انواع کولر گازی اسپلیت 09125014907

خنک نکردن کولر گازی

انواع کولر گازی اسپلیت 09125014907


کولر گازی اسپلیت یک چرخه تبرید تراکمی را به دو قسمت تقسیم کرده و یک قسمت آن در داخل محیط ساختمان و دیگری در بیرون از ساختمان و در هوای آزاد نصب می شود. با این کار قسمت پر سرو صدای سیکل یعنی کمپرسور، به بیرون از محیط ساختمان منتقل شده و تنها قسمت اوپراتور که وجود آن در داخل محیط ضروری می باشد، در داخل قرار می گیرد.

🔹اسپلیت دیواری (Wall Mounted)

اسپلیت دیواری تنوع ظرفیتی بالایی دارند که از 9000 تا 36000 BTU/h متغیر می باشد. برخی از این نوع اسپلیت ها مجهز به کمپرسور اینورتر با کمترین میزان مصرف هستند. در این نوع کولرگازی ها پنل داخلی ( اپراتور) بر روی دیوار قرار داده می شود و دلیل نامگذاری آنها نیز همین مساله است.

🔹داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی (Duct)

در این نوع کولرهای گازی اسپلیت، یونیت داخلی درون سقف کاذب نصب می شود. در این حالت دیگر نیازی به سیستم کانال کشی نخواهد بود. نصب داکت اسپلیت ها  مزایای مهم دیگری نیز دارد از جمله:

آزاد ماندن فضای دیوار

امکان تعبیه کویل آبگرم در یونیت داخلی

کاهش تعداد کندانسور ها و …

🔹اسپلیت ایستاده (Standing)

این کولرگازی ها یک بخش بیرونی و یک بخش داخلی دارند و از این جهت شبیه به اسپلیت های ساده هستند. مهمترین تفاوت اسپلیت های ایستاده با دیگر اسپلیت ها، توان بالای فن تعبیه شده در دستگاه داخلی و قدرت پرتاب باد آنهاست. این نوع اسپلیت ها بهترین انتخاب برای خنک کردن فضاهای بزرگ مانند سالن ها، اداره جات و مساجد هستند.

اسپلیت های ایستاده در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند. بعضی از این نوع اسپلیت ها خروجی و توزیع هوای کانالی دارند. در بعضی دیگر از اسپلیت های ایستاده دستگاه بیرونی تنها شامل کندانسور می شود و کمپرسور در قسمت داخلی دستگاه تعبیه شده است.

اسپلیت های ایستاده شبیه یک یخچال یا کمد بلند هستند و نامگذاری آنها نیز به همین دلیل است. اسپلیت های ایستاده به عنوان اسپلیت های کابینتی نیز شناخته می شوند.

🔹اسپلیت سقفی زمینی (Floor Ceiling)

یونیت داخلی این نوع کولرگازی ها را می توان روی زمین و در کنار دیوار قرار داد و یا آن را به شکل خوابیده به سقف نصب کرد.

🔹اسپلیت کاستی (Cassette)

این نوع اسپلیت ها درون سقف کاغذ نصب می شوند. اسپلیت کاشتی در قسمت وسط مکش دارد و در چهار جهت پرتاب باد دارد. این نوع کولر گازی ها برای مکان هایی با ارتفاع سقف زیاد مناسب بوده و بیشتر کاربرد تجاری و اداری دارد.

🔹سقفی دیواری (Wall Mounted Ceiling)

این نوع اسپلیت ها مانند نوع دیوای می باشند با این تفاوت که دریچه مکش آنها اریب است. همین ویژگی موجب شده است که بتوان پنل داخلی این کولرها را در بالاترین نقطه دیوار و مماس با سقف نصب کرد.

🔹کولر گازی مولتی پنل یا چند تکه (Multi Panel)

این نوع اسپلیت ها دارای یک دستگاه بیرونی چند تکه شامل کندانسور هوایی و کمپرسور هوایی و چند دستگاه داخلی متفاوت هستند. تعداد این دستگاههای داخلی ممکن است از 2 تا 100 عدد متغیر باشند.

اسپلیت هایی با بیش از 4 پنل داخلی، طراحی بسیار پیشرفته تری دارند و قابلیت کنترل مجزای هر دستگاه داخلی در آنها وجود دارد. سیستم این نوع اسپلیت ها به عنوان سیستم جریان مبرد متغییر (Variable Refrigerant Flow) یا VRF شناخته می شود.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *