نصب وتعمیر پمپ آب خانگی 09122030979

روش های کاهش صدای پمپ آب خانگی

نصب وتعمیر پمپ آب خانگی 09122030979


ساختمان ها و آپارتمان های چند طبقه به دلیل کاهش فشار آب نیاز به نصب پمپ آب خانگی دارند اما سر و صدای زیاد آن هر کسی را آزار می دهد. صدای زیاد پمپ آب خانگی می تواند به دلایل چون نامرغوب بودن پمپ، صاف نبودن محل استقرار پمپ، مشکلات فنی پمپ و… باشد که باید نسبت به عیب یابی و تعمیر پمپ آب اقدام کرد. پمپ آب برای کار کردن و روشن شدن یک صدای کوچک از خود ایجاد می کند اما اگر سر و صدای زیادی داشته باشد باید به فکر روش های کاهش صدای پمپ آب خانگی توسط تعمیر پمپ یا عایق بندی محیط پمپ باشید.

اگر پمپ خانگی شما از ابتدا سر و صدای زیادی داشته مسلما از پمپ آب جتی استفاده می کنید و نیاز به تعویض پمپ آب دارید. اما در صورتی که بعد از چند وقت سر وصدای زیادی از پمپ آب خانگی به گوشتان می رسد باید نسبت به تعمیر پمپ آب یا عایق بندی محیطی که پمپ آب در آن قرار دارد اقدام کنید. شما می توانید با گرفتن شماره تماس لوله کش ساختمان تاسیسات آچار سریعا مشکل سرو صدای پمپ را رفع کنید.

🔶دلایل سر و صدای زیاد پمپ آب خانگی

  1. نا مرغوب بودن پمپ آب
  2. وجود صدای محرک پمپ  که شامل تجهیزات انتقال نیرو می باشد
  3. ارتعاشات حاصل از پمپ و موتور
  4. مشکلات اجزا هیدرولیکی داخل پمپ
  5. میزان نبودن و صاف نبودن محل استققرار پمپ
  6. سایر موارد( مانند محیط، لوله کشی و …)

🔶تعویض پمپ آب به دلیل سر و صدای زیاد پمپ

یکی از عوامل اصلی ایجاد سر وصدای زیاد پمپ استفاده پمپ آب های قدیمی است. انواع مختلفی از پمپ آب خانگی در بازار موجود است. با وجود اینکه پمپ های آب قدیمی فشار زیادی دارند اما در عین حال سر و صدای زیادی دارند بنابراین در انتخاب و نصب پمپ آب خانگی دقت کنید.

  1. پمپ آب جتی دارای فشار و داوم زیاد و در عین حال سر و صدای زیاد
  2. پمپ آب بشقابی دارای کمترین صدا

در صورتی که پمپ آب خانگی شما از نوع جتی است مسلما تنها راه کاهش سر و صدای پمپ آب تعویض پمپ است. با خرید یک پمپ بشقابی یا پمپ آب پروانه ای می توانید سر و صدای کمتری را تحمل کنید.

برای تعویض پمپ آب خانگی خود بهترین راه این است که متراژ مورد نظر مصرف خود را محاسبه و بر حسب نیاز خود اقدام کنید. ولی در هر صورت توصیه می شود اگر برای خانه های دو تا 4 طبقه نیاز به پمپ آب خانگی دارید این پمپ را از نوع بشقابی انتخاب کنید.

🔶روش های کاهش صدای پمپ آب خانگی

نصب پمپ آب به صورت استاندارد

  1. محل تانکر و پمپ آب ترجیحا مکانی باشد که نزدیک به دیوار منزل و مکان استراحت نباشد.
  2. سعی کنید محیطی که پمپ آب قرار دارد را کاملا عایق بندی کنید تا باعث کاهش صدای پمپ آب تا 80 درصد شوید.
  3. سرویس دوره ای و بازدید فصلی از پمپ آب خانگی را فراموش نکنید.
  4. پمپ آب را در شرایط نرمال و صاف قرار دهید.

تعمیر پمپ آب خراب

در صورتی که از ابتدا صدای زیادی از پمپ آب خانگی شما می آمد مسلما پمپ آب قدیمی و از نوع جتی است و باید نسبت به تعویض پمپ آب اقدام کنید. اما اگر به مرور زمان سر و صدای زیادی از پمپ آب ایجاد شده است حتما با مشکل فنی و خرابی پمپ مواجه شده اید که باید سریعا نسبت به تعمیر پمپ آب اقدام کنید.

برای تعویض و یا تعمیر پمپ آب بهتر است از شرکت های معتبر چون تاسیسات آچار کمک بگیرید. کافیست با شماره تلفن ما تماس بگیرد تا سریعا لوله کش ساختمان به محل اعزام شود.

🔶استفاده از عایق های صوتی مقاوم و مناسب

عایق های صوتی به پوششی گفته می شود که در دیوارها، کف و سقف محیطی که پمپ آب در آن نصب می شود قرار می دهند. جنس عایق های صوتی از نوع فوم است و  بهترین و جدیدترین نوع این عایق ها با داشتن روکش چسب مخصوصی به نام STI و با بهره مندی از بهترین و به روزترین تکنولوژی ساختاری در فوم هستند که اجازه انتقال صدا به بیرون را نمی دهند.

در صورتی که قبلا عایق بندی دیوار، کف و سقف محل نصب پمپ آب را انجام نداده اید بهترین نوع عایق بندی به منظور کنترل صدا انجام نداده اند از نوع چسب دار باشد.

انواع مختلف عایق صوتی در بازار

  1. عایق های صوتی شانه تخم مرغی
  2. عایق های صوتی دو طرفه که در یک طرف چسب دارند ( مناسب برای استفاده  برای محیط هایی که در جوار با همسایه هستند)
  3. پنل های صوتی پلی یورتان
  4. عایق های صوتی ساده
  5. فوم های صوتی ساده پلی اتیلن
  6. عایق های صوتی لوله ای( که برای پوشش لوله ها هستند)

🔶تعویض پمپ آب قدیمی با یک پمپ آب کم صدا

در صورتی که پمپ آب قدیمی از همان ابتدای نصب سر و صدای زیاید ایجاد کرده است باید نسبت به تعویض پمپ آب اقدام کنید. پمپ آب جتی برای ساختمان های چند طبقه است که نیاز به پمپاژ آب دارد به همین دلیل سر و صدای زیاد دارد.

با وجود قدرت پایین پمپ آب بشقابی نسبت به پمپ جتی اما این روزها خواهان زیادی دارد زیرا سر و صدای آن کم است. اما نصب پمپ آب خانگی نیم اسب و  یا به اصطلاح بی صدا نیز در این روزها توجه زیادی را به خود جلب کرده است. به زبان ساده این پمپ تنها مناسب مصارف یک واحد ساختمان است و نمی توان قدرت زیادی از این پمپ را انتظار داشت.  پمپ های نیم اسب خانگی نهایتا 40 تا 110 متر را می توانند پوشش دهند.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *