چگونه از صدای کمپرسور سالم بودن از کولر گازی مطمئن شویم؟

خنک نکردن کولر گازی

چگونه از صدای کمپرسور سالم بودن از کولر گازی مطمئن شویم؟

یکی از روش های آسان برای اطمینان از سالم بودن کولر گازی، تست کمپرسور کولر گازی از روی صدای آن است. این تست که به آن Hammering می گویند در هنگام تعمیر کولر گازی و از روی صدایی که به وسیله کمپرسور کولر گازی تولید می شود قابل انجام است.

در این مطلب شما را با نحوه تشخیص سالم یا خراب بودن کولر گازی از روی صدای آن آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

⬅️پیش از انجام این تست باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید. قبل از انجام این تست صدا ابتدا باید تست سیم پیچ کمپرسور کولر گازی را انجام دهید و در صورتی که ترمینال کمپرسور یا همان سیم پیچ به بدنه متصل باشد یعنی کمپرسور سوخته و دیگر نیازی به انجام تست صدا نخواهید داشت.

⬅️اگر تست سیم پیچ مشکلی نداشت و کولر سالم بود باید به سراغ تست صدای کمپرسور کولر گازی بروید و با بررسی صدای آن از سالم بودن کمپرسور و کارکرد صحیح سیم پیچ و روتور کولر اطمینان حاصل کنید.

  • اولین کاری که باید انجام دهید جداسازی سیم های کمپرسور از بدنه است.

👈حالا میتوانید تست را انجام دهید:

  • ⚪️ابتدا کابل استارت را پیدا کرده و سوکت آن را از ترمینال کمپرسور جدا کنید. سپس کمپرسور کولر را با راه اندازی کولر یا با برق مستقیم روشن نمایید. اگر کمپرسور روشن نشد یعنی سوخته است و چاره ای جز تعویض کمپرسور و نصب بک کمپسور جدید نخواهید داشت.
  • ⚪️اگر کمپسور روشن شده اما صداهای عجیبی از آن شنیده می شود نشان دهنده خرابی روتور است. در این صورت هم چاره ای جز تعویض کمپرسور ندارید.

✅هنگام انجام تست صدای کمپرسور به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که انجام تست نباید بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد زیرا این مساله میتواند بسیار خطرناک باشد.

به طور کلی توصیه می کنیم اگر در زمینه تعمیر کولر گازی مهارت ندارید این تست را خودتان انجام ندهید و انجام این کار را به یک متخصص و تعمیر کار ماهر بسپارید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *