نقاشی ساختمان و معرفی تکنیک های پرطرفدار آن 09101898030

نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان و معرفی تکنیک های پرطرفدار آن 09101898030

نقاشی ساختمان انواع مختلفی دارد و جهت حفاظت از سطوح مختلف در برابر خوردگی، هوازدگی، پوسیدگی مواردی مانند چوب یا به منظور ایجاد فضایی تمیز و بهداشتی صورت می گیرد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما با انواع نقاشی ساختمان آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

نقاشی ساختمان و نکات کلیدی آن

نقاشی ساختمان باعث می شود تا دیوارها و سطح های داخلی و خارجی آن ها از پوسیدگی و تاثیرات مربوط به آب و هوا محافظت شوند. نقاشی ساختمان برخلاف باور عموم کار آسانی نیست و در صورتی که بخواهید تا نقاشی ساختمان تمیز، بدون ایراد و با ماندگاری بالا داشته باشید باید کار را به یک نقاش حرفه ای بسپارید. رنگ آمیزی ساختمان دارای انواع مختلفی می باشد که جلوه خاصی را به ساختمان می بخشد. توجه به یکسری از نکات مهم مانند موارد زیر در انتخاب رنگ مهم می باشد:

  • برخی از اشخاص به مواد نفتی حساسیت دارند و برای آن ها استفاده از رنگ های اکریلیک توصیه می شود زیرا پایه این رنگ از رزین بوده و بوی بدی ندارد.
  • در صورتی که می خواهید با شابلون بر روی دیوار طرح بیاندازید باید از رنگ مخالف رنگ زمینه استفاده کنید.
  • برای برجسته کاری یا نقاشی سه بعدی ساختمان روشی مانند روش پتینه کاری باید به کار رود که در آن با کمک چسب چوب یا خمیر نقش های برجسته بر روی دیوار طراحی خواهند شد.

نقاشی ساختمان حرفه ای ….شماره همراه 09101898030..سیاح

آشنایی با انواع رنگ ساختمان

یکی از مراحل نوسازی ساختمان، طراحی و اجرای انواع نقاشی ساختمان می باشد. یک نقاشی حرفه ای باید در مورد انواع نقاشی و خصوصیات انواع رنگ و شناخت آن ها اطلاعات خوبی داشته باشد.

  • رنگ روغنی

رنگ‌ روغنی مدل مات، نیمه مات و براق دارند که رنگ هایی بادوام با قابلیت شستشو می باشند و طرفدار بیشتری هم دارند. بالاترین کاربرد رنگ روغن در انواع نقاشی ساده در ساختمان و همچنین دیوارها است.

  • رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک هم نمونه دیگری و پراستفاده ای از رنگ می باشد که برای نقاشی داخلی فضا استفاده شده و در دو نوع ضدآب و معمولی می باشد.

  •   رنگ اکرلیک

رنگ اکریلیک رنگ هایی مناسب افرادی می باشد که به مواد نفتی حساسیت دارند زیرا در این رنگ از رزین استفاده شده که بوی بد و تندی ندارد. این رنگ ها قابل شستشو هستند و می توانند هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی استفاده شوند.

  • رنگ مولتی کالر

از جمله رنگ های جدید در ساختمان رنگ مولتی کالر می باشد که بعد از اجرا به صورت چند رنگ دیده می شوند و همین باعث زیبایی کار می شود.

معرفی انواع تکنیک‌های مختلف نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان به دو قسمت نقاشی ساده و نقاشی طرح دار بخش بندی می شود.

  • تکنیک نقاشی ساده

در نقاشی ساده ساختمان ما رنگ های ملایمی را داریم که همیشه طرفدار دارد و به اصطلاح از مد نمی افتد. به دلیل استفاده خانواده های ایرانی از فرش های پر طرح و شلوغ استفاده از نقاشی ساده می تواند باعث ایجاد تعادل شود و جذاب باشد.

  • تکنیک نقاشی متالیک

در این نوع نقاشی ساختمان باید از رنگ های متالیک استفاده شود. رنگ های متالیک ظاهری مشابه با فلز به دیوار می دهد و از این مدل رنگ ها در محیط های مدرن یا مکان های لوکس استفاده خواهد شد. بهتر است تا این رنگ فقط در بخشی از دیوار باشد تا زیبایی خود را حفظ کند.

  • تکنیک نقاشی کالرواش

نوع دیگری از نقاشی در ساختمان تکنیک کالرواش می باشد که روشی جدید محسوب می شود. در این تکنیک از طرح هایی مانند چوب، فلزی یا مرمر بر روی دیوار گچ شده استفاده می گردد و یک نوع خطای دید برای بیننده خواهد داد. دیوار با بافت چوبی یا با طرح سنگ مرمر دیده می شود و این باعث می شود تا محیط جذاب تر شود.

  • تکنیک نقاشی طرح دار

در این نوع تکنیک از ابزاری مانند پارچه، پلاستیک، کاردک، غلتک، قلم مو و غیره برای طرح انداختن بر روی دیوار استفاده می شود. به تازگی این مدل نقاشی ساختمان با غلتک طرح دار طرفداران زیادی در ایران پیدا کرده است.

  •  تکنیک نقاشی مولتی کالر

این تکنیک نقاشی ساختمان برجسته نام دارد که در آن از رنگ های پلاستیکی با تناژ رنگ های گوناگون استفاده خواهد شد. ابتدای کار با رنگ ساده بر روی دیوار کار اجرا شده و بعد با چند رنگ مکمل یا مخالف بر روی زمینه کار تکمیل می شود. این تکنیک به برجسته شدن طرح دیوار کمک می کند و به آن زیبایی می بخشد.

  • تکنیک نقاشی با بافت

نقاشی بافت دار یکی از انواع نقاشس ساختمان می باشد که نیاز به ابزار زیادی ندارد و نوع ساده ای محسوب می شود. برای ایجاد طرح بر روی دیوار می توانید از ابزاری مانند پارچه بهره ببرید. در این روش دیوار رنگ ساده زده می شود و با اجسام بافت دار طرح روی دیوار زده می شود.

  •  تکنیک نقاشی با شابلون

تکنیک نقاشی ساختمان با شابلون تکنیکی می باشد که باید قبل از اجرای آن باید دیوار رنگ ساده ای داشته باشد. خوبی این مدل این است که شما می توانید انواع مدل های آن را بر اساس سلیقه خود انتخاب نمایید.

  •  تکنیک برجسته کاری

نقاشی سه بعدی ساختمان یا تکنیک برجسته کاری روشی مانند پتینه کاری بوده که با کمک خمیر یا چسب چوب انجام می شود. طرح موردنظر می تواند هر طرحی باشد که به صورت به صورت برجسته بر روی دیوار انجام می شود و بعد از خشک شدن باید رنگ آمیزی شود.

انواع نقاشی ساختمان

از کجا نقاش حرفه ای ساختمان پیدا کنیم؟

تیم حرفه ای آچار می تواند در این زمینه هم با شما همکاری کرده و انواع سبک های موردنظر شما را در هر نوع زمینه ای اجرا کند. نقاشان حرفه ای آچار در زمینه های زیرسازی دیوار و سنباده کشی قبل از کار، روغن کاری، رنگ با انواع رنگ های پلاستیک، روغنی، اکریلیک، مولتی کاری و…، آسترکشی دیوار و انجام انواع تکنیک های نقاشی ساختمان آماده خدمات رسانی هر روزه به شما عزیزان می باشند.

نتیجه گیری :

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را با انواع مدل و سبک ها در نقاشی ساختمان آشنا کنیم تا با دید بازتری بتوانید انتخاب خود را انجام دهید. پیشنهاد می کنیم اگر محیط کار یا زندگی شما طرح های شلوغ دارد از رنگ دیوار با طرح های ساده استفاده شود و اگر سبکی مدرن در ساختمان دارید از رنگ های خنثی در دکور خود بهره برده اید از غلتک های شابلون استفاده کنید. برای تمیز کار کردن نیاز به یک نقاش حرفه ای ساختمان خواهید داشت تا مجبور به دوباره کاری نشوید. شما می توانید با شماره همراه 09101898030تماس بگیرید تا با تیم حرفه ای در محل شما کار نقاشی ساختمان شما را انجام دهند.

می توانید مقاله زیر هم مطالعه نمایید:

چگونه فشار پکیج ایران رادیاتور را کم کنیم

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *