لوله‌کشی آب ؛جرمگیری لوله باضمانت.09125014907

لوله کشی آب وفاضلاب،بازسازی ساختمان تعمیرات ورفع نم سرویس بهداشتی وتبدیل توالت ایرانی وفرنگی،تعمیرات پکیج وآبگرمکن نصب وتعمیرات شیرآلات وپمپ آب وغیره

لوله‌کشی آب ؛جرمگیری لوله باضمانت.09125014907

لوله‌کشی ساختمانهای نوسازو تأسیسات ساختمان درنصب واجرای آن نیازمنددقت وبررسی مهندسی میباشد که مهم‌ترین موضوع درساختمان سازی میباشدوجهت بازسازی ساختمان که شامل تعویض و بازسازی لوله‌های قدیمی، نصب ولوله کشی جدید آبگرمکن دیواری ویا پکیج، نصب پمپ فشار آب، نشت‌یابی و رفع نم و نصب روشویی و کاسه های توالت ایرانی و فرنگی وتعویض وجابجایی لوله‌کشی آب وفاضلاب و جرمگیری لوله هست. لوله‌کشی به دو روش (سنتی قدیمی با لوله های فلزی) و پلاستیکی یاپلی مری یا پلی اتیلن یاپوشفیت تقسیم می‌شوند. به دلیل سختی کار، زنگ‌زدگی لوله‌ها در درازمدت و همچنین سنگین بودن لوله‌های فلزی روش سنتی قدیمی منسوخ‌ شده و بیشتر از روش پلاستیکی استفاده می شود. در این روش لوله آب در تمام ساختمان از رایزر اصلی منشعب شده و نحوه لوله‌کشی آب سرد و گرم متفاوت نیست. لوله اصلی بعد از اینکه از داخل خیابان وارد ساختمان شد و پس از نصب کنتور مستقیماً در داخل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.وجهت انشعاب درداخل آپارتمانها دربدو ورود به آپارتمان نیز فلکه جداگانه تعبیه میشود

لوله‌کشی آب و جرمگیری لوله با تیم آچار (تعویض وترمیم لوله های آب وفاضلاب باکنده کاری وبنایی تمام نقاط خدمات انجام می شود با مصالح مربوطه… 09125014907)

لوله کشی انشعابی به دو صورت توکار و روکار انجام می شود. در کل لوله‌کشی ساختمان به سه زیرگروه؛ آب، گاز و فاضلاب تقسیم‌بندی می شود. در ادامه در مورد لوله‌کشی آب و جرمگیری لوله صحبت خواهیم کرد.

لوله‌کشی آب و جرمگیری لوله

لوله‌ کشی آب و فاضلاب

لوله‌کشی آب و فاضلاب یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک ساختمان است که با توجه به اهمیت این قسمت، اگر به‌صورت اصولی انجام نشود باعث آسیب رساندن و کاهش عمر لوله‌ها شده و با اجرای درست آن می‌توان از وخرابی ونشتی لوله‌ها جلوگیری کرد.

لوله‌کشی ساختمان با تیم آچار (تعویض وترمیم لوله های آب و فاضلاب باکنده کاری وبنایی تمام نقاط خدمات انجام می شود با مصالح مربوطه… 09125014907)

لوله‌ کشی آب مصرفی سرد و گرم: روکار و توکار

هر لوله به دو خروجی آب سرد و گرم تقسیم‌ شده است که به‌طورکلی تفاوت این دو را هنگام حمام کردن به‌ خوبی درک کرده‌ایم. این لوله‌ها به‌صورت توکار به معنای مخفی و روکار به معنای استفاده‌شده به‌صورت آشکار معرفی‌شده‌اند.

لوله‌کشی شوفاژ: روکار و توکار

در اکثر منازل شوفاژ یکی از وسایلی است که به‌عنوان سیستم گرمایشی مورداستفاده قرار می‌گیرد و به‌صورت توکار و روکار به‌کاربرده می‌شود. اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که معمولاً در انتهای لوله‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

لوله‌کشی فاضلاب: روکار و توکار

دلایل مختلفی وجود دارد که ما جهت لوله‌کشی فاضلاب به متخصص لوله‌کشی ساختمان مراجعه کنیم اما یکی از مهم‌ترین دلایل، آن است که انتخاب این لوله‌ها بسیار مهم بوده و باید به‌صورت اصولی انتخاب و به‌ کاربرده شوند.

رفع ترکیدگی لوله: روکار و توکار

ترکیدگی لوله یکی از مواردی است که تعمیر آن، ‌وقت و شاید هزینه زیادی ببرد و این موضوع بستگی به محلی که لوله در آن ترکیده است نیز دارد. در گام اول تشخیص ترکیدگی لوله یکی از عواملی است که نیاز به یک لوله‌کش ماهر دارد و در گام بعدی با توجه به اینکه این لوله در کجا قرار داشته و نیاز به چه مواد اولیه‌ای دارد، هزینه آن تخمین زده می‌شود.

لوله‌کشی آب و جرمگیری لوله

نصب روشویی


به‌طورکلی نصب روشویی، کار سختی محسوب نمی‌شود اما با در نظر گرفتن این موضوع که همیشه یک متخصص، کار را به‌خوبی تحویل می‌دهد می‌توانیم با پرداخت هزینه‌ای اندک در نصب روشویی کابینتی، سنگی و پایه‌دار از ایشان کمک بگیریم. نصب روشویی و تجهیزات جانبی توسط آچار انجام‌شده و شامل موارد زیر هست.
•وصل کردن روشویی، شیرآلات و سیفون
• نصب کامل روشویی و تزئینات
• نصب جداگانه آینه، جاحوله‌ای و تزئینات
نصب و سرویس توالت فرنگی
نصب و سرویس توالت فرنگی شاید آسان به نظر برسد، اما باید برای نصب آن، نکات بسیاری مثل اندازه‌های موردنیاز را مد نظر قرار داد. یکی از مواردی که باید به آن توجه شود، آموزش نصب توالت فرنگی است. علاوه بر این باید به نحوه لوله‌کشی ساختمان نیز اهمیت داد.

لوله‌کشی ساختمان (نصب و سرویس تعویض وترمیم لوله های آب وفاضلاب باکنده کاری وبنایی تمام نقاط خدمات انجام می شود با مصالح مربوطه… 09125014907)

ظرف‌شویی یا روشویی

ظرف‌شویی و روشویی از وسایلی هستند که به‌طور دائم از آن‌ها استفاده می‌شود. درنتیجه برای نصب، تعمیر و باز کردن لوله ی آن ها حتماً باید از لوله‌کش ماهر کمک گرفت.

لوله‌کشی آب و جرمگیری لوله

لوله کشی ساختمان در تهران را به گروه آچار بسپارید… 09125014907=09101898030..تمام محله ها شبانه روزی

انواع لوله در سیستم لوله‌کشی ساختمان

لوله کشی ساختمان با انواع لوله‌ها برای آب‌رسانی و تأسیسات ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرد. اجرای لوله‌کشی ساختمان به انتخاب صحیح جنس لوله بستگی دارد. هر لوله با فنّاوری ساخت متفاوت ساخته‌شده و خواص مکانیکی مشخصی دارد؛ بنابراین نمی‌توان از یک نوع لوله برای سیستم لوله‌کشی ساختمان در همه‌ی بخش‌ها استفاده کرد. به‌طورکلی انواع لوله‌ها به دو نوع لوله‌های فلزی و غیرفلزی تقسیم می‌شود. دسته بندی های مختلف لوله های به کار رفته در انواع ساختمان ها به شرح زیر است:

  • لوله‌های گالوانیزه

گالوانیزه در دو نوع آهنی و فولادی موجود هستند. لوله‌های گالوانیزه فولادی در مقایسه با لوله‌های آهنی، سبک‌تر بوده و براق هستند. مصرف لوله گالوانیزه عموماً در سیستم لوله‌کشی فاضلاب است. این لوله‌ها ارزان‌قیمت بوده و در مقابل فشار، تحمل خوبی دارند. از معایب گالوانیزه می‌توان به عدم انعطاف‌پذیری، میل به خوردگی لوله و رسوب‌گیری زیاد اشاره کرد. از این لوله‌ها به‌مراتب کمتر از انواع دیگر استفاده می شود.

  • لوله‌های چدنی

لوله‌های چدنی یکی دیگر از لوله‌هایی است که در سیستم لوله‌کشی فاضلاب کاربرد دارد. از شناخته‌شده‌ترین لوله‌های فاضلابی، لوله‌هایی از جنس چدن با آلیاژ متفاوت می باشد. در سیستم لوله‌کشی فاضلاب منازل قدیمی، انواع لوله‌های سر تخت و سر توپی اجرا شده است. قیمت ارزان، مقاومت در برابر فرسودگی و مقاومت بالا از مزایای استفاده از لوله‌های چدنی در ساختمان‌سازی است. امروزه فنّاوری ساخت لوله‌های ساختمان پیشرفت زیادی داشته و استفاده از لوله‌های چدنی محدودتر شده است، زیرا کار با این لوله‌ها در مقایسه با لوله‌های دیگر، نیازمند صرف زمان طولانی تر است.

  • لوله‌هایی پلیمری (پلاستیکی)

لوله سبز یا لوله‌ پلی‌پروپیلن نسل جدید لوله در سیستم لوله‌کشی ساختمان است که از نوعی پلیمر یا همان پلاستیک ساخته‌ می‌شود. لوله های پلیمری، سبک، انعطاف‌پذیر و ارزان‌قیمت هستند. اجرای لوله‌کشی با پروپیلن در زمان بسیار کوتاه‌تری امکان‌پذیر است. انواع لوله سبز در برابر خوردگی و رسوب‌گیری مقاومت بالاتری دارند. به هنگام بازسازی منازل لوله‌های پلیمری جایگزین لوله‌های قدیمی می‌شوند. البته لوله‌های سبز تحمل فشار بالا و تغییرات زیاد دمایی را نداشته و تغییر شکل می‌دهند.

  • لوله‌های پی‌وی‌سی

این نوع از لوله‌ها سبک بوده و دارای اتصالات و قطعات ساده برای نصب هستند. لوله‌های پی‌وی‌سی در برابر مواد شیمیایی مقاوم بوده و قطر بسیار کمی دارند. با تمام این مزایا PVC خشک و شکننده است و در برابر سرما و تغییرات دمایی مقاومت خوبی ندارد.

  • لوله‌های چندلایه (سوپر پایپ)

لوله‌های ۵ لایه از ترکیب آلیاژ مختلف و به‌صورت لایه‌ای تولید می‌شوند. ترکیب آلیاژ در لایه‌ها موجب شده تا مقاومت لوله‌های سوپر پایپ افزایش یابد. این لوله‌ها با استفاده از فنّاوری‌های پیشرفته تولیدشده و دارای مزایای زیادی هستند. در حال حاضر لوله‌های چندلایه مناسب‌ترین لوله برای تعمیرات و سیستم لوله‌کشی ساختمان هستند. عمر لوله‌های ۵ لایه بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ سال برآورد شده است. لوله‌های ۵ لایه در سیستم لوله‌کشی ساختمان دچار زنگ‌زدگی، پوسیدگی و خوردگی نشده و به‌سادگی شکل می‌پذیرد. سوپر پایپ سبک، انعطاف‌پذیر و مقاوم در برابر فشار است و تحمل حرارت بالا را داشته و در زمان کوتاهی نصب می‌شود.

مراحل و نحوه لوله‌کشی آب ساختمان

دانش انجام هرکاری به فرد کمک می‌کند تا در مرحله اجرا، آن را بهتر و اصولی‌تر انجام دهد. آگاهی از نحوه لوله‌کشی ساختمان هم از این قائده مستثنا نیست.
برای آموزش لوله‌کشی ساختمان هم ابتدا باید مراحل اجرا را با جزییات و ریزه‌کاری بیان کرد. این مراحل عبارت‌اند از:

  1. رسم نقشه لوله‌کشی ساختمان

در ابتدا نقشه لوله‌کشی ساختمان را رسم کنید. طراحی نقشه بر اساس تعداد طبقات ساختمان صورت می‌گیرد و از طبقه همکف شروع‌ شده و تا طبقات بالاتر ادامه می یابد. در مرحله اجرا باید محل اجرای لوله‌کشی را با نقشه لوله‌کشی ساختمان مطابقت داده و سپس طبق محاسبات انجام‌شده وسایل موردنیاز را تهیه و خریداری کرد.

  1. انجام لوله‌کشی رایرز به‌صورت صحیح

اولین قدم در اجرای لوله‌کشی صحیح ساختمان، لوله‌کشی رایرز است. لوله‌های طبقه اول را پس از لوله‌کشی رایرز، از محل جدا کنید. رایرز به لوله‌هایی گفته می‌شود که در راستای عمودی قرار می‌گیرند. انتخاب قطر مناسب برای رایرز از نکات بسیار مهم است، چون یک رایرز با قطر نامناسب موجب می‌شود در اوج مصرف آب در ساختمان، طبقات بالا با کمبود فشار آب مواجه شوند.

  1. انشعاب مصرف‌کننده
    پس از اتمام لوله‌کشی طبقه اول، انشعاب مصرف‌کننده را با ارتفاع مناسب اجرا می کنند. سرهای انتهایی لوله‌کشی ساختمان باید با یک درپوش مناسب پوشانده شوند. لوله‌ای که معمولاً از سقف آویزان شده و اتصالات آن به رایرز متصل می‌گردد، منبع اصلی آب است.
  2. کشیدن لوله
    پس‌ازاینکه مهار لوله‌کشی انجام شد، لوله‌کشی طبقات بعدی را نیز به همین ترتیب میتوان انجام داد.
  3. اتصال فتینگ
    درپوش‌هایی را که برای لوله گذاشته‌اید باز کنید و با کمک مهره‌ماسوره، فتینگ‌های دیگر و… آن‌ها را به یکدیگر وصل کنید.
  4. بازدید نهایی و بررسی سیستم لوله‌کشی ساختمان
    پس از بازدید از سیستم لوله‌کشی و اطمینان از مسدود بودن تمامی آن‌ها، پایین‌ترین درپوش لوله‌کشی را بازکرده و سیستم لوله‌کشی را از آب شهری پرکنید.
  5. هواگیری
    شل کردن تمامی درپوش‌ها موجب هواگیری شاخه‌های انشعابی و سیستم لوله‌کشی ساختمان می‌گردد. در این مرحله حتماً هواگیری لوله‌ها را انجام دهید. هواگیری معمولاً با خارج شدن مقداری آب همراه است.
    پس از اتمام و اطمینان از اینکه هواگیری کاملاً انجام‌شده، درپوش‌ها را دوباره سفت کنید.
  6. اتمام کار
    پس از هواگیری کار لوله‌کشی ساختمان به اتمام رسیده و باید بازدید نهایی را انجام دهید.
    نتیجه‌گیری:
    از میان مطالب گفته‌شده می‌توان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که بهترین روش لوله‌کشی آب در ساختمان با توجه به نوع سازه ساختمان، متفاوت خواهد بود.در این مقاله سعی بر آن بود تا اطلاعات مختصری در رابطه با انواع لوله‌کشی آب ساختمان و بررسی مزایا و معایب هرکدام بیان شود تا به شما در تصمیم‌گیری راحت‌تر جهت انتخاب نوع لوله‌کشی ساختمان کمک شود.

می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید:

رفع نم نشت یابی بادستگاه تضمینی..09122030979

لوله‌کشی ساختمان با تیم آچار (تعویض وترمیم لوله های آب و فاضلاب باکنده کاری وبنایی تمام نقاط خدمات انجام می شود با مصالح مربوطه… 09125014907)

نتیجه گیری:

رفع گرفتگی لوله و رسوب زدایی آن از مهم ترین مشکلات ساکنان منازل و آپارتمان ها بوده که می تواند زندگی افراد درگیر را مختل کند. به دلیل اینکه این گرفتگی می تواند بر روی عملکرد آبگرمکن، پکیج و شوفاژ ها هم تاثیر بدی بگذارد و آن ها را از کار بیندازد. بنابراین رفع هر چه سریعتر آن اهمیت بالایی دارد و می تواند لوله کشی ساختمانتان را از نشتی و پوسیدگی نجات دهد.

لوله کشی ساختمان در تهران را به گروه آچار بسپارید… 09125014907=09101898030..تمام محله ها شبانه روزی

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *