تعویض آب بند(بوگیر) توالت فرنگی 09101898030

نحوه تعویض آب بند توالت فرنگی

تعویض آب بند(بوگیر) توالت فرنگی 09101898030


حلقه آب بند توالت فرنگی جسمی پلاستیکی یا برخی اوقات از جنس موم است که مابین لوله فاضلاب توالت فرنگی و لوله فاضلاب قرار می گیرد. حلقه آب بند توالت فرنگی باعث جلوگیری از ریختن آب فاضلاب و انتشار گازهای فاضلاب به بیرون می شود و هنگام نشتی آب فاضلاب و جابجایی توالت فرنگی نیاز به تعویض آب بند توالت فرنگی است. اگر با خواندن این مقاله می توانید حلقه آب بند قدیمی را برداشته و حلقه آب بند جدید نصب کنید دیگر نیازی به لوله کش نیست اما اگر نمی توانید این کار را انجام دهید قبل از وارد کردن خسارات بیشتر بهتر است با لوله کش تماس بگیرید.

نصب توالت فرنگی توسط لوله کش با دقت انجام می شود و در آن قطعات با دقت باید نصب شود. حلقه آب بند توالت فرنگی اگر به خوبی نصب نشود امکان خروج آب فاضلاب و انتشار بوی بد فاضلاب داخل دستشویی وجود دارد. بهتر است هنگام نصب حلقه آب بند توالت فرنگی با لوله کش ساختمان سایت آچار تماس بگیرید.

🚽حلقه آب بند توالت فرنگی چیست؟

حلقه آب بند قطعه ای ما بین توالت فرنگی و لوله فاضلاب دستشویی است. وظیفه حلقه جلوگیری از نفوذ آب فاضلاب توالت فرنگی به خارج است. همچنین حلقه آب بند از پخش شدن بوی بد فاضلاب از توالت و مسیر فاضلاب آن به بیرون پیشگیری می کند.

🚽زمان تعویض حلقه آب بند توالت فرنگی

حلقه آب بند توالت فرنگی به زودی خراب نمی شود و این قطعه 20 الی 30 سال بدون نیاز به تعویض استفاده می شود. زمان تعویض این قطعه به هنگام نشتی آب و خروج گازهای فاضلاب و جابجا کردن توالت فرنگی فرا می رسد.

🚽تعویض حلقه آب بند توالت فرنگی هنگام نشتی آب و خروج گازهای فاضلاب

هنگام مشاهده موارد زیر زمان تعویض حلقه آب بند فرا رسیده است.

  1. خروج آب از زیر توالت فرنگی هنگام استفاده از فلاش تانک
  2. خروج بوی بد فاضلاب از زیر توالت فرنگی

در برخی اوقات با شل شدن پیچ های نگه دارنده توالت فرنگی امکان نیاز به نصب حلقه آب بند توالت فرنگی وجود دارد که البته با سفت کردن پیچ ها تا حدودی مشکل حل می شود.

🚽جابجا کردن توالت فرنگی

برخی اوقات برای بازسازی و تعویض سیستم فاضلاب ساختمان نیاز به برداشتن و جابجا کردن توالت فرنگی است. در این مواقع بهتر است با نصب مجدد توالت فرنگی حتما حلقه آب بند قدیمی را برداشته و حلقه آب بند جدید را نصب کنید.

حتی هنگام گرفتگی لوله فاضلاب توالت فرنگی نیاز به برداشتن توالت است که در این مواقع با نصب مجدد توالت فرنگی نیاز به نصب قطعه جدید حلقه آب بند است.

🚽نحوه تعویض آب بند توالت فرنگی

زمان تعویض به موقع حلقه آب بند توالت فرنگی می تواند مانع از صرف وقت و هزینه های بیشتر در هنگام نم زدگی شود. بنابراین اگر خودتان می توانید حلقه را عوض کنید یا با لوله کش تماس بگیرید.

فراموش نکنید که تعویض حلقه آب بند اگر به خوبی انجام نشود امکان ترک خوردن مخزن توالت فرنگی وجود دارد.

مرحله اول برداشتن حلقه آب بند توالت فرنگی

  1. شیر فلکه اصلی آب ساختمان را ببندید.
  2. به منظور تخلیه کامل آب داخل مخزن و کاسه توالت از فلاش تانک آن برای یک تا دو مرتبه استفاده کنید.
  3. برای خشک کردن کامل کاسه و مخزن توالت از یک اسفنج یا پارچه استفاده کنید تا حدی که هیچ آبی درون مخزن و کاسه توالت باقی نماند.
  4. پوشش بالای پیچ های نگه داره کاسه توالت به کف زمین را برداشته و پیچ ها را باز کنید. برای انجام این کار از انبردست استفاده کنید.
  5. سیستم آب تغذیه کننده توالت فرنگی را قطع کنید.
  6. حال با انجام تکان هایی به جلو و عقب سعی کنید توالت فرنگی را از درون حلقه آب بند زیر آن جدا کنید.
  7. اکنون می توانید توالت را کاملا از جای خود بلند کرده و با استفاده از کاردک و یا هر جسم تیز دیگر تمامی قسمت های باقی مانده آب بند را از کف زمین جمع کنید.

مرحله دوم نحوه نصب حلقه آب بند توالت فرنگی

  1. نوبت به نصب آب بند جدید در محل مورد نظر می رسد، پس به این منظور حلقه آب بند را دقیقا بر روی لوله تخلیه فاضلاب موجود در کف سرویس بهداشتی قرار دهید.
  2. مراقب باشید که آب بند را از طرفی که برجستگی آن رو به خارج است در بالای خروجی قرار دهید.
  3. توالت فرنگی را برداشته و در بالای حلقه آب بند قرار دهید. برای کسب اطمینان از صاف بودن توالت و فرو رفتن کامل لوله خروجی زیر توالت در داخل حلقه آب بند می تواند بر روی آن بنشینید.
  4. از تراز بودن توالت مطمئن شوید تا در ادامه کار به مشکل برنخورید.
  5. بعد از کسب اطمینان از تراز بودن توالت پیچ های نگه دارنده را ابتدا با دست و سپس آن ها را ابزار مناسب سفت کنید.
  6. خط لوله آب تغذیه کننده توالت فرنگی را وصل کنید.
  7. با باز کردن شیر فلکه اصلی آب ساختمان اجازه دهید تا مخزن توالت از آب پر شود.
  8. حال برای اطمینان از عدم نشتی آب از آب بند از فلاش تانک توالت استفاده کنید.
  9. در این مرحله می توانید به منظور آب بندی بیشتر و بهتر توالت از چسب درزگیر بین توالت و سطح زمین استفاده کنید.
  10. اکنون توالت کاملا آماده به استفاده است.

Summary
نحوه تعویض آب بند توالت فرنگی
Article Name
نحوه تعویض آب بند توالت فرنگی
Description
حلقه آب بند باعث جلوگیری ریختن آب فاضلاب و انتشار گازهای فاضلاب به بیرون می شود هنگام نشتی آب فاضلاب و جابجایی توالت نیاز به تعویض آب بند توالت فرنگی است.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *