نصب پمپ آب ..09125014907

نحوه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن

نصب پمپ آب ..09125014907

بهترین راه حل به منظور کاهش فشار آب در ساختمان های متراکم و آپارتمان ها نصب پمپ آب خانگی است. با نصب پمپ آب خانگی به راحتی تمامی طبقات آپارتمانی می توانند از آب با فشار زیاد بهره مند شوند. انواع پمپ آب خانگی در بازار موجود است که شما با توجه به نیاز و ظرفیت خود می توانید اقدام به خرید پمپ آب و قرار دادن آن در هر مکانی حتی بالای پشت بام کنید. در صورتی که بنا به دلایلی چون کمبود فضا، بودجه انجام کار و … امکان نصب پمپ به همراه مخزن را ندارید می توانید به راحتی پمپ آب خانگی بدون مخزن را در ساختمان نصب کنید.

انواع پمپ آب خانگی

در بازار انواع پمپ آب خانگی چون پمپ آب جتی، پمپ آب بشقابی و حتی پمپ آب پروانه ای وجود دارد که همگی در رده پمپ های محوری، پمپ های شعایی و محیطی قرار دارند.

از لحاظ قدرت پمپ های آب خانگی به پمپ های کوچک آپارتمانی، پمپ آب نیم اسب بخار، پمپ آب یک اسب بخار، پمپ آب یک و نیم اسب بخار و بوستر پمپ آب دسته بندی می شوند که گزینه آخر مخصوص ساختمان های متراکم است.

پمپ های آب آپارتمانی از جمله پمپ های آب بدون مخزن هستند که قابلیت نصب در ساختمان ها را دارند و اکثرا از نوع نیم اسب بخار می باشند.

معایب نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن

کاهش عمر مفید پمپ آب خانگی

هنگامی که شما از پمپ آب خانگی با مخزن استفاده می کنید به طور معمول مخزن پر از آب می شود و با هر دفعه باز و بستن شیر آب پمپ آب ساختمان دائما خاموش روشن نمی شود. این کار تا زمانی رخ می دهد که فشار پمپ آب خانگی کم نشود از آب ذخیره شده پمپ استفاده می کند.در صورتی که با نصب پمپ آب بدون مخزن با هر بار باز و بستن شیر آب در ساختمان مدام شاهد خاموش و روشن شدن پمپ آب خواهیم بود و همین باعث زود خراب شدن پمپ آب می شود.

در صورت نیاز به نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن می توانید برای کنترل میزان فشار پمپ آب خانگی از ست کنترل استفاده کنید. این ست در یک بازه فشار تنظیم شده وارد عمل می شود و تا زمانی که فشار آب در ساختمان به حد مینیموم نرسد پمپ را روشن نمی کند. از این طریق فشار مضاعف کمتری بر روی پمپ آب وارد می شود.

عدم دسترسی به آب ذخیره شده در هنگام قطع آب

با نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن هنگام قطعی آب شما نمی توانید از آب ذخیره شده داخل مخزن استفاده کنید. حتی در مواقعی حاد چون خاموش شدن پمپ، سوختن پمپ آب هم شما نمی توانید از آب ذخیره شده استفاده کنید زیرا مخزنی در کار نیست.

جریمه شدن ساختمان توسط شرکت آب و فاضلاب شهری

بر طبق بند ۲-۳۴-۴ آیین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه‎های آب و فاضلاب کشور نصب پمپ آب بدون مخزن تخلف است. با نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن مستقیما پمپ آب ساختمان با فشار زیاد تمامی آب اصلی خیابان را به داخل ساختمان مکش می کند و علاوه بر آن باعث کاهش فشار آب همسایگان می شود.

می توانید مقاله مرتبط زیر را هم مطالعه نمایید:

دلیل کار نکردن پمپ آب هنگام قطع نبودن برق

نحوه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن

ابزار مورد نیاز به منظور نصب پمپ آب خانگی

  1. لوله آب با قطر مناسب
  2. مهره و ماسوره
  3. شیر یک طرفه
  4. ست کنترل

اقدامات لازم قبل از نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن

  1. مکان نصب پمپ آب خانگی باید سرپوشیده و به دور از نور خورشید باشد.
  2. سطح زیرین پمپ آب خانگی باید صاف و یکدست باشد.
  3. در صورتی که پمپ آب خانگی بیش از نیم اسب بخار قدرت دارد، بهتر است مکان نصب پمپ عایق کاری صوتی داشته باشد تا صدای پمپ سبب سلب آسایش ساکنین نشود.

مراحل نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن

  1. به منظور نصب پمپ آب خانگی کافیست پمپ آب را در مسیر جریان لوله اصلی آب ساختمان قرار دهید.
  2. حال لوله آب هم قطر یا حتی قطورتر از دهانه ورودی پمپ آب را با کمک مهره و ماسوره از یک طرف به لوله اصلی آب و از طرف دیگر به ورودی پمپ آب خانگی وصل می کنیم.
  3. سپس بعد از خروجی پمپ آب خانگی شیر یک طرفه را نصب می کنیم تا در زمان خاموش بودن پمپ آب خانگی از برگشت آب به داخل پمپ جلوگیری کند.
  4. حال نوبت اتصال ست کنترل می رسد که باید آن را بعد از مخزن تحت فشار پمپ بر روی خط لوله آب خروجی از پمپ وصل کنیم.
  5. سپس لوله خروجی از پمپ آب خانگی را به لوله اصلی ورودی آب ساختمان وصل می کنیم که این لوله ها را نیز با کمک مهره و ماسوره به یکدیگر متصل می کنیم.

نتیجه گیری :

پمپ آب خانگی بدون مخزن با وجود هزینه نصب کمتر و کاهش هزینه خرید دارای معایبی چون کاهش عمر مفید، عدم دسترسی به آب ذخیره و حتی جریمه شدن ساختمان توسط شرکت آب و فاضلاب دارد. نصب پمپ بدون مخزن خیلی ساده است و تنها نیاز به لوله کشی پمپ آب خانگی دارد و نیازی به تعبیه مخزن و انجام لوله کشی مورد نیاز برای نصب آن نیست.

Summary
نحوه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن
Article Name
نحوه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن
Description
در صورتی که بنا به کمبود فضا، بودجه انجام کار و ... امکان نصب پمپ آب خانگی به همراه مخزن را ندارید می توانید پمپ آب خانگی بدون مخزن را در ساختمان نصب کنید.

5 comments found

    حمید سوزنده

    اسفند 14, 1398 @ 5:25 ب.ظ

    با سلام وعرض ادب و احترام
    بنده چند تا سوال دارم
    1-آیااستفاده از پمپ خانگی (نیم اسب)بدون مخزن فشار آب بیشتر میشه یا با مخزن؟
    2-آیا ست کنترل همان اتوماتیک میباشد؟
    3-شیر یک طرفه را در ورودی آب به پمپ وصل میکنیم یا در خروجی آب از پمپ ؟چون بنده یک عددپمپ خریده ام فروشنده گفته شیر یک طرفه رادر ورودی اب به پمپ وصل کنید. با تشکر فراوان

    حسین اسماعیلی

    اسفند 16, 1399 @ 10:28 ق.ظ

    سلام دوست گرامی شما می توانید با متخصصین “آچار” تماس بگیرید.

    مهندس

    مرداد 3, 1401 @ 5:49 ب.ظ

    عجیبه شما که هیچ تخصصی نداری و نمیتونی جواب سوال بدی چرا مطالب کپی میکنی و میاری توی سایت میزاری!؟؟

    سیستانی

    شهریور 6, 1401 @ 11:49 ب.ظ

    سلام.جواب سوال یک.اگر ست کنترل نصب شود.احتیاج به منبع ندارد.۲.بله۳.شیر خودکار در ورودی اب نصب میشود.

    سجاد اناری

    اسفند 22, 1401 @ 2:57 ق.ظ

    سلام دوستان. اول از همه مخزن منظور تانکر ذخیره ی آب هستش.نه منبع انبساط روی پمپ.
    دوم اینکه ست کنترل خودش شیر یکطرفه داره ولی بنابر احتیاط شیر یکطرفه نصب میکنیم و همیشه ورودی پمپ نصب میکنیم.
    سوم اینکه اتوماتیک مکانیکی همراه با مخزن تحت فشار یا منبع انبساط روی پمپ باید نصب بشه و فشار و اتوماتیک رو بالانس و تنظیم کنه.ولی ست کنترل برد الکترونیکی داره که هوشمندانه خودش تشخیص میده کی قطع و وصل کنه و دیگه نیازی به مخزن انبساط و پنج راهه و گیج فشار و.‌.. نداره

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *