همه چیز درباره کولر گازی های پرتابل

کولر گازی های پرتابل

همه چیز درباره کولر گازی های پرتابل


کولر گازی های پرتابل یا قابل حمل یکی از انواع کولرگازی های جدید هستند که به دلیل داشتن چهار چرخ در زیر آن به راحتی قابل جابجایی است و نصب و راه اندازی آن نیز بسیار آسان است. این کولرها ابعاد بسیار مناسبی دارند و برای قرارگیری در فضاهای کوچک بسیار مناسبند. این کولر گازی ها علاوه بر سرد کردن قابلیت گرمایش محیط را نیز دارند. در این مطلب سعی کردیم تمامی ویژگی ها، کاربردها، مزایا و معایب این نوع کولرگازی ها را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

🔷ویژگی های کولرگازی پرتابل

کولر گازی پرتابل معمولا دارای ارتفاعی در حدود 2 تا 3 بوده و برای ایجاد سرمایش و گرمایش لازم برای اتاق ها و فضاهای کوچک ( 20 تا 30 متر) بسیار مناسب است. این کولرها دارای لوله خروج آب هستند تا آب ناشی از تعرق کولر را به محفظه خاصی هدایت می کند و شما هر وقت بخواهید میتوانید آب درون محفظه را خالی نمایید اما در کولر گازی های اسپلیت این لوله آب را به خارج از دستگاه هدایت می کند. کمپرسور این دستگاه در محفظه داخلی تعبیه شده و دیگر هزینه ای جداگانه برای نصب آن نیاز نیست.

🔷کولر گازی پرتابل چگونه کار می کند؟

این کولر گازی های متحرک دارای یک کمپرسور و دو موتور هستند. یکی از این موتورها هوای گرم و دیگری هوای سرد را خارج میکند و بدین ترتیب سرمایش و گرمایش لازم را ایجاد میکند. جریان هوای گرم از طریق یک لوله خرطومی که در  قسمت بیرونی دستگاه قرار گرفته خارج میشود که باید هنگام قرار دادن پرتابل در اتاق این خروجی را در نظر بگیرید.

🔷کولر گازی پرتابل با اسپلیت ها چه تفاوتی دارد؟

مهمترین تفاوت کولر گازی پرتابل و اسپلیت ها قدرت سرمایش آنهاست. اسپلیت ها قدرت سرمایش و گرمایش قوی تری نسبت به پرتابل ها داشته و به همین دلیل برای فضاهایی با ابعاد بزرگ بهترین انتخاب هستند. مصرف برق اسپلیت ها کمتر از کولرهای پرتابل است و به دلیل نصب بر روی دیوار فضای کمتری را اشغال میکنند. از دیگر مزایای اسپلیت ها سرو صدای کمتر آنها نسبت به کولر گازی های پرتابل است. کولر های پرتابل متحرک هستند اما اسپلیت ها را باید بر روی دیوار نصب نمود که هزینه ای نیز به دنبال دارد.

🔷مزایای کولرهای گازی

این کولرگازی ها هوایی سرد و بسیار مطبوع تولید می کنند که فاقد رطوبت است. این کولرها مانع از ورود آلودگی های هوای بیرون به داخل خانه شده و هوایی سالم و دلپذیر در خانه ایجاد میکنند. این کولر ها متحرک بوده و برخلاف کولرگازی ها دیگر، هزینه ای برای نصب آنها پرداخت نخواهید کرد. برای کولر گازی ها و اسپلیت ها ابتدا باید محل مناسبی پیدا کرد و سپس کولر را نصب کرده و سیم کشی های برق جداگانه ای نیز برای آن انجام داد اما برای کولر گازی های پرتابل نیازی به هیچکدام از این کارها نیست. برای استفاده از کولر گازی های پرتابل تنها کافی است سیم آنها را به یک پریز برق وصل کنید و لوله خروج هوای داغ کمپرسور آن را به بیرون از خانه هدایت کنید.

🔷تجهیزات کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل دارای کنترل از راه دور و نمایشگر LCD بوده و میتوان جهت پرتاب باد آن را تغییر دارد. فیلترهای کولر گازی پرتابل قابل شسشتو و تعویض میباشند و هر زمان که لازم باشد میتوان فیلتر تازه ای برای آن خریداری نمود.

🔷معایب کولرهای گازی

یکی از مشکلات این کولرها صدای بلند آنهاست که مربوط به کمپرسور این کولرهاست. خوشبختانه این مشکل در کولر گازی های جدید پرتابل تا حدود زیادی رفع شده است. با عایق بندی مناسب در این کولرهای جدید سروصدای آنها بسیار کمتر شده است. از دیگر عیوب این کولر گازیها قدرت سرد کنندگی آنها برای متراژهای پایین تر از 30 متر است. در واقع این کولرها به دلیل داشتن کمپرسور کوچک قادر به خنک کردن خانه هایی متراژهای بزرگ‌تر نیستند.

🔷برندهای مشهور تولید کننده کولر گازی پرتابل

برندهای متنوعی از کولرگازی های پرتابل در بازار موجود است که از مهمترین آنها میتوان به کولر گازی های پرتابل مارک سامسونگ (SAMSUNG) ، گلدیران (LG)، گری (Gree)، جنرال (General)، اجنرال (OGeneral) و مدیا ( Midea) اشاره کرد.

1 comments found

    چنگیز

    تیر 28, 1401 @ 2:28 ق.ظ

    با سلام کولر گازی پرتابل suntec model: 11634 دارم که الان که تیرماه است دکمه HEATING را میزنم ، فقط چشمک زنه و باد نمیده بعضیا میگن سیستم گرمایش پرتابل ها در زمستان فعال میشود ، ایا درسته ؟ ممنون میشم در این خصوص راهنمایی کننید با سپاس

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *