هواگیری انواع پکیج وآبگرمکن 09101898030

هواگیری انواع پکیج وآبگرمکن 09101898030

در صورتی که نیاز به سرویس و یا تعمیر آبگرمکن دیواری منزل خود دارید می توانید از متخصصین ” آچار” کمک بخواهید. متخصصین و تعمیرکاران خبره ” آچار” آمادگی خود را جهت هرگونه خدمات اعلام می دارند. ” خدمات آچار” شامل سرویس کردن و تعمیرات انواع پکیج برای شما عزیزان در مکان شما می باشد. فقط کافیست در تمام روزهای هفته با ما تماس بگیرید و از خدمات این مجموعه در هر نقطه از تهران استفاده نمایید.

🔵پس از هواگیری پکیج چه کاری باید انجام گردد؟

از کارهایی که باید قبل از سرد شدن هوا در منزل انجام شود راه اندازی سیستم گرمایشی می باشد. قبلاً نحوه هواگیری شوفاژ را شرح داده ایم و در این مقاله قصد داریم تا نحوه هواگیری پکیج را شرح دهیم. البته نحوه هواگیری بسته به برندی که دارید متفاوت می باشد. در ادامه قصد داریم تا نحوه هواگیری انواع پکیج را همراه نکاتی که برای هواگیری نیاز است را، شرح دهیم.

🔵آیا هواگیری پکیج ضروری است؟

از مشکلاتی که خیلی  از افراد به آن برخورد می کنند زمانی است که پکیج روشن بوده ولی شوفاژ ها هنوز سرد می باشند. دلیل این امر این است که هوا در مدارآب گرم شوفاژ مانده شده و باید جهت برطرف کردن مشکل هواگیری پکیج انجام گردد.که درموقع نصب پکیج یاراه اندازی مجدد توسط متخصص انجام شود

زمانی که قرار است هواگیری پکیج انجام شود باید هوای اضافی دستگاه خارج گردد و فشار آن تنظیم شود. بستگی به عمر پکیج و مدل آن در بازه های مختلفی می تواند صورت گیرد. با به موقع انجام شدن هواگیری شوفاژ با دقت کافی می توانید عمر دستگاه خود را افزایش دهید و هزینه های مصرفی انرژی را کم نمایید.

در ساختمان های قدیمی که لوله کشی شوفاژ با لوله های فلزی می باشد به دلیل وجود هوا و ازاد شدن گاز، لوله ها در مجاورت آب و هوا اکسیده شده و نیاز بیشتری به این هواگیری پکیج و رادیاتور می باشد. به طور معمول پکیج در طبقات بالا بیشتر از طبقات پایین به هواگیری نیاز دارند زیرا سطح آب در سیستم گردش آب گرم و رادیاتور ها پایین تر می باشد.

دقت نمایید که هواگیری موتورخانه مرکزی با شیر هواگیری اتوماتیک شوفاژ صورت می پذیرد و بیش تر از شوفاز های معمولی به هواگیری احتیاج دارد.

🔵چه زمانی باید هواگیری پکیج صورت گیرد؟

در مراحل هواگیری پکیج مشکلاتی وجود دارند که باید با یکسری اقدامات ساده آن را برطرف نمود.مشکلات به شرح زیر می باشند:

  1. 👈آب مصرفی گرم نمی شود.
  2. 👈شوفاژ ها یا رادیاتورها به صورت یکنواختی گرم نشده و یا کلا سرد می شوند.
  3. 👈رادیاتورها و پکیج ها زیادی صدا می دهند.

🔵طریقه هواگیری پکیج به چه صورت است؟

روش هواگیری پکیج به صورت زیر می باشد. این مراحل را دنبال کنید تا بتوانید مشکل را برطرف نمایید. معمولاً پس از هواگیری پکیج نیاز به هواگیری رادیاتورها هم می باشد. بعد از هواگیری پکیج ها و رادیاتورها نوبت به تنظیم فشار پکیج می باشد که در ادامه شرح خواهیم داد.

  1. 👈جهت هواگیری پکیج ابتدا باید شیر لوله آب گرم را باز کرده تا پکیج روشن گردد.
  2.  👈پیچ هواگیری پکیج که در انتهای پمپ پکیج می باشد را پیدا نمایید.
  3. 👈سپس پیچ هواگیری پکیج را باید با کمک یک پیچ گوشتی باز نمایید. پیچ را باید برخلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا باز گردد.
  4.  👈در زمان باز کردن پیچ پکیج آب به همراه هوا از پکیج خارج خواهد شد. این آب بسیار داغ است پس حواستان به این موضوع باشد.
  5. 👈جهت جمع کردن آب خروجی باید یک دستمال میکروفایبر یا نانو که آب را به خوبی جذب نماید را در زیر پیچ هواگیری قراردهید. همچنین از یک سطل هم می توانید استفاده نمایید. 
  6. 👈ممکن است خروج آب از پکیج با صدا همراه باشد پس نگران نباشید زیرا طبیعی می باشد. زمانی که صدا کم تر شده و فشار آب خروجی یکنواخت گردید یعنی هواگیری رو به اتمام می باشد.
  7. 👈در این مرحله می توانید پیچ پمپ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا بسته شوند.
  8. 👈پیچ هواگیری پکیج را محکم ببندید.
  9. 👈در این مرحله هواگیری پکیج شما به اتمام رسیده است.

🔵طریقه هواگیری پکیج ایران رادیاتور

معمولاً تمام مدل های پکیج های دیواری موجود در بازار نیاز به هواگیری دارند و راه های انجام آن ها این هواگیری هم به یک روش مشابه می باشد. در اینجا ما روش هواگیری پکیج ایران رادیاتور را عنوان کردیم ولی در روش های دیگر هم جوابگو می باشد. بسیاری از معایب پکیج های ایران رادیاتور با روش هایی مانند عوض کردن شیر بای پس یا ریست رفع می گردد. مراحل زیر را دنبال کنید تا پکیج شما هواگیری شود.

  1. ◀️در شروع باید پکیج ایران رادیاتور را خاموش نمایید.
  2. ◀️پس از چند لحظه از پیچ هواگیری که روی رادیاتور قرار دارد می توانید مراحل بالا را انجام دهید.
  3. ◀️فشار دستگاه باید بین 1 تا یک و نیم بار تنظیم گردد.
  4. ◀️بعد از تنظیم فشار می توانید پکیج را روشن نمایید.
  5. ◀️هواگیری پکیج در این مرحله به اتمام رسیده است.

🔵طریقه هواگیری رادیاتورها

معمولا پس از هواگیری پکیج لازم می باشد تا رادیاتورهای منزل یا محل کار هم هواگیری شوند تا بتوانند درست کار کنند. در مقالات سایت نحوه هواگیری شوفاژ ایران رادیاتور را شرح داده ایم و در ادامه مختصری در این رابطه توضیحی خواهیم داد.

◀️  جهت هواگیری رادیاتور یا شوفاژ ها به روش های زیر عمل نمایید:

  1.  یک ظرف در کنار رادیاتور بگذارید تا آب که در لوله ها وجود دارد فضا را خیس نکند.
  2.  برای این کار با پیچ گوشتی یا اهرم مخصوص هواگیری شوفاژ پیچ بالای شوفاز را باز کنید و اجازه دهید هوا خارج شود. پیچ را تا حدی باز کنید که آب با فشار زیاد خارج نشود.
  3. بعد از خارج شدن آب از رادیاتور پیچ را سفت کنید.
  4. برای هر شوفاژی که سرد است این موضوع انجام گردد.
  5.  بعد از انجام این کار باید فشار پکیج دیواری چک گردد و در صورت نیاز دوباره تنظیم گردد.

⬅️فشار نرمال برای بیشتر پکیج‌ها بین یک و نیم الی 2 بار می باشد. بنابراین در حالتی که فشار پکیج خارج از این محدوده باشد باید به روش زیر فشار پکیج تنظیم گردد.

🔵راهکار افزایش فشار پکیج

در زمان تنظیم کردن فشار پکیج بعد از هواگیری اگر فشار پکیج کمتر از یک و نیم بار باشد باید فشار را بالا ببرید. جهت بالابردن فشار باید شیرکوچک آبی رنگی که معمولا در زیر پکیج قرار دارد را باز کرده و به درجه فشار سنج نگاه کنید و تا زمانی که فشار به یک ونیم برسد آن را باز نگه دارید و سپس ببندید.

🔵راهکار کاهش فشار پکیج پس از هواگیری=09101898030

در صورتی که پس از هواگیری پکیج باز فشار پکیج افزایش یافت باید برای پایین آوردن آن از هواگیری رادیاتور حوله خشک کن که در داخل حمام است استفاده کرد. معمولا از این راه جهت کاهش فشار پکیج پس از هواگیری استفاده می کنند. در این روش پیچ هواگیری را باز کرده و مقداری هوا و آب را خارج کنید و بعد از رسیدن به فشار موردنظر آن را ببندید.

⬅️اگر نتوانستید با توضیحات بالا هواگیری پکیج منزل یا محل کار خود را انجام نمایید می توانید از یک متخصص کمک بگیرید. متخصصین آچار می توانند برای هواگیری انواع پکیج ها در محل شما حضور یابند و مشکل شما را برطرف نمایند.

⬅️با توجه به گرانی قطعات پکیج ها بهتر است که از دستکاری پکیج خودداری کرده و کار را به کاردان بسپارید تا با هزینه ای به صرفه مشکل سرمای پکیج خود را برطرف نمایید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *