نحوه شارژ کردن گاز کولر ماشین

نحوه شارژ کردن گاز کولر ماشین

⬅️کولر گازی ماشین ابزاری برای خنک کردن فضای داخل ماشین در فصل تابستان است. اگر کولر گازی ماشین شما خنک نمی کند یعنی وقت شارژ کردن گاز آن فرا رسیده است. در این مطلب قصد داریم شما را با کم هزینه ترین روش شارژ کردن گار کولر گازی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

⬅️از آنجایی که شارژ کردن گاز کولر گازی ماشین یک کار کاملا تخصصی است شما تنها در حد مراحل اولیه می توانید اقدام به تعمیر و شارژ کولر ماشین خود نمایید. اگر با این آموزش ها کولر گازی ماشین شما همچنان درست نشد یعنی دچار مشکلات فنی جدی تر شده و برای تعمیر آن باید به یک تعمیر کار ماهر مراجعه کنید.

⬅️اگر کولر گازی ماشین شما در فصل تابستان خنک نمی کند یا میزان خنکی آن کم است ابتدا باید دلیل آن را پیدا کنید. دلیل عمده و اصلی خنک نکردن کولر گازی ماشین، کم شدن گاز یا نبود گاز در سیستم کولر است.

⬅️در ادامه روش شارژ کردن گاز کولر گازی ماشین را برای شما آورده ایم. البته به شما توصیه می کنیم در صورتی که دانش و تخصص کافی در این زمینه ندارید بهتر است کار را به کاردان سپرده و از یک متخصص فنی کمک بگیرید.

⚪️برای شارژ گاز کولر ماشین دو روش کلی وجود دارد:

  • ▫️اضافه کردن گاز به کولر گازی ماشین
  • ▫️گاز کردن کولر گازی ماشین به صورت کامل

⚪️ابزار لازم برای گاز کردن کولر گازی ماشین:

  1. ▫️کپسول یک کیلویی گاز
  2. ▫️رابط شیلنگ
  3. ▫️گیج مانوفیلد
  4. ▫️کپسول ۱ کیلوی گاز R134 و شیلنگ مخصوص

⚪️نحوه اضافه کردن گاز

پیش از گاز کردن کولر گازی ابتدا باید مطمئن شوید کولر شما گاز دارد یا خیر.

👈برای این کار باید داخل موتور لوله و والف کولر را بررسی کنید. ابتدا این ناحیه را پیدا کنید. درپوش این ناحیه (آبی رنگ) را باز کنید. سپس به وسیله انگشت یا یک ابزار مناسب دیگر والف را فشار دهید. اگر در این حالت گاز با فشار بیرون آمد یعنی کولر گازی ماشین شما هنوز گاز دارد و تنها باید مقداری گاز به آن اضافه نمایید. اما اگر پس از فشار دادن والف گازی بیرون نزد یعنی گاز کولر گازی شما کاملا از بین رفته و سیستم نیاز به شارژ گاز کامل دارد.

حالت اول: اضافه کردن گاز

👈حالت اول یعنی سیستم شما هنوز گاز دارد اما گاز آن برای کارکرد کامل کولر و خنک کردن داخل ماشین شما کافی نیست. برای اضافه کردن گاز، باید ابتدا شیلنگ گیج را به والف متصل کنید. حالا پیچ شیلنگ نزدیک گیج را کمی باز کنید. این کار موجب خروج هوا از داخل شلینگ می شود. پیش از گاز کردن این کار را حتما باید انجام دهید تا حین گاز زدن هیچ رطوبتی وارد سیستم نشود.

👈در این مرحله باید شیر کپسول را باز کنید تا مقداری گاز به سیستم وارد شود. حالا شیر گیج را ببندید و کولر را روشن کنید. سرعت پنکه کولر گازی ماشین را روی تندترین حالت بگذارید. در این حالت به عدد روی گیج نگاه کنید. اگر عدد نشان داده شده بین ۳۵ تا  ۴۰psi است یعنی کولر گازی ماشین شما کاملا گاز شده است. اگر عدد نشان داده شده کمتر از این میزان بود باید مجددا شیر گاز را به آرامی باز کنید تا کمی گاز به سیستم وارد شود. این کار را آنقدر ادامه دهید تا عدد روی گیج به محدوده گفته شده برسد.

👈اگر در پایان کولر گازی شما همچنان به خنکی و سرمای ایده آل نرسید یعنی سیستم مشکلی جدی تر دارد. در این صورت بهتر است هر چه سریعتر به یک متخصص فنی مراجعه کنید.

1 Comment found

    اسماعیلی

    اسفند 11, 1397 @ 2:51 ق.ظ

    خدمات جالبی دارید

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *