نحوه لوله کشی وان و جکوزی آپارتمانی

نحوه لوله کشی وان و جکوزی آپارتمانی

نحوه لوله کشی وان و جکوزی آپارتمانی


برای اینکه بتوانیم وان و جکوزی در آپارتمان و خانه خود استفاده کنیم ابتدا باید لوله کشی آنرا انجام دهیم. هر وان و جکوزی دارای یک خروجی آب است از این رو باید هنگام لوله کشی فاضلاب ساختمان در حمام یک خروجی برای کفشور و یک خروجی برای وان یا جکوزی در نظر بگیرید. در صورتی که در حمام یک خروجی فاضلاب دارید و علاوه بر آن برای وان و جکوزی آب گرم و سرد تعبیه نشده است بدان معنا نیست که نتوانید وان و جکوزی را نصب کنید. با لوله کشی وان و جکوزی علاوه بر فراهم کردن آب گرم و سرد برای وان و جکوزی باید بتوانید خرطومی وان یا حمام را به خروجی فاضلاب بغیر از کفشور حمام وارد کنید.

یک تفاوت اساسی در بین وان و جکوزی خانگی نوع لوله‌کشی داخلی آنها بخصوص لوله‌کشی داخلی وان و جکوزی می‌باشد که شما در حوزه خانگی و آپارتمانی خیلی بدان نیاز ندارید.

🔷لوله کشی فاضلاب وان و جکوزی

به دلیل حجم زیاد آب از وان و جکوزی خارج می شود هر کدام دارای یک خروجی فاضلاب هستند از این رو قرار دادن خرطومی داخل خروجی فاضلاب حمام جواب گو نیست. هر واحد آپارتمان و خانه داخل حمام باید دو تا خروجی فاضلاب تعبیه شده باشد که یکی برای کفشور حمام و دیگری برای وان و جکوزی در نظر گرفته شود. هر دو این خروجی ها باید دارای قطر لوله 45 باشند.

  1. باید خروجی فاضلاب برای وان و جکوزی را با فاصله حداقل 40 تا 50 سانتی متری از دیوار تعبیه کند هرچند لوله خرطومی وان و جکوزی خودش دست شما را برای انتقال لوله تا حدودی آزاد می‌گذارد.
  2. برای اینکه خروجی آب از وان و حمام با شکست زیادی در مسیر مواجه نشود لوله فاضلاب جکوزی و وان باید ترجیحا به شبکه و یا رایزر اصلی آب وصل شود.
  3. با رعایت شیب معمول 10 تا 15 درصدی و همچنین قطر لوله فاضلاب 45 برای وان و جکوزی
  4. هنگام نصب وان و جکوزی باید خرطوم را داخل رایزر فاضلاب قرار داده و اطراف آن را با چسب سیلیکونی یا آکواریوم بخوبی با چسب آغشته کنید.

🔷در صورت نداشتن لوله فاضلاب مجزا برای وان و جکوزی چکار کنیم؟

متاسفانه در هنگام ساخت و ساز ساختمان و آپارتمان تنها یک لوله فاضلاب برای کفشور حمام در نظر می گیرند. بنابراین اگر شما با چنین شرایطی مواجه هستید نگران نباشید و با سه روش زیر می توانید مشکل نداشتن لوله فاضلاب برای وان و جکوزی را برطرف کنید.

  1. اولین روش خرابکاری کف حمام و پیدا کردن لوله فاضلاب اصلای و اصلاح سیستم لوله کشی فاضلاب است. برای این کار باید از نطقه‌ای در مسیرفاضلاب یک انشعاب جدید بگیرید و یک خروجی جدید برای حمام تعبیه کنید.
  2. دومین روش کندن اطراف کفشور حمام و پیدا کردن لوله اصلی فاضلاب است. با پیدا کردن لوله فاضلاب کفشور و آسیب نزدن به آن کنار لوله یک سوراخ تعبیه کنید و و کف حمام، یعنی محل ورود لوله وان و جکوزی به سمت فاضلاب را کمی شیب دهید که لوله تا نشود و نشکند و از دورن سوراخ رد کنید.
  3. در روش سوم با پیدا کردن رایزر اصلی آب در قسمتی از آن یک سوراخ به اندازه وان تعبیه می کنید و سپس لوله خرطومی را داخل آن قرار می دهید و اطراف آن با چسب سیلیکونی آب بندی می کنید.  این روش از روش دوم بهتر است زیرا رایزر اصلی معمولا قطری بیشتر دارد و مشکل کمتر برای آن به وجود خواهد آمد.

🔷نحوه لوله کشی آب گرم و سرد وان و جکوزی آپارتمانی

هر وان و جکوزی دارای شیرآلات مخصوص به خود هستند از این رو باید برای شیر وان و جکوزی به صورت جداگانه آب گرم و سرد بکشید. برخی از وان و جکوزی علاوه بر داشتن شیر دارای دوش مخصوص به خود نیز هستند. اگر وان و یا جکوزی به جایی برای نصب شیرآلات مجهز نبود باید در محل نصب وان این شیرآلات به دیوار تعبیه شوند.

  1. کافیست شیر حمام را باز کنید.
  2. قبل از بستن لنگی های شیر دوش حمام یک سه راهی آب گرم و یک سه راهی آب سرد در نظر بگیرید.
  3. حال به راحتی امکان لوله کشی آب گرم و سرد برای شیر وان و جکوزی وجود دارد.

از این سه راهی‌ها باید یک انشعاب برای لوله گرم وسرد خود وان یا جکوزی و از آنجا با ایجاد یک سه راهی دیگر یکی هم برای دوش وان یا جکوزی تعبیه نمایید.

Summary
لوله کشی وان و جکوزی
Service Type
لوله کشی وان و جکوزی
Area
تهران
Description
با لوله کشی وان و جکوزی علاوه بر فراهم کردن آب گرم و سرد برای وان و جکوزی باید بتوانید خرطومی وان یا حمام را به خروجی فاضلاب بغیر از کفشور حمام وارد کنید.
Category

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *