تعمیر پکیج + مشخصات انواع پکیج | آچار

خدمات و تعمیر آبگرمکن دیواری وپکیج

اگر پکیج های شما یا آبگرمکن دیواری هم به صورت دائم به مشکل می خورند و نمی توانید مشکل را حل کنید و یا از دسته افرادی هستید که از پکیج ها و آبگرمکن دیواری بوتان و یا ایران رادیاتور استفاده می کنید و دچار مشکلاتی مانند خاموشی خود به خود پکیج و آبگرمکن، نشتی در پکیج و آبگرمکن، داشتن سرو صدای زیاد، گرم نکردن آب و جرمگیری ورسوب زدایی آبگرمکن ولوله های مربوطه… می باشید، بهترین راه استفاده از تعمیرکاران حرفه ای و با سابقه می باشد که می توانند در اسرع وقت در محل حضور یافته و مشکل را حل کنند. می توانید برای تعمیر پکیج و آبگرمکن خود به متخصصان آچار مراجعه کنید.


آشنایی با پکیج=09125014907

در زمان قدیم گرمایش منازل یا محل کار با رادیاتور و شوفاژ ها از موتورخانه بود که موتورخانه ها علاوه بر هزینه بالا به یک مکان جدا مانند اتاق یا انبار که جای زیادی را اشغال می کرد، نیاز داشتند. در حال حاضر برای استفاده از شوفاژ یا رادیاتور از پکیج استفاده می شود که یک سیستم گرمایش مانند آبگرمکن می باشد که وظیفه آبگرمکن و موتورخانه را یکجا انجام می دهد.

پکیج در واقع یک سیستم گرمایشی کاربردی می باشد که بسیار محبوب بوده و می تواند باعث شود که موتورخانه ها از ساختمان حذف شوند. از پیکج ها جهت گرمایش شوفاژها، رادیاتورها، فن کوئل ها و گرما از کف و … استفاده می شود.

 روش تامین سوخت پکیج

مانند سایر پکیج های گرمایشی باید جهت گرم کردن آب از یک منبع سوختی استفاده می شود. پکیج های جدید از سوخت گاز و برق برای مصرف بهره می برند. با اینکه پکیج ها دو نوع انرژی و سوخت را مصرف می کنند باز هم در مقایسه با سیستم های گرمایشی مثل بخاری، اسپیلت ها و کولرهای گازی مصرف کمتر و به صرفه تری را دارند زیرا هم آب گرم مکان را گرم می کنند و هم جهت گرم کردن رادیاتور و شوفاژ می باشد.

انواع مختلف پکیج

پکیج‌ها دارای مدل های مختلفی می باشند که بر اساس نوع سوخت و روش قرار گرفتن آن، مشخص می شود. پکیج ها به دو دسته دیواری و زمینی تقسیم می شوند که در ادامه شرح هر کدام را خواهیم گفت.

پکیج دیواری=09125014907

یکی از مدل های محبوب پکیج مدل دیواری می باشد زیرا حجم کمی را اشغال می نماید. پکیج های دیواری مشابه با آبگرمکن دیواری بوده و زمانی که آب گرم باز می شود سنسورهای آن آب را گرم می نماید. این پکیج می تواند آب مصرفی منزل شما را گرم کرده و با کمک دودکش دود آن را به بیرون انتقال دهد.

پکیج زمینی

یکی از مدل های محبوب پکیج مدل دیواری می باشد زیرا حجم کمی را اشغال می نماید. پکیج های دیواری مشابه با آبگرمکن دیواری بوده و زمانی که آب گرم باز می شود سنسورهای آن آب را گرم می نماید. این پکیج می تواند آب مصرفی منزل شما را گرم کرده و با کمک دودکش دود آن را به بیرون انتقال دهد.

دسته بندی پکیج از لحاظ سوخت :

پکیج مدل گازی : در دو نوع پکیج دیواری و پکیج زمینی وجود دارد و بی صدا کار می کند.

پکیج برقی : در هر دو مدل از پکیج زمینی و پکیج دیواری وجود دارد و مانند مدل گازی بی صدا می باشد.

پکیج های دوگانه سوز : این نوع پکیج فقط در نوع زمینی وجود دارد و نمی توان آن را داخل منزل نصب نمود و باید خارج از منزل مانند انباری یا موتورخانه نصب گردد.

پکیج مدل گازوئیلی: این پکیج هم مانند پکیج دو گانه سوز بوده و فقط در نوع زمینی موجود می‌باشد و نمی‌توان آن را درون منزل نصب کرد و باید درون موتورخانه و یا انبار و … باشد.

مزایای نصب پکیج=09125014907

  • تنظیم دمای پکیج به مقدار دلخواه خود
  • نصب آسان و سریع
  • آرام کار کردن بدون صدا و آلودگی
  • مستقل کار کردن در هر واحد از ساختمان
  • کم شدن انرژی مصرفی گاز، برق و …
  • کمتر اشغال کردن فضای مفید منزل
  • ایمنی بالا به دلیل داشتن سنسور
  • کنترل و تعمیرات راحت

معایب نصب پکیج

  • عمر کوتاه به نسبت موتورخانه ها
  • کاربرد نداشتن در متراژهای بالای 300 متر
  • اشغال فضایی از منزل یا محل کار جهت نصب

کاربردهای پکیج

پکیج ها دارای کاربردهای متفاوتی می باشند که می تواند جهت گرم کردن محیط منزل، تامین کردن آب گرم مصرفی واحدهای مسکونی و … می باشد. در گرم کردن محیط منزل آب به وسیله پکیج گرم شده و به شوفاژ و رادیاتورها انتقال می یابد و گرمای آن می تواند محیط را گرم نماید. همچنین کاربرد دیگر آن گرم کردن آب مصرفی محیط شما می باشد که این کار یک آبگرمکن است. با خرید پکیج می توانید به هر دو منظور دست پیدا نمایید.

روش نصب پکیج

پیدا کردن مکان نصب قبل از نصب پکیج مهم است و مکانی را باید برای این کار انتخاب نمود که در بالای گاز، کتری و .. نباشد. بعد از انتخاب مکان مناسب نوبت به لوله کشی می رسد که توسط متخصصین خبره انجام می شود و پس از آن باید سینی نصب را روی دیوار گذاشته و روی علامتی که روی دیوار انتخاب می کنید با دریل آن را سوراخ نمایید و سپس سینی یا همان صفحه نصب را بر روی دیوار و با کمک رول پلاک و پیچ و مهره ببندید.

در این مرحله باید شیر آب گرم و سرد و همچنین خروجی آب را طبق لوله کشی وصل نمایید. پس از اطمینان از اینکه پکیج درست نصب شد می توانید به صورت امتحانی پکیج را روشن کرده و تست نمایید و در صورتی که نمی توانید این مراحل را انجام دهید از متخصصان آچار کمک بخواهید.

نکات مهم در انتخاب پکیج مناسب منزل

جهت انتخاب پکیج مناسب باید شناخت از پکیج داشته باشید و با توجه به متراژی که دارید آن را انتخاب نمایید.

  • پکیج 24 هزار کیلو کالری = مناسب متراژ کمتر از 120 متر و بیشتر از 64 متر
  • پکیج 28 هزار کیلو کالری = مناسب متراژ کمتر از 180 متر
  • پکیج 32 هزار کیلو کالری = مناسب متراژ کمتر از 220 متر
  • پکیج 35 هزار کیلو کالری = مناسب متراژ کمتر از 270 متر

نتیجه گیری :

در انتخاب پکیج دو نوع فن دار و بدون فن موجود می باشد که مدل های فن دار بهتر می باشند زیرا می توانند خارج از منزل مانند بالکن یا حیاط هم نصب شوند ولی در مدل بدون فن باید حتماً در داخل منزل نصب شوند. نکته دیگر انتخاب مبدل پیج می باشد که در دو نوع تک مبدله و دو مبدله به فروش می رسند. در نوع دو مبدله آب گرم مصرفی و همچنین  آب برگشتی از رادیاتورها می توانند به طور مجزا از یکدیگر گرم شوند ولی در مدل تک مبدله زمانی که آب برگشتی در حال گرم شدن می باشد نمی توانند آب مصرفی محیط را هم همزمان گرم نماید که نشان دهنده این است که پکیج دو مبدله بهتر می باشد. همینطور در صورتی که مصرف آب گرم در منزل شما بالا می باشد از پکیج های مخزن دار یا زمینی استفاده نمایید.


لیست ایرادات مهم در پکیج ها=09125014907


عیب یابی و تعمیر پکیج های دیواری

از موارد مهم در شروع و تشخیص تعمیر پکیج ها، یافتن عیب در آن ها می باشد. متخصصان تعمیرات ابتدا باید مشکل دستگاه را پیدا نمایند و سپس شروع به انجام تعمیرات نمایند. این یافتن عیب می تواند قطعه مشکل دار را شناسایی کرده و نتیجه خوبی را داشته باشد. اگر این مرحله اول به خوبی و درستی انجام نگردد نتیجه این خواهد شد که مشکل همیشه در پکیج خواهد ماند. به طور مثال نشت آب و یا هواگیری نادرست یکی از موارد رایج مشکلات در پکیج ها می باشد که باید به متخصص این امر جهت رفع آن مراجعه نمود. تعمیرات پکیج ها در زمستان اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا اگر پکیج مشکل پیدا کند آب گرم مصرفی و همینطور گرمایشی هم نخواهد بود. اگر این تعمیر عقب انداخته گردد علاوه بر خطراتی که به همراه دارد باعث خرابی بخش های دیگر دستگاه هم خواهد شد.


موارد مهم در تعمیرات پکیج

از نکته های مهم در تعمیر پکیج های دیواری استفاده از نیروی حرفه ای در تعمیرات می باشد. این کار باعث می گردد که بتوانید در زمانی کوتاه مشکلات پکیج را برطرف نمایید. متخصصان مورد اعتماد قطعات مشکل دار را با قطعه های اورجینال عوض خواهند کرد و نگرانی مشتری بابت استفاده از جنس های تقلبی برطرف خواهد شد.


مشکل در ترموستات پکیج دیواری و تعمیر آن

در صورتی که در مشکل داغ شدن بیش از اندازه را دارید می توانید این مشکل را در خراب بودن ترموستات جستجو نمایید. ترموستات کنترل دمای پکیج ها را بر عهده دارد و در صورتی که دمای آب بالاتر از 100 درجه باشد به برد پکیج این فرمان را می دهد که پکیج را خاموش نماید و اجازه داغ شدن بیش از حد را نخواهد داد. اگر دیدید که با بالا رفتن درجه آب باز هم پکیج روشن است می توانید دلیل آن را مشکل در ترموستات بدانید که نیاز به تعویض دارد.


مشکل در پمپ پکیج دیواری

زمانی که پمپ پکیج با وجود اینکه روشن است حرکت نمی کند و آب گرم در رادیاتورها جریان ندارد، می توان خراب بودن پمپ را متوجه گردید. پمپ آب وظیفه انتقال آب گرم به رادیاتورها و لوله ها را دارد و عامل اصلی در جریان پیدا کردن آب در داخل لوله ها و رادیاتور می باشد. پمپ آب ها از قطعات گران در پکیج ها می باشند که در صورتی که دچار مشکل شوند هزینه بالایی باید برای آن داده شود.


مشکل در شیر اطمینان پکیج دیواری

وظیفه شیر اطمینان پکیج کنترل فشار آب در مدار اولیه می باشد و در صورتی که فشار آب از کنترل خارج گردد مشکلی در شیر اطمینان پیش آمده است. در حالت عادی زمانی فشار آب به اندازه نهایی خود برسد این شیر اطمینان می باشد که عمل می کند و می تواند آب را خارج کرده و از بالا رفتن فشار آب جلوگیری نماید. برای تعمیر آن باید از متخصصین این امر درخواست کمک نمود.


مشکل در برد پکیج دیواری

برد ها نقش زیادی در درست عمل کردن پکیج ها دارند زیرا این قطعه باعث می شود که فرمان دستگاه به بخش های دیگرانتقال داده شود. در صورتی که این قطعه به هر دلیلی کار نکند، فرمان ها درست انجام نمی شوند و عملکرد بخش های مختلف از کار می افتد. در تعمیر این قطعه اجزای آن مانند فیوز، آی سی، رله، ترانس تغذیه و … بررسی می شوند. در صورتی که قابل تعمیر باشند تعمیر شده و در غیر این صورت تعویض می گردد.


مشکل در سنسور پکیج دیواری

دو نوع سنسور در پکیج دیواری به نام های سنسور دود و سنسور حرارتی وجود دارند که از قطعات بسیار مهم محسوب می شوند. اگر دما بالا رفته و یا عملکرد نامناسب باشد، سنسور دود این شناسایی را انجام می دهد و انواع خطا پکیج ایران رادیاتور را به دستگاه نشان خواهد داد. این سنسور برای بالا بردن ایمنی در پکیج استفاده می گردد.
کار سنسور حرارتی تبدیل درجه حرارات و کنترل فین های پکیج می باشد و اگر دمای لوله از مقدار مشخص بالاتر برود، خطاها باعث خاموش شدن شعله می شوند. در صورتی که این سنسور حرارتی کار نکند در زمان افزایش دما شعله خاموش نخواهد شد و خطری پکیج را تهدید نخواهد نمود. می توان با کمک متخصصین تعمیر پکیج این سنسور را تعمیر نمود.

می توانید مقاله زیر را هم مطالعه نمایید:

خطاهای پکیج ایران رادیاتور


مشکل در وریستور پکیج دیواری

از قطعات مهم در پکیج این قطعه مقاومت می باشد که وظیفه آن محافظت از قطعات در مقابل نوسانان ها و بالارفتن ولتاژ می باشد. در صورت خرابی این قطعه باید آن را تعویض و یا تعمیر نمود زیرا باعث خرابی بخش های دیگر هم خواهد شد. خرابی این مقاومت باعث وارد شدن زیاد از حد ولتاژ به دستگاه می شود و می توان بخش های دیگر را نیز درگیر کرده و هزینه بیشتری را به شما تحمیل نماید.


مشکل در فلومتر پکیج دیواری

اگر قطعه ای به نام فلومتر در پکیج خراب باشد نتیجه آن این است که هر چقدر میزان دمای آب را تنظیم کنیم هیچ تغییری روی نخواهد داد. این قطعه، کار اندازه گیری آب گرم را در پکیج دارد و با توربین مغناطیسی که دارد می توان عبور جریان آب را به چرخش درآورد و مقدار درجه آب گرم را به برد ارسال خواهد نمود.


مشکل در ترمیستور پکیج دیواری

ترمیستور نوعی مقاومت می باشد که به درجه حرارت حساس است. اگر این مقاومت در حالت مثبت باشد دما بالا می رود و اگر منفی باشد مقاومت پایین می آید. خراب شدن این مقاومت هم باعث مشکلات زیادی در عملکرد دستگاه خواهد داشت. تعمیرکاران بعد از بررسی در صورت تعمیر آن را تعمیر خواهند نمود و در غیر این صورت آن را تعویض می نمایند.


هزینه تعمیر پکیج دیواری

تا زمانی که دستگاه پکیج عیب یابی نشود نمی توان مقدار دقیقی برای هزینه تعیین نمود. در ابتدای تعمیر پکیج بایدعیب یابی شود و بعد ایرادها به صورت دقیق مشخص می شوند. با توجه به تعداد خرابی قطعات و همچنین نیاز به تعویض و یا تعمیر می توان هزینه تخمینی را مشخص نمود. در صورتی که می توانید هزینه بیشتری را بدهید از تعمیرکار بخواهید تا قطعه را نو نماید که تا مدت ها به مشکلی برنخورید.

اگر به هر دلیلی احساس کردید که مشکل اساسی در پکیج خود دارید و نمی توانید آن را حل کنید کافیست با متخصصین و تعمیرکاران خبره آچار با ما با شماره همراه 09127650852 آقای محمودی تماس گرفته و از مشاوره رایگان تیم تعمیراتی استفاده نمایید.


مشکلات معمول در پکیج ها و راه رفع آن ها

روشن نشدن پکیج

عوامل زیادی باعث روشن نشدن پکیج ها می شود. مواردی مانند گرفتن لوله ها، خراب شدن مشعل، درست کار نکردن شمعک و یا عدم تنظیم فشار و … می تواند باعث گردد که پکیج روشن نشود.
☑️راه کار

تعمیرکاران در این مواقع با بررسی لوله ها آن ها را رسوب گیری کرده و یا هواگیری پکیج را انجام می دهند. اگر شمعک و یا مشعل خراب باشند، باید تعمیرشده و یا در صورت لزوم تعویض گردند.

خاموشی ناگهانی پکیج

این مشکل از مشکلات رایج در پکیج ها می باشد که معمولاً دلیل آن خراب شدن سوئیچ های ایمنی می باشد. دلیل های دیگر آن کم شدن فشارآب، خراب شدن ترموستات، نشت کردن پمپ یا خراب شدن آن و … هم از دلایل آن می باشد.
☑️راه کار
باید موارد بالا بررسی شده و در صورتی که نیاز به تعیمر و یا تعویض دارد انجام گردد.

سردی آب در رادیاتورها

اگر متوجه شدید که آب رادیاتور سرد هستند مشکل از پکیج خواهد بود و این مشکل به دلیل کم شدن فشار گاز، رسوب مبدل، خرابی سنسورهای گرمایی و یا مشکل در ورود گاز می باشد.
☑️راه کار
جهت برطرف کردن مشکل باید قطعات خراب تعمیر، تمیز و یا تعویض گردند.

روشن شدن مشعل به صورت انفجاری

مسائل گوناگونی مانند خراب بودن جرقه زن، بالا و پایین رفتن فشار گاز و یا فاصله نامناسب الکترود در جرقه زن باعث این موضوع می شود.
☑️راه کار
جهت تعمیر پکیج باید قطعات بررسی و عیب یابی شوند و در صورت نیاز تعمیر و یا تعویض گردند.


سوالات متداول کاربران درباره مشکلات پکیج ها

دلیل نشتی آب در پکیج مربوط به چیست؟

دلایل زیادی می توانند باعث نشتی آب در پکیج شوند. از مهم ترین دلیل آن می تواند شکسته شدن پمپ یا سوراخ شدن دیافراگم باشد ولی دلایل دیگری هم دارد که برای تشخیص و یا تعویض آن باید از تعمیرکاران خبره کمک گرفت.

دلیل سرو صدای زیاد از پکیج چه می باشد؟

زمانی که محور یا پروانه پمپ شکسته شود باعث می شود زمانی که در حال کم کردن دور کم و زیاد هستید صدای زیادی تولید گردد. اگر این مورد پیش بیاید باید جهت تعویض آن از تعمیرکاران کمک گرفت.

دلیل گردش نکردن آب در پکیج چیست؟

دلیل اصلی این مشکل خرابی پمپ سیرکولاسیون پکیج می باشد که کار چرخش آب در پکیج را بر عهده دارد. در صورتی که این قطعه خراب شده و یا نیاز به تعویض قطعات داخلی داشته باشد باید توسط تعمیرکار درست گردد.

دلیل افت فشار آب در پکیج چیست؟

اگر با مشکل در افت فشار آب روبه رو شدید می توانید دلیل آن را سوراخ شدن دیافراگم منبع انبساط پکیج بدانید و یا کم شدن فشار در هوای منبع باشد. جهت رفع این مشکل باید این منبع عوض شود و اگر کاهش هوا دلیل آن باشد باید منبع را با فشار باد پر نمود.

علت گرم نشدن آب و رادیاتورها چیست؟

اگر قطعه ای که موتور شیر سه راهه در پکیج است، مشکل داشته و یا سوخته باشد و آب در مسیر رفت و آمد نکند این ایراد در پکیج خود را نشان خواهد داد. در صورتی که مشکل از همین مورد باشد باید توسط تعمیرکاران تعویض گردد.


اگر پکیج های شما هم به صورت دائم به مشکل می خورند و نمی توانید مشکل را حل کنید و یا از دسته افرادی هستید که از پکیج های دیواری بوتان و یا ایران رادیاتور استفاده می کنید و دچار مشکلاتی مانند خاموشی خود به خود پکیج، نشتی در پکیج، داشتن سرو صدای زیاد، گرم نکردن آب و … می باشید، بهترین راه استفاده از تعمیرکاران حرفه ای و با سابقه می باشد که می توانند در اسرع وقت در محل حضور یافته و مشکل را حل کنند. می توانید بر رفع مشکلات پکیج های خود به متخصصان آچار مراجعه کنید و یا جهت مشاوره و بازدید رایگان تماس حاصل فرمایید.

شماره همراه  09127650852 (تماس جهت کلیک)آقای محمودی

Summary
تعمیر پکیج
Service Type
تعمیر پکیج
Provider Name
گروه تعمیرات آچار,
تهران,
Area
تهران
Description
تعمیر پکیج بوتان و ایران رادیاتور با قیمت مناسب و کیفیت عالی با بالاترین سرعت. همراه با زبده ترین تکنسین های تعمیرات پکیج. همراه با گارانتی تعمیرات

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *