تعمیر و سرویس کولر آبی..09125014907

تعمیر و سرویس کولر آبی..09125014907


در صورتی که شما هم نیاز به سرویس و یا تعمیر کولرتان نیاز به مختصصانی با مهارت و دوره دیده می باشید می توانید با آچار با شماره تلفن آن تماس حاصل فرمایید تا همکاران باسابقه ما برای خدمات تعمیر یا سرویس کولر آبی در محل شما حضور پیدا نمایند.

💠خدمات آچار در زمینه تعمیر یا سرویس کولرآبی چیست؟

  • عوض نمودن پوشال کولر آبی
  • نصب نمودن کولر آبی جدید
  • عوض نمودن پمپ در کولر آبی
  • عوض نمودن تسمه در کولر آبی
  • عوض نمودن و تعمیرات موتور در کولر آبی

💠تعمیرات و سرویس کولر در تهران

با شروع شدن فصل گرما و استفاده افراد از کولرهای قدیمی نیاز به استفاده مجدد از کولرها امری ضروری می باشد. برخی از افراد هم نیاز دارند تا در محل خود کولر جدیدی را نصب کنند. بیش تر افراد خودشان اقدام به تعمیر و یا سرویس این کولرها می کنند که علاوه بر خطراتی مانند برق گرفتگی ممکن است با شکستن قطعه ای هزینه ای چند برابر را متحمل شوند. پس بهترین پیشنهاد برای این که بدانید سپردن کارهای فنی به افرادی با مهارت بالا می تواند خیال شما را از انجام کاری درست و بدون نقص آسوده نماید. ” آچار” در این زمینه به افراد توصیه می کند که حتماً ار متخصصین با مهارت استفاده کند و کولر آبی خود را به فردی بسپارد که نیاز مجدد به تعمیرات نداشته باشد.

💠چه زمانی نیاز است کولر آبی خود را تعمیر نماییم؟

کولر آبی از جمله وسایلی است که در تابستان در منازل، مغازه ها، ادارات و سایر مکان ها مورد استفاده زیادی دارد و به دلیل کارکردن شبانه روزی ممکن است دچار خرابی شده و نیاز به تعمیرات پیدا نماید و به درستی کار نکند. در صورتی که مشکل کولر فوری حل نشود می تواند باعث سوختن موتور گردد که هزینه بالا و غیرقابل جبرانی خواهد داشت. در این مواقع باید به سرعت به افراد متخصص رجوع کنید تا خرابی بیش تری بار نیاید. همچنین قبل از این که شروع به کار نمایید می توانید قطعات و تجهیزات کولر را بررسی کرده و در صورت نیاز داشتن به تعمیر و یا تعویض با تعمیرکاران تماس حاصل فرمایید.

💠دلایل شایع خراب شدن کولر آبی چه مواردی می باشد؟

1) روشن نشدن کولر آبی

در صورتی که با فشردن کلید دستگاه نتوانستید کولر را روشن کنید این احتمال وجود دارد که در جعبه کلیدمشکلی باشد و یا موتور کولر سوخته باشد. در مشکل در جعبه کلید باید با کمک متخصص اتصالات آن چک گردد و در مشکل موتور باید آن را تعویض نمایید.

2) خنک نکردن هوا

از مواردی که بسیار برای کولرهای آبی پیش می آید خنک نکردن هوا می باشد. این مشکل به دلایلی مانند فرسوده شدن پوشال ها، کار نکردن پمپ آب کولر، تنظیم نبودن طبلک، وارد نشدن آب کافی به کولر و یا پایین بودن سطح آب به دلیل سوراخ شدن شلنگ در کولر می باشد.

3) سر و صدای زیاد در زمان کار کردن

در زمان سر و صدای بلند در زمان کار کردن کولر باید تسمه کولر و یا اتصالات بلبرینگ ها و محورهای کولر آبی بررسی گردد. شاید شل شدن تسمه و یا فرسوده شدن آن مشکل این موضوع باشد و باید تسمه به کمک متخصص در جای خود محکم گردد و یا تعویض گردد. در صورت مشکل داشتن بلبرینگ ها و اتصالات نیاز به تعویض آن ها می باشد که به صلاح تعمیرکار انجام می گردد.

4) وجود داشتن برق در بدنه کولر

از بدترین مسائلی که ممکن است برای کولرهای آبی پیش بیاید وجود برق در بدنه کولر می باشد که می تواند صدمات جبران ناپذیری و حتی مرگ را برای افراد ایجاد نماید. دلیل وجود برق در بدنه می تواند به دلیل اتصال داشتن سیم های رابط با بدنه و یا اتصال نداشتن سیم زمین به کولر آبی باشد که حتماً باید توسط تعمیرکار بررسی گردد.

💠شرایط نگهداری از کولر آبی در تابستان چیست؟

1) بررسی پوشال ها

اولین قدم بررسی پوشال ها می باشد. پوشال ها بعد از چند سال استفاده به دلیل داشتن املاح در آب نمی توانند هوا را به خوبی از خود عبور بدهند و این باعث می شود نتوانند به خوبی محیط را خنک کنند.

2) قراردادن سایه بان برای کولر

اگر می خواهید کولرتان خنک کنندگی بیش تری را داشته باشد می توانید از یک سایه بان استفاده کنید که در خنک کردن بسیار موثر می باشد.

3) تمیز کردن رسوبات

شما باید برای درست کار کردن کولر کف کولر را از کثیفی ها و رسوبات قبلی پاک نمایید. تمیزکردن لوله ها می تواند آب تمیز را به پمپ و پوشال ها برساند و عمر پمپ هم بیش تر خواهد شد.

4) تنظیم طبلک

قبل از زمانی که کولر خود را در تابستان روشن می کنید ابتدا آب موجود در کف کولر را چک نمایید. اگر طبلک خراب و یا شکسته باشد باید آن را عوض نمایید.

5) چک کردن واشر

قبل از این که کولر از آب پر شود باید شیر تخلیه را بررسی نمایید و مطمئن گردید که واشر آن سالم است. در صورتی که آب از کف کولر نشتی پیدا کند واشر آن باید عوض شود.

6) چک کردن شلنگ کولر

این موضوع هم مهم است که در مسیری که آب به کولر می رسد پارگی وجود نداشته باشد. در صورتی که جایی سوراخ شده باشد باید آن را عوض کنید و در زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.

💠شرایط نگهداری از کولر آبی در زمستان چیست؟

  1. شما در فصل زمستان باید آب کولر را بعد از خاموش شدن خالی نمایید و برای جلوگیری از زنگ نزدن آن را کاملاً خشک نمایید.
  2. می توانید برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل کولر پوششی محافظ بر روی آن قرار دهید تا با بارش باران و برف زنگ نزند.
  3. شیر اتصال شلنگ ورودی آب به کولر را ببندید تا آب نتواند وارد کولر شود.
  4. بخش ورودی داخلی کولر به داخل ساختمان را ببندید تا سرما وارد ساختمان نشود.

💠مراحل سرویس کولر آبی چیست؟

  1. مطمئن باشید که برق دستگاه قطع شده است. بعد می توانید مخزن آب کولر را خالی کرده و بخش هایی که نیاز به روغن کاری دارد را کاملاً روغن کاری نمایید.
  2. دقت کنید که در زمان سرویس کولرآبی در بخش کف کولر زنگ زدگی و یا پوسیدگی وجود نداشته باشد. اگر پوسیدگی را دیدید باید بخش پوسیده شده را تعمیر یا تعویض کرده و یا در صورت زنگ زدگی آن را زنگ بزنید.
  3. در محل آخر دریچه های داخلی کولر آبی را بپوشانید و در صورتی که نوع کانال کشی روکار بود باید با عایق مخصوص این کار پوشانده شود.
  4. جهت جلوگیری از صدمات کولر آبی در برابر برف و باران می توانید از محافظ های کولر آبی که جنس برزنت و ضدآب دارد استفاده نمایید.

💠آشنایی با بخش های کولر آبی جهت تعمیر و سرویس

1) دینام در کولر آبی

در کولرهای آبی کاردینام کولر آبی گردش هوا است. در زمان سرویس کردن کولر آبی باید از سلامت و تمیزی پمپ و دینام مطمئن شد و یاتاقان ها و پمپ و دینام را روغن کاری نمود.

2) موتور در کولر آبی

منبع تامین انرژی کولرهای آبی موتور کولر است که در صورت خراب شدن باید توسط متخصص تعمیر گردد. موتروهای کولر در دو دور تند و کند طراحی شده اند و در صورتی که دائم در دور تند باشد کولر و تسمه های آن فرسوده می شوند. پیشنهاد می گردد پس از هر بار سرویس نمودن موتور کولر آبی را تمیز کرده تا عمر آن نیز بیش تر شود.

3) پمپ در آب کولر

کار پمپ آب در کولرهای آبی انتقال دادن آب به داخل کولر و رساندن آن به پوشال ها و بخش های داخلی می باشد که می تواند آن را مرطوب نماید. نقش پمپ کولر آبی بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.

4) پروانه در کولر آبی

پروانه کولر آبی یک وسیله ای می باشد که با چرخیدن آن باد خنک به محل شما وارد شده و جای آن در بخش مخزن حلزونی در مرکز کولر می باشد. حتماً این بخش را درست تنظیم کنید زیرا مشکل در آن باعث لرزش در کولر شده و قدرت موتور را کم می کند.

5) تسمه در کولر آبی

تسمه کولر آبی قطعه ای می باشد که می تواند انرژی حرکتی را به پروانه کولر انتقال دهد و باعث چرخیدن آن گردد. در سروی کردن کولرآبی خود باید از سالم بودن قطعه تسمه مطمئن شوید زیرا به سرعت می پوسد.

6) جعبه تقسیم برق در کولر آبی

جعبه تقسیم برق در یک کولر آبی انرژی برق ورودی کولر را به قطعات کولر می رساند. وقتی که ما کولر را روشن و یا خاموش می کنیم در واقع ارتباط با جعبه تقسیم داریم. در تعمیر این قسمت بسیار مراقب باشید تا آب به آن نفوذ نکند.

7) شناور در کولر آبی

شناور کولر یکی از بخش های مهم در مکانیک کولر بوده که کار اصلی آن قطع و وصل شدن جریان آب به داخل تشتک می باشد. برخی از شناورها درجه بندی د ارند و مقدار آب وارد شده به کولر را تعیین می کنند.

8) سایر قطعات کولر آبی

سایرقطعات کولر آبی مانند بدنه کولر، پوشال ها، شیر تخلیه، دریچه ها و غیره از در صورتی که نیاز به سرویس و یا تعمیر داشته باشند باید بررسی گردند.

با توضیحاتی که به شما عزیزان در مورد تعمیر و سرویس کولر آبی دادیم در صورتی که نیاز به سرویس کولر منزل یا محل کارتان دارید می توانید به راحتی با شماره تلفن آن تماس گرفته و تعمیرکار متخصص را در تمام نقاط تهران در مکان خود داشته باشید. گروه تخصصی ” آچار” بهترین متخصصین را در سرویس و تعمیر انواع کولر آبی دارد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *