادیاتور شوفاژ

علت آب دادن رادیاتور شوفاژ.. 09125014907

در زمانی که شوفاژ شما به مشکلاتی نظیر نشتی آب دچار شد پیشنهاد می شود که سریعاً به یک تعمیرکار حرفه ای و با تخصص تماس بگیرید تا بتواند از بیش تر شدن این کار جلوگیری کرده و تعمیرات را انجام دهد. تا رسیدن تعمیرکار می توانید ظرفی جهت جلوگیری از ریختن آب بر روی زمین بگذارید و یا شیر اصلی آن را ببندید. برای حضور تعمیرکاران آچار در محل خود در تهران می توانید  با تعمیر کار پکیج تاسیسات “ آچار ” باشما9125014907س بگیرید.

با وجود گرمایش پکیج دیواری همیشه همه فکر می کنند که نگهداری آن راحت است اما پکیج دیواری هم مشکلاتی چون نشتی آب، شکستگی شیر ورودی، هواگیری شوفاژ و حتی رسوب زدایی رادیاتور و پکیج را دارد. با وجود سرویس پکیج دیواری در سال نیاز است که مراقبت های لازم را انجام دهید اما یکی از مشکلات آب دادن رادیاتور شوفاژ است که ممکن است به دلیل بکار بردن مواد بی کیفیت یا وجود جرم داخل رادیاتور با سوراخ شدن آن مواجه شوید.

صدای تق و تق رادیاتور شوفاژ اغلب به ما می گوید که بین انشعاب ورودی و خروجی ارتباط درستی وجود ندارد . صدای خش خش رادیاتور شوفاژ  به علت وجود فشار بیش از حد در داخل رادیاتور است. هنگام تعمیر پکیج به تمامی موارد توجه کنید. شماره همراه 09125014907

🔷علائم تعویض شیر رادیاتور شوفاژ

  • صدای تق تق رادیاتور
  • آب دادن رادیاتور شوفاژ
  • شکستگی شیر آب ورودی رادیاتور
  • شکستگی شیر پایین شوفاژ

با مشاهده موارد بالا حتما نیاز به تعویض شیر رادیاتور شوفاژ یا تعمیر شیر با استفاده از چسب دارید. در صورتی که نمی توانید این کار را انجام دهید با آچار تماس بگیرید تا سریعا تعمیرکار پکیج خود را به محل برساند.

🔷عوامل آب دادن رادیاتور شوفاژ

  • دلیل آب دادن و نشتی شوفاژ به دلایل زیادی بستگی خواهد داشت و یکی از آن استفاده از شوفاژهایی با جنس نامرغوب است. بعد از مدتی با توجه به بی کیفیت بودن مواد مورد استفاده شوفاژ ها آب می دهند و نمی تواند درست کار کنند.
  • پوسیدگی و جرم گرفتن رادیاتور هم از دلیل نشتی آب می باشد.
  • ترکیدگی و شکستگی لوله ها هم از دیگر عواملی است که می تواند باعث آب دادن شوفاژ می شود.
  • بکار گیری لوله های بی کیفیت چون لوله گالوانیزه
  • وجود مواد شیمیایی داخل لوله ها و  ترکیب با آب گرم که باعث سوراخ شدن لوله های آب می شود.
  • بکار گیری شیر های ورودی و خروجی بی کیفیت شوفاژ
  • وجود جرم داخل رادیاتور که نیاز به رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ دارد.

🔷چه مواقعی نیاز به تعویض شیر رادیاتور شوفاژ دارید؟

آب دادن شیر ورودی و شیر پایین رادیاتور به عوامل زیادی که در ابتدای مقاله اشاره کردیم بستگی دارد. شما می توایند با استفاده از چسب مخصوص مشکل سوراخ بودن رادیاتور را حل کنید اما باید توجه داشته باشید که برخی اوقات تعویض شیر رادیاتور یا قطعات مربوط به رادیاتور بهتر از تعمیر آن است.

🔷رفع نشتی لوله شوفاژ

جهت رفع نشتی لوله شوفاژ اول باید مشکل شوفاژ را پیدا نمایید و سپس بتوانید آن را رفع کنید. در صورتی که نشتی شوفاژ از بدنه رادیاتور باشد نمی توان آن را تعمیر نمود و باید آن را عوض کنید. برخی از رادیاتورها پره ای می باشند که می توان پره های سوراخ را جدا کرد و مشکل را برطرف نمود ولی در صورتی که رادیاتور به صورت پنلی و یا فولادی باشد نمی توان راهی را جز تعویض کل رادیاتور در نظر گرفت. در مدل پره ای بعضی وقت ها نشتی از واشر دو پره می تواند باعث آب دادن شود که می توان با بازنمودن رادیاتور و عوض کردن واشر و سفت نمودن پره ها نشتی را آب بندی نمود.

🔷رفع نمودن نشتی شیر رادیاتور شوفاژ

در خیلی از موارد نشتی های شوفاژ به نشتی در شیر رادیاتور و یا اتصالات آن می باشد. رادیاتورها یک شیر رفت و یک شیر برگشت دارند. به طور معمول جهت روشن و خاموش کردن رادیاتور ما به شیر پایین کاری نداشته و با شیر بالا شوفاژ را باز و بسته می کنیم. بیش تر این نشتی ها در شیر بالایی رادیاتورها اتفاق می افتد که شاید نیاز به عوض نمودن کل شیر باشد.
نشتی از اتصالات رادیاتورها و یا اتصال نزدیک شیر هم یک مورد دیگر است که به دلیل فشار آوردن به رادیاتورها نشان داده می شوند و ممکن است به دلیل کثیف بودن آب شوفاژ خودبه خود آب بندی شوند. در صورتی که نشتی شیر رادیاتور شوفاژ و اتصالات آن رفع نشده باشد باید فوری نشتی آن را برطرف نمایید زیرا این موضوع باعث افت فشار پکیج و هوا گرفتن شوفاژها می گردد. جهت برطرف نمودن نشتی ها باید در اول کار شیر فلکه شوفاژ قطع گردد تا تعمیرکاران بتوانند تعمیرات لوله و یا شیر رادیاتور را برطرف نمایند.

🔷دلایل نشت آب در رادیاتور

دلیل آب دادن شوفاژ از موضوعاتی است که در بسیاری از خانواده ها رخ می دهد و در صورتی که تخصصی در آن ندارید بهتر است که کاری را خودتان انجام ندهید و از یک متخصص این امر جهت این کار استفاده نمایید تا بتوانند تعمیرات آن را انجام نمایند. نگه داری شوفاژ ها نیاز به مهارتی دارد که در برخی موارد که مشکلات آن ها زیاد می شوند باید از یک تعمیرکار استفاده نمایید.

🔷تست نشتی دادن شوفاژ و رفع آن

در قدیم یک روشی وجود داشت که در آب بندی رادیاتور خودروهای قدیمی به کار می رفت. در این روش قسمتی از سیستم شوفاژ و روزنه های ریز آن را زردچوبه می ریزیم تا آب بندی انجام گردد. البته این راه برای در نشتی های بزرگ شوفاژ اثری ندارد و می تواند سوراخ های ریز را بپوشاند.
جهت این کار در ابتدا مقداری زردچوبه را در یک بطریی یک و نیم لیتری حل نمایید و به منبع روی پشت بام، رادیاتور حوله خشک کن و دیگر رادیاتورهای اضافه کرده و منتظر می شویم تا نشتی آن برطرف می گردد.

تماس با آچار با شماره همراه..09125014907

Summary
علت آب دادن رادیاتور شوفاژ
Article Name
علت آب دادن رادیاتور شوفاژ
Description
با وجود سرویس پکیج دیواری در سال نیاز است که مراقبت های لازم را انجام دهید اما یکی از مشکلات آب دادن رادیاتور شوفاژ است که ممکن است به دلیل بکار بردن مواد بی کیفیت یا وجود جرم داخل رادیاتور با سوراخ شدن آن مواجه شوید.
Author

2 comments found

    علی

    آذر 10, 1398 @ 12:13 ب.ظ

    سلام از کف اتاق خواب مایعی مثل اب وچسب نشت میکند علت چیست ممنون

      حسین اسماعیلی

      بهمن 20, 1399 @ 2:36 ب.ظ

      با سلام
      برای حضور تعمیرکاران آچار در محل خود در تهران با تاسیسات “ آچار ” تماس بگیرید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *