چگونه پوشال کولر آبی را تعویض کنیم؟

تعویض پوشال کولر آبی

چگونه پوشال کولر آبی را تعویض کنیم؟


تعویض پوشال کولر آبی یکی از بخش های مهم در سرویس کولر آبی است که برای عملکرد بهتر کولر آبی و حفظ بهداشت و سلامتی ما نقش اهمیت زیادی دارد. در هنگام سرویس کولر آبی باید تمامی قطعات بررسی شود و در صورت نیاز تعمیرات انجام شود و پوشال کولر آبی نیز در زمان سرویس کردن حتما باید تعویض گردد. به طور کلی پوشال کولر آبی حداقل باید سالی یک یا دو بار تعویض شود که کار چندان سختی نیست و شما میتوانید خودتان این کار را انجام دهید. در این مطلب قصد داریم شما را با آسان ترین و بهترین روش برای عوض کردن پوشال کولر آبی آشنا کنیم.

🔶انواع پوشال کولر آبی

کولر آبی برای کارکرد خود به پوشش هایی پد مانند احتیاج دارد که در دو نوع پوشالی و سلولزی تولید میشود و شما میتوانید با توجه به نیاز خودتان یکی از این دو نوع پد را برای کولر آبی خود تهیه نمایید. پوشال کولر آبی پدهایی از جنس چوب هستند که آب را در خود ذخیره کرده و باد کولر را خنک میکنند. پدهای سلولزی کیفیت بالاتری نسبت به پدهای پوشالی دارند و طبیعتا گرانتر نیز هستند. این پدها دارای بافتی یکدست بوده و آب را به صورت یکنواخت جذب میکنند. همین ویژگی پدهای سلولزی موجب صرفه جویی در مصرف آب و برق شده و باد کولر آبی را نیز خنک تر میکند و به طور کلی کاهش هزینه ها را در پی خواهد داشت.

تعویض پوشال کولر آبی

🔶آیا میتوان پوشال کولر آبی را با پدهای سلولزی تعویض کرد؟

پاسخ مثبت است! شما میتوانید هر زمان که بخواهید پوشال های کولر آبی را با پدهای سلولزی تعویض نمایید تنها کافی است پدهای سلولزی با همان ابعاد پوشالهای کولر آبیتان بخرید و پس از درآوردن پوشالها این پدهای سلولزی را روی دریچه های کولر نصب نمایید. در واقع پوشال های آبی و پدهای سلولزی مشابه هم هستند اما تفاوت مهم آنها در کیفیت بالای پدهای سلولزی است. پوشال آبی حداکثر عمری دو ساله دارد اما پدهای سلولزی را میتوان برای چندین سال بر روی کولر آبی استفاده کرد. اگر میخواهید از پوشال برای کولر آبی خود استفاده کنید بهتر است سالی یک بار این پوشالها را تعویض نمایید اما ما توصیه میکنیم با استفاده از پدهای سلولزی هم در مصرف آب و برق خود صرفه جویی کنید و هم از باد خنک و مطبوع کولر آبی لذت ببرید.

🔶اهمیت تعویض به موقع پوشال کولر آبی

توصیه میکنیم پوشال های کولر آبی خود را حداقل سالی یک بار تعویض نمایید زیرا استفاده مجدد از پوشال های قدیمی مشکلات زیادی به همراه دارد. پوشال ها پس از مدتی کثیف شده و گرد و غبار زیادی به خود میگیرند و از طرفی املاح موجود در آب پس از مدتی بر روی این پوشال ها رسوب میکنند. استفاده از این پوشال های کثیف موجب آلودگی باد کولر شده و بوی نامطبوعی در آن ایجاد میکنند و از طرفی میتوانند به پمپ کولر آبی نیز آسیب وارد کنند. پوشال های کولر آبی به دلیل رطوبت دائمی کولر فضای مطلوبی برای رشد انواع میکروب ها هستند و با آلوده کردن آب میتوانند موجب بروز بیماری و آلرژی در ساکنین خانه شوند.

🔶تعویض پوشال کولر آبی

تعویض پوشال کولر آبی کار چندان سختی نیست و شما میتوانید بدون وجود ابزار خاص یا مهارت زیاد خودتان این کار را انجام دهید. برای این کار ابتدا باید دریچه های کولر را باز کنید که برای انجام آن باید دستتان را در بخش پایینی و بر روی دو برش موجود روی دریچه قرار دهید. دستتان را روی این دو برش گذاشته و دریچه را به سمت بالا فشار دهید تا درپوش حرکت کرده و خارج شود. درپوش ها را در جای دیگری قرار دهید و اگر روی بدنه کولر رسوب یا آلودگی هستید میتوانید آن را با یک برس و مقداری شوینده تمیز کنید. برای جدا کردن پوشال از دریچه ها نیز کافی است فنرهای نگهدارنده پوشال‌ها را به آرامی باز کرده و پوشال را خارج نمایید. حالا دریچه ها را با یک برس و شوینده به خوبی بشویید. قبل از نصب پوشال های تازه خریداری شده آنها را با کمی آب بشویید و سپس آنها را درون دریچه قرا دهید. بعد از قرارگیری صحیح پوشالها درون دریچه فنرهای نگهدارنده را روی پوشال‌ها بگذارید. پیش از نصب دوباره دریچه ها، بررسی موتور و پمپ کولر آبی را انجام دهید و در صورت لزوم قطعاتی مانند یاتاقان، پمپ کولر آبی، پروانه و تسمه را تعویض نمایید. پس از تکمیل سرویس کولر میتوانید دریچه ها را روی جای اصلیشان نصب کنید.

🔶نصب پدهای سلولزی برای کولر آبی

اگر قصد تعویض پوشالهای کولر آبی خود با پدهای سلولزی را دارید خودتان میتوانید دست به کار شوید. این کار بسیار آسان است و به هیچ ابزار خاصی احتیاج ندارید. تنها کافی است پدهای سلولزی متناسب با ابعاد کولر خود را انتخاب نمایید و پس از خارج کردن پوشالها این پدهای سلولزی را در دریچه ها جا دهید.

🔶چه زمانی پوشال کولر آبی را تعویض کنیم؟

بهترین زمان برای تعویض پوشال های کولر آبی زمانی است که میخواهید کولر را برای فصل تابستان آماده کنید که تقریبا در اواسط فصل بهار یعنی در ماه اردیبهشت باید انجام شود. برای سرویس تابستانی کولر آبی شما باید ابتدا تمامی قطعات کولر آبی را بررسی کرده و تعمیرات و تعویض های لازم را انجام دهید سپس میتوانید پوشال های جدید را برای دریچه های کولر آبی خود نصب نمایید. در هنگام سرویس تابستانی کولر آبی حتما موتور، پمپ آب و خازن موتور را بررسی کنید و بهتر است آنها را روغن کاری کنید. در صورت نیاز خازن موتور را تعویض نمایید تا موتور کولر آسیب نبیند.

🔶قیمت پوشال کولر آبی

همانطور که در بالا گفته شد دریچه های کولر را باید با پوشال یا پد سلولزی بپوشانید. دو برند زاگرس و سه گل مشهورترین برندها در تولید پوشال کولر آبی هستند که بسیار هم ارزان و باکیفیت هستند. هر چند پدهای سلولزی گرانتر از پوشال ها هستند اما کیفیت بالاتری نیز دارند.

🔶سخن پایانی

سرویس دوره ای کولر آبی بهترین راهکار برای اطمینان از سلامت قطعات آن است و بهترین زمان برای تعمیر قطعات و یا تعویض آنها است که از خرابی های آتی پیشگیری میکند. گروه حرفه ای آچار با بهره گیری از نیروهای حرفه ای در زمینه تعمیر انواع کولر آبی، سرویس دوره ای کولر آبی، تعویض قطعات و تمامی خدمات مربوط به کولر های آبی در خدمت شما عزیزان است.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *