نکات مهمی که در هنگام خرید پکیج دیواری باید به آن توجه کرد

نکات مهمی که در هنگام خرید پکیج دیواری باید به آن توجه کرد


🔷تناسب پکیج با نیاز خانه شما

برای خرید پکیج دیواری مناسب نکات زیادی را باید در نظر بگیرید که یکی از مهمترین آنها تناسب پکیج با ابعاد فضای منزل شماست. با توجه به متراژ ساختمان خود میتوانید پکیج های زیر را تهیه کنید:

برای خانه ای با زیر بنای ۱۵۰ متر: پکیجی با توان ۲۶ کیلو وات

برای خانه ای با زیر بنای 24۰ متر تا 400 متر: پکیجی با توان 35 کیلو وات

برای خانه هایی که در شهرهای مرتفع قرار گرفته اند به دلیل چگالی کم هوا باید ارتفاع را نیز در نظر گرفت. برای این کار باید نسبت چگالی هوای منطقه جغرافیایی مورد نظر به چگالی هوا در سطح دریا را بدست آورد که موجب کاهش ظرفیت مورد نظر در پکیج می شود.

🔷نوع دودکش منزل

دودکش منزل المانی بسیار مهم در انتخاب نوع پکیج دیواری است. طول عمودی لوله دودکش ساختمان در خانه هایی که در طبقات آخر مجتمع ها قرار دارند معمولا کمتر از ۳ متر است که در این حالت باید حتما پکیج فن دار نصب شود.

برای واحدهای زیرین مجتمع که طول افقی لوله دودکش کمتر از 1 متر باشد بهترین انتخاب پکیج بدون فن است. پکیج های بدون فن سروصدایی ندارند اما پکیج های فن دار (مخصوصا پکیج های فن دار با دودکش دو جداره) از نظر ایمنی و کاهش خطر احتراق و ورود گازهای سمی مطمئن تر هستند.

اگر به دلیل طول کم لوله دودکش مجبور به نصب پکیج بدون فن هستید توصیه میکنیم با مجهز کردن پکیج دیواری خود به سنسور حرارتی دودکش هر گونه خطر احتمالی را مدیریت کنید. سنسورهای حرارتی علائم حرارتی دودکش را بررسی کرده و در صورت وجود انسداد و گرفتگی دودکش سیستم را خاموش کرده و شما را آگاه میکنند.

🔷نوع مبدل حرارتی منزل

اگر خانه شما دارای گرمایش از کف می باشد بهترین انتخاب برای آن پکیج های کندانسیک است زیرا این پکیج ها مصرف گاز کمتری دارند.

برای خانه هایی که گرمایش آنها از طریق فن کویل تامین می شود بهترین پکیج، پکیج های منبع دار است. در این حالت اگر شما آب گرم مصرفی را باز کنید فن کویل ها باد سرد نخواهند زد.

🔷میزان آب گرم مصرفی مورد نیاز خانه

اگر مصرف آب گرم در خانه شما بالاست باید به سراغ پکیج های مخزن دار یا پکیج با قدرت حرارتی بالاتر از ۳۱ کیلووات بروید.

🔷میزان ظرفیت حرارتی مورد نیاز

اگر خانه یا آپارتمان شما خیلی بزرگ (بیش از ۳۰۰ متر مربع ) است بهترین انتخاب برای شما پکیج دیواری یا زمینی است. البته پکیج های دیواری را بیشتر توصیه میکنیم زیرا دوام بیشتر و مصرف گاز بسیار کمتری نسبت به پکیج های زمینی و پکیج های مخزن دار دارند.

🔷مبدل های پکیج

اگر آب شهر و منطقه زندگی شما املاح زیادی دارد (مثل قم و یزد) بهترین انتخاب برای شما پکیج های دو مبدله هستند زیرا پکیج های تک مبدله به مرور زمان رسوب گرفته و بازدهی آنها به شدت کاهش می یابد.

🔷گارانتی و خدمات پس از فروش

پکیج مورد نیاز خود را از میان برندهای مشهور و قابل اعتماد انتخاب کنید که دارای خدمات پس از فروش باشند. در این حالت اگر قطعات پکیج موردنظر خراب شوند با اطمینان از پشتیبانی بلند مدت کارخانه سازنده از قطعات خود جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود. پیکج هایی که ساخت کارخانه های معتبر و با سابقه هستند معمولا گارانتی 2 تا 3 ساله دارند. پکیج های ایتالیایی مشهورترین و بهترین پکیج های موجود در بازار ایران هستند اما در سال های اخیر پیکج های تولید داخل با کیفیت بالایی روانه بازارهای داخلی شده است که حتی در زمینه صادرات نیز فعالیت دارند

🔷پکیج های دارای خطای نمایی

این پکیج ها در واقع قابلیت عیب یابی اتوماتیک با کد هستند که میتواند خیلی سریع عیب سیستم را تشخیص داده و نشان دهد. این پکیج ها دارای عیب یاب مجهز به سنسورهای کنترل عملکرد بوده و میتوانند خطاهای عملکرد سیستم را به صورت کدهایی تعیین شده در مانیتور پکیج نشان دهند. کابر به محض مشاهده کد خطا باید به سراغ دفترچه راهنما رفته و با مشاهده کد نمایش داده شده عیب سیستم را متوجه شود.

🔷هد پمپ سیر کولاسیون

مسیر لوله کشی پکیج تاثیر بسیار مهمی در ایجاد افت فشار در پکیج دارد. هد پمپ سیر کولاسیون سیستم معمولا برای مسیرهای لوله با طول حداکثر 35 تا 50 متر مناسب است. نوع لوله به کار رفته در لوله کشی پکیج نیز در افت سیستم اثر گذار است. لوله های انعطاف پذیر چند لایه با زبری کم و حداقل اتصالات، کمترین احتمال افت فشار را خواهند داشت.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *