آشنایی با کولرهای سلولزی و مزایای آن=09101898030

آشنایی با کولرهای سلولزی و مزایای آن=09101898030

پیشنهاد می شود در صورتی که از کارهای فنی سررشته ندارید برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به وسائل تعمیراتی خود آن ها را به دست متخصصین بسپرید. تعمیرکاران آچار همواره در تمام مناطق تهران آمادگی خود را جهت همکاری و ارسال تعمیرکاران حرفه ای اعلام می دارد. کافیست با شماره تلفن آچار تماس حاصل نموده و از مشاوره های آن ها استفاده نمایید.

کولرهای سلولزی یکی از انواع سیستم های سرمایشی تبخیری می باشد که کارایی بهتری نسبت به کولرهای آبی پوشالی دارد. در این مطلب شما را با نحوه کار کولرهای سلولزی و ویژگی های آن آشنا می کنیم. کولرهای سلولزی و کولرهای آبی پوشالی هر دو از انواع سیستم های سرمایشی تبخیری هستند. این کولرها با عبور دادن باد و آب از روی واسط تبخیری، فضای خانه را سرد و خنک می کنند. انواع متعددی از واسط های تبخیری تولید می شود که بیشتر دو نوع آن در بازار ایران موجود است:

  • 🔵کولر آبی صنعتی مجهز به واسط تبخیری پوشال
  • 🔵کولر آبی صنعتی مجهز به واسط تبخیری پد سلولزی

⚪️ پوشال

👈کولرهای آبی پوشالی دارای واسط تبخیری پوشال هستند که بافتی غیرمنسجم همراه با ذراتی شکننده دارد. ذرات ریز این پوشال ها بافتی نامتراکم دارند و به همین دلیل به راحتی از بافت پوشال جدا شده و در هوا پخش می شوند. این ذرات ممکن است وارد مجاری تنفسی افراد شده و واکنش های آلرژیکی را به دنبال داشته باشند و یا موجب احساس سوزش چشم شوند.

👈یکی دیگر از عیوب کولرهای پوشالی عدم توانایی پخش یکنواخت آب است که این مساله بیشتر به علت ناهموار بودن سطح پوشال هاست. به همین دلیل اغلب مشاهده می شود که بخشی از پوشال کاملا خیس و پرآب است اما بخش دیگر آن خشک مانده است.

👈خشک بودن بخشی از پوشال موجب کاهش بازدهی کولر آبی شده و در نتیجه قدرت خنک کنندگی آن را به شدت کاهش می دهد. از طرفی خیس شدن بیش از حد بخشی از پوشال ممکن است موجب رشد انواع میکروب ها و آلوده شدن سطح پوشال شود. این آلودگی های موجود در ذرات نامتراکم پوشال ممکن است همراه با باد کولر وارد خانه شده و موجب مشکلات تنفسی و آلرژیک در ساکنین خانه شود.

⚪️پدسلولزی

👈پد سلولزی برخلاف پوشال ساختاری کاملا همگن و یکنواخت دارد و آب به صورت یکنواخت در آن توزیع می شود. در این نوع پدها هیچ قسمتی خشک نمی ماند و آب در آن انباشته نمی شود. وجود این ویژگی ها موجب قدرت خنک کنندگی بالاتر و در نتیجه کارایی بهتر این نوع کولرها نسبت به کولرهای آبی پوشالی می شود.

👈پدهای سلولزی ساختاری منسجم دارند که مانع از ایجاد هر نوع شکنندگی می شود. هوایی سردی که از کولرهای سلولزی وارد خانه می شود کاملا تمیز و فاقد هر گونه آلایندگی است.

👈برای کولرهای صنعتی پد سلولزی واسط تبخیری بهتری نسبت به پوشال است. در واقع کولرهای صنعتی جریان هوایی و باد قوی (حدودا 13000 تا 40000) دارند که می تواند موجب تخریب شدید پوشال شود و به همین دلیل کولرهای صنعتی اغلب مجهز به پد سلولزی هستند.

آشنایی با کولرهای سلولزی و مزایای آن

⬅️پدهای سلولزی در اندازه های متنوعی در بازار یافت می شود که این اندازه متناسب با ابعاد کولر طراحی شده است. پدهای سلولزی موجود در بازار اغلب کیفیت پایینی دارند و قدرت خنندگی کولر آبی را پایین می آورند. پدهای سلولزی اروپایی بهترین نوع پدهای موجود در بازار است که حدودا 5 سال کیفیت خود را حفظ می کنند.

⬅️واقعیت این است که پدهای سلولزی قیمت بیشتری نسبت به پوشال دارند اما در عوض کیفیت و دوام بسیار بالایی دارند و برخلاف پوشال نیازی به تعویض هرساله آن ها نیست. از طرفی پدهای سلولزی نسبت به پوشال ها آلودگی کمتری در هوای خانه وارد می کنند و انتخاب بهتری برای کولر آبی شما خواهند بود.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *