توصیه های مهم برای استفاده از کولر آبی 09194992983

توصیه های مهم برای استفاده از کولر آبی 09194992983

کولرهای آبی یکی از رایج ترین وسایل سرمایشی هستند که بیشتر برای مناطقی با آب و هوای خشک مناسبند. در این نوع کولرها تبخیر قطرات بسیار ریز آب موجب ایجاد سرما در فضای خانه می شود. کولرهای آبی ارزانتر از کولرهای گازی بوده و مصرف برق کمتری نیز دارند.شما در صورت هرگونه تعمیرات می توانید با گروه آچار در سراسر تهران تماس حاصل نمایید.

⬅️کولرهای آبی برای مناطق شرجی مانند شمال و جنوب کشور مناسب نیستند. از طرفی نصب این کولرها در شهرهای آلوده مانند تهران نیز توصیه نمی شود زیرا به دلیل رطوبت پوشالها، گرد و غبار و آلودگی های موجود در هوا را به خانه وارد می کنند. استفاده از کولر آبی می تواند منجر به سردردهای موقت، گرفتگی بینی، گلودرد، عطسه و سرفه شود که این مشکلات ناشی از عبور مواد آلوده کننده، ویروس ها و قارچ های موجود در هوا از طریق کولر آبی است.

توصیه های مهم برای استفاده از کولر آبی

  1. 🔵پوشال کولر آبی باید سالیانه تعویض شود و یا حداقل به صورت کامل و دقیق شسته شود. علاوه بر پوشال، سطوح داخلی و کف کولر را نیز بشویید.
  2. 🔵کمی محلول ضدعفونی کننده سانوسیل داخل آب مخزن کولر بریزید.
  3. 🔵بعد از اینکه کولر را کاملا تمیز کردید پمپ آب را به مدت 15 دقیقه روشن کنید تا پوشال های خشک کولر کاملا خیس و مرطوب شوند.
  4. 🔵یکی از مهمترین خطرات کولرهای آبی امکان برق گرفتگی در هنگام روشن کردن آنهاست. از طرفی کولرهای آبی به دلیل رطوبت همیشگی که دارند برق گرفتگی را بدتر می کنند. بنابراین در صورت خرابی کولر هیچگاه به تنهایی اقدام به تعمیر آن نکنید. بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. بدنه کولر آبی فلزی است و کمی بی احتیاطی می تواند منجر به برق گرفتگی شود.
  5. 🔵اگر به تازگی به خانه جدیدی نقل مکان کرده اید ابتدا باید به وسیله یک فاز متر از برق نداشتن بدنه کولر مطمئن شوید. برای تعویض پوشال کولر یا تعمیر برق کولر حتما برق اصلی ساختمان را قطع کنید.
  6. 🔵در طول روز به کولر استراحت دهید و آن را تمام مدت روشن نگه ندارید. بهتر است در ساعات روز کولر روی دور کند کار کند.
  7. 🔵با نصب سایبان بر روی کولر آبی مانع از تابش مستقیم آفتاب بر روی کولر آبی شوید.
  8. 🔵توصیه می شود کانال‌کشی کولرهای آبی از مسیرهای بسیار کوتاه انجام شود. اگر کانال کشی در بخش خارجی ساختمان است بهتر است با انجام عایق کاری مانع از گرم شدن کانال‌ها و به هدررفتن سرما شوید.

 

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *