دستگاه لوله بازکنی با فنر چیست و چگونه کار می کند؟..09101898030

دستگاه لوله باز کنی با فنر چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاه لوله بازکنی با فنر چیست و چگونه کار می کند؟..09101898030


شاید هر کدام از شما برچسب هایی زیادی به نام لوله بازکنی و تخلیه چاه و فاضلاب دیده باشید. با اینکه چنین تبلیغاتی به صورت برچسب اعتماد نکنید اما حاکی از معظلی بزرگ به نام گرفتگی لوله فاضلاب، توالت، ظرفشویی است.(09101898030) خانم های خانه دار علاوه بر نظافت ساختمان با مشکل گرفتگی لوله ها و فاضلاب مواجه هستند که بهترین راه حل استفاده از دستگاه لوله بازکنی با فنر است. برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب روش های زیادی چون محلول های شیمیایی و تلمبه هوا و تراکم هوا وجود دارد اما به نوعی بهترین روش همان لوله بازکنی با فنر است.

دستگاه لوله باز کنی با فنر مجهز به فنری بین 3 تا 10 متر است که با وارد کردن فنر داخل لوله فاضلاب به هنگام رسیدن به محل گرفتگی سریعا آنرا بیرون می کشد. البته کار کردن لوله بازکنی با فنر به این سادگی هم نیست و کاملا کار تخصصی است از این رو برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب و تخلیه چاه فاضلاب بهتر است با شماره تلفن تاسیسات آچار تماس بگیرید.

🔵هنگام گرفتگی لوله ها چکار کنیم؟

با گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه حتی امکان نشتی سینک ظرفشویی و سر ریز شدن آب به داخل آشپزخانه وجود دارد. حتی تصور آن هم سخت است که لوله فاضلاب دستشویی گرفته شود و مدفوع و ادرار از توالت بیرون بریزد. در این هنگام دو روش برای رفع گرفتگی لوله ها وجود دارد.

  1. برطرف کردن رفع گرفتگی با محلول های شیمیایی
  2. استفاده از ابزارهای مکانیکی مانند فنر برای باز کردن راه فاضلاب

سینک ظرفشویی و دستشویی ممکن است به دلایلی چون تجمع چربی و خرده مواد غذایی گرفته شود در این صورت شاید خیلی از مردم رفع گرفتگی را با محلول شیمیایی انجام دهند. استفاده از روش محلول شیمیایی هم به دلیل بوی بد و مواد شیمیای می تواند منجر به پوسیدگی لوله ها شود بنابراین گزینه مناسبی نیست از این بهتر است از روش های لوله بازکنی چون فنر استفاده کنید.

🔵فنر لوله بازکنی چیست؟

فنری بلند با انعطاف بالا از جنس فولاد حدود 100 سانتی متر که در یک طرف سر فنر و در طرف دیگر دسته وجود دارد. فنر لوله بازکنی می تواند هر مانعی را از سر راه خود بردارد و در عین حال بدون اینکه آسیبی به لوله کشی ساختمان بزند گرفتگی های لوله را برطرف کند.

در بیشتر مواقع از فنر لوله بازکنی به منظور باز کردن توالت‌های ایرانی، ظرفشویی و لوله ساختمانی استفاده می‌شود، معمولاً در مورد توات فرنگی بهتر است از دستگاه تراکم هوا و یا فنرهای مخصوص توالت فرنگی استفاده شود تا جداره آن آسیب نبیند.

🔵انواع فنر

دو نوع فنر دستی و الکتریکی در بازار موجود است که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. به طور معمول از فنر دستی برای گرفتگی جزئی و از فنر برقی برای رفع گرفتگی های حاد استفاده می شود.

🔵نحوه کار کردن با فنر دستی

فنر دستی یک فنر باریک و طویل به اندازه 100 سانتی متر و از جنس فولاد است. شما برای باز کردن گرفتگی های معمولی خودتان می توانید از فنر دستی استفاد کنید. هنگامی که لوله به شکل U است کافیست زمان رسیدن فنر به آن و در صورت احساس فشار دستگیره را خم کنید تا شکل تخلیه را تنظیم کند. توجه داشته باشید که هنگام کار کردن با فنر دستی از دستکش استفاده کنید و هر ثانیه یک بار فنر را به عقب و جلو حرکت دهید تا به محل گرفتگی لوله ضربه وارد شود.

فنر دستی

🔵نحوه کار کردن با دستگاه فنر برقی

فنر برقی با نیروی برق کار می کند و مانند یک مته پرقدرت می تواند فنر را با فشار بالا وارد لوله کند. زمانی که فنر دستی با نیروی دست جواب نمی دهد بهتر است برای رفع گرفتگی لوله ها از فنر برقی استفاده کنید.

فنر برقی برای عمق های بالای ده متر استفاده می شود و نحوه کار کردن با فنر برقی تنها توسط افراد متخصص جایز است. نیروی مورد نیاز برای راه‌اندازی و چرخش فنر به وسیله موتور متصل به برق آن ایجاد می‌شود و معمولاً سر فنر با توجه به نوع و میزان گرفتگی عوض می‌شود و متناسب با آن می‌توان از سر فنرهای متفاوتی استفاده نمود.

انواع سر فنر برقی

  1. سر فنر الماسی
  2. سر فنر اسیدی
  3. سر فنر نیزه‌ای
  4. سر فنر برس‌دار
  5. سر فنر کوزه‌ای
  6. سر فنر چاقویی
  7. سر فنر ابزارگیر
  8. سر فنر میله فنری
نحوه کار کردن با دستگاه فنر برقی

🔵مزایای استفاده از دستگاه فنر زنی لوله بازکنی

لوله باز کنی با فنر جایگزین خوبی برای محلول های اسیدی محسوب می شود تا علاوه بر سرعت بالا در رفع گرفتگی مانع از پوسیدگی و سوراخ شدن لوله ها می شود.

  1. سایز و اندازه دستگاه کوچک و به راحتی قابلیت حمل کردن دارد.
  2. برای روشن کردن دستگاه تنها کافی است که آن را به برق شهری وصل کنید.
  3. دستگاه لوله باز کنی با فنر یک محفظه برای جمع کردن فنر دارد.
  4. باز کردن گرفتگی‌های شدید نیز با این دستگاه امکان‌پذیر است.
  5. برای سهولت کار با دستگاه لوله باز کنی با فنر، سر فنرهای متعددی طراحی شده است.
  6. امکان استفاده از این دستگاه برای باز کردن لوله‌های بلند و طولانی نیز وجود دارد.
  7. سرعت استفاده از دستگاه لوله باز کنی با فنر بسیار بیشتر از سایر روش‌ها است.

🔵نکاتی که قبل از کار کردن با فنر لوله بازکنی باید انجام دهید

  1. توصیه می‌شود بدون اطلاع از نحوه کار با دستگاه لوله باز کنی با فنر هیچ‌گاه اقدام به استفاده از آن نکنید.
  2. کار با فنرهای لوله بازکنی بسیار خطرناک و ممکن است که موجب آسیب به شما و یا خراب شدن لوله‌ها شود.
  3. به هیچ وجه بدون دستکش از دستگاه لوله بازکنی با فنر استفاده نکنید، چون ممکن است موجب بریدگی و آسیب جدی به دستتان شود.
  4. انواع فنرهای لوله بازکنی هر کدام برای عمق‌های متفاوتی تعبیه شده‌اند و باید با توجه به عمقی که گرفتگی در آن ایجاد شده از ۳ متر تا ۱۰ متر انتخاب شوند.
  5. بعد از انتقال فنر به داخل لوله زمانی که متوجه شدید به بخش گرفته رسیدید، باید شروع به چرخاندن فنر کنید.
  6. برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی بهتر است که از فنر مخصوص آن استفاده شود، زیرا استفاده از فنرهای عادی برای باز کردن لوله‌ها که معمولاً انعطاف کمتری هم دارند می‌تواند موجب آسیب به دیواره توالت فرنگی شود.
  7. انتخاب سر فنر مناسب اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل باید به این مورد نیز توجه شود.
  8. استفاده از دستکش در هنگام کار با دستگاه لوله باز کنی با فنر امری واجب و ضروری است.
  9. قبل از شروع کار با لوله باز کنی با فنر حتما با افراد متخصص مشاوره داشته باشید.
  10. توجه داشته باشید که عدم آگاهی شما در مورد کار با فنر می‌تواند به جای کشیدن مواد گرفتگی به بیرون، بیشتر آن‌ها را به قسمت عمیق‌تر لوله انتقال دهد. پس فراموش نکنید که در گرفتگی‌های شدید حتماً از افرادی متخصص کمک بگیرید.
  11. به هیچ عنوان از افرادی بی‌تجربه برای باز کردن لوله‌ها کمک نگیرید.

Summary
لوله بازکنی با فنر
Article Name
لوله بازکنی با فنر
Description
برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب روش های زیادی چون محلول های شیمیایی و تلمبه هوا و تراکم هوا وجود دارد اما به نوعی بهترین روش همان لوله بازکنی با فنر است.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *