معرفی انواع پکیج و نحوه کار آنها

مصرف انرژی پکیج دیواری

معرفی انواع پکیج و نحوه کار آنها

در صورتی که نیاز به سرویس و یا تعمیر پکیج دیواری منزل خود دارید می توانید از متخصصین ” آچار” کمک بخواهید. متخصصین و تعمیرکاران خبره ” آچار” آمادگی خود را جهت هرگونه خدمات اعلام می دارند. ” خدمات آچار” شامل سرویس کردن و تعمیرات مانند سرویس کردن، عیب یابی و رفع مشکل پکیج  و آبگرمکن های دیواری شما عزیزان در مکان شما می باشد. فقط کافیست در تمام روزهای هفته با ما تماس بگیرید و از خدمات این مجموعه در هر نقطه از تهران استفاده نمایید.


🔵پکیج های تک مبدله

یکی از رایج ترین انواع پکیج ها می باشد که برای تولید آب گرم مصرفی و آب گرم گرمایش تنها از یک مبدل استفاده می کند. در واقع این پکیج ها دارای یک یک مشعل و یک مبدل هستند.

هنگام باز کردن شیر آب گرم مصرفی، فلوتر نصب شده در پکیج ابتدا آب گرم مصرفی را فعال می کند. در این حالت مبدل دوبل شده، شعله سریعا آب را گرم می کند و از طریق خروجی آب را به محل مورد نظر انتقال می دهد. در این حالت پکیج در واقع یک آبگرمکن می شود.

در فصل زمستان یک شیر سه طرفه آب گرم خروجی را کنترل میکند. این شیر سه طرفه همزمان با گرم شدن آب مصرفی مسیر رادیاتور ها را می بندد تا آب مصرفی به سرعت گرم شود.

پکیج های تک مبدله یک پمپ دارند که وظیفه آن اجرای عملیات گردش آب در سیستم گرمایش است. این پمپ تنها در هنگام سیستم گرمایش فعال میشود اما در فصل تابستان از مدار خارج میشود. این پمپ در زمان گرم کردن آب گرم، موقتا از مدار خارج می شود.

شیر سه طرفه در صورت فعال شدن مدار گرمایش رادیاتورها، مسیر آنها را باز میکند و در این حالت پمپ به صورت اتوماتیک فعال می شود. وقتی پمپ فعال شد آب در یک سیکل بسته به چرخش در می آید. اگر شیر بالای رادیاتور باز شود مسیر ورودی رادیاتور باز می شود اما شیر پایین آب را به سمت پکیج برگشت میدهد.

سیکل آب ادامه دارد و هر بار آب در معرض شعله پکیج قرار گرفته و رادیاتور ها را گرم می کند. سپس آب به وسیله پمپ در مسیر برگشت به پکیج باز میگردد. در نتیجه آب موجود در مسیر پکیج همیشه ثابت است و در چرخش خود گرم شده و حرارت را به رادیاتورها منتقل میکند.

سیکل گرمایش آب حتی وقتی که رادیاتوها را خاموش کرده اید یا سیستم گرمایش را بسته اید همچنان فعال بوده و بر روی 1.5 بار کار میکند تا در زمان روشن کردن سیستم گرمایش سریعا رادیاتورها را گرم کند.

این آب باید همیشه ثابت باشد زیرا آب دارای رسوباتی است و در صورت پر و خالی شدن زیاد این رسوبات تجمع کرده و موجب گرفتگی لوله ها می شوند. بنابراین بهتر است این لوله ها تنها یک مرتبه بارگیری شوند.

از آنجایی که پکیج های تک مبدله هم آب گرم و  هم گرمایش را تولید می کنند و این آب گرم مصرفی در تماس مستقیم با شعله است، باز هم رسوب گیری به احتمال زیاد اتفاق می افتد.

🔵پکیج دو مبدله

نوع دوم پکیج ها پکیج دو مبدله است که دارای دو نوع مبدل به نام های مبدل اصلی و مبدل ثانویه یا صفحه ای می باشد. مبدل اصلی مربوط به گرمایش سیستم گرمایشی و مبدل صفحه ای مربوط به گرمایش آب مصرفی است.

در پکیج دو مبدله اگر آب مصرفی را باز کنید پمپ، گردش آب شهر را در مبدل صفحه ای فعال می کند. در این حالت آب با شعله گرم نمی شود بلکه پمپ این آب را به مجاورت آب گرم گرمایش قرار داده فرستاده و در نتیجه آب گرم می شود.

دبی عبور آب در این نوع پکیج ثابت بوده و دمای جریان آب به راحتی کنترل می شود. همین مساله موجب گرم شدن سریع تر و بهتر آب مصرفی می شود. پکیج های دو مبدله از پکیج های تک مبدله بهتر هستند زیرا در اینجا برای گرم شدن آب نیازی به مجاورت آب گرم مصرفی و شعله نیست. همین مساله احتمال رسوب و گرفتگی لوله ها را کاهش داده و در نتیجه عمر مفید پکیج را طولانی تر میکند.

🔵پکیج احتراق بسته

نوع سوم پکیج ها پکیج احتراق بسته است که نسبت به دو نوع قبلی جدیدتر می باشد. این پکیج ها ایمنی بالاتری نسبت به دو پکیج قبلی دارند زیرا برای تخلیه محصولات احتراق خود تنها به یک فن نیاز دارند.

در این پکیج ها یک فن، کار تخلیه دود و تامین هوا برای احتراق را به طور همزمان انجام میدهد. دودکش پکیج احتراق بسته دو راه دارد که به صورت یک لوله و یک لوله درون آن تعبیه شده اند و یک سری خاص نیز دارند.

برای نصب این دودکش ها می توان از زانو نیز استفاده کرد و شما ملزم به نصب مستقیم آنها نیستید زیرا در این دودکش ها دود به وسله فن جارج می شود. دوکش هایی که با یک زانو به پکیج متصل شده اند دود کش کوآکسیکال نام دارند.

نصب این دودکش ها یک کار کاملا حرفه ای است و اهمیت بسیار زیادی در کارکرد پکیج دارد. در صورت خرابی پکیج، وضعیت دودکش آن باید حتما بررسی شود.

اگر برق پکیج قطع شود سیستم ایمنی گاز را هم قطع میکند و در نتیجه دیگر نگرانی برای خروج دود وجود نخواهد داشت.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *